6 Reacties

5 maanden geleden

Idem hier. Koude leggen ( compressen).

5 maanden geleden

Hey, proficiat met de geboorte van jullie zoon! Ik heb bij mijn eerste een totaalruptuur 3de graad gehad, dus kan me er wel iets bij voorstellen. Wat ik toen deed, was maandverband/kraamverband in de diepvries steken en dit (in bevroren staat) mee in mijn onderbroek steken. Zodat je dat beurs en pijnlijk gevoel wat verzacht, op een zacht kussen zitten als je gaat eten, medicatie zou ik sowieso nog wel even blijven nemen. Dit zijn de dingen waar ik direct aan denk toen ik dit voor had. Het mag een vrij traumatische gedachte zijn, dit verwacht je natuurlijk niet.. Dus gooi alles er maar goed uit😊 Veel beterschap!

5 maanden geleden

Wat mijn redding was zijn koude compressen. Het verzacht echt de pijn. Even in de koelkast of vriezer en dan in de kraamverband steken. Ook nam ik ibuprofen en paracetamol. Verder werd mij geadviseerd om af en toe te lopen.

5 maanden geleden

Heeyy, aller eerst proficiat! Bij mij is mijn binneste schaamlip los gescheurt van mijn clitoris. Wat mij heel erg helpt om het soepel te houden is homeoplasmine zalf. Het is heel stijve dikke zalf (soort vaseline achtig). Ik smeer dit op mijn kraamverband en zorg dat het dan tegen het scheurtje komt. En inderdaad ook koude compressen, of een met een kan water, koud water erover gieten als je naar de wc bent geweest. Heel veel beterschap! ❤️

5 maanden geleden

Ik had ook een serieuze knip gezien Line in sterrenkijkertje lag en de vacuumpomp gebruikt werd. Ik had ook veel pijn, maar mijn knip was veel te strak genaaid. De vroedvrouw heeft op dag 6 al 6 draadjes doorgeknipt en dat was een ongelofelijk verschil. Sinds gisteren (ik ben bevallen 5/6) heb ik wel een on ge lo fe lijk zwaar gevoel inwendig thv mijn vagina. Precies of die blaas gaat er elk moment uitvallen, en mijn schaamlippen gaan ontploffen. Als het morgen niet beter is, bel ik de vroedvrouw!

5 maanden geleden

Dank je wel voor de tips iedereen. Ik zit nu terug met koude compres en het doet inderdaad echt deugd. Vandaag bij thuiskomst ook voor het eerst eens een spiegel durven nemen... Kdurfde echt niet kijken om dat er zoveel trek, knip en sleurwerk er was. Nu viel het visueel absoluut mee en moet ik inderdaad van positieve uitgaan dat de genezing ok ga zijn🤞🤞🤞en dat het toch bijna ongeveer gelijk ga zijn.. het visuele is al iets en hopelijk het seksuele ook binnen groot aantal weken🙈