19 Reacties

4 maanden geleden

Wij hebben difrax tuutjes. MAM geprobeerd omdat dit op een tepel lijkt maar neemt ze niet. Ze kokhalst ervan. Mijn baby was ook zo en doet het soms nog… ook al heeft ze een tuutje. De borst is een veilig gevoel voor hen

4 maanden geleden

Hier tutjes van Mam.

4 maanden geleden

Zondag 3 weken hier. Bij krampjes zoekt hij ook troost aan de borst ( tot 3 uren lang!!) Uiteindelijk ook toegegeven aan tutje. We hebben de philips advent, mam, diffrax en sauvenex. Diffrax twijfelachtig, moeite met in mond te houden. Mam zit nog in het doosje omdat sauvenex de tweede was die getest werd en tot nu wel goed is. Is iets smaller dan de mam. Hij struggelt nog wel de eerste seconden maar eens die vertrokken is, ist oke

4 maanden geleden

Ik heb al diffrax (zowel de ovale als de scheve) geprobeert, die gaat, maar ben nog niet verkocht en zij ook niet. Ook bibs, dat is een no go (geen enkele ervan) ze kokhalst ervan. Sauvenex, dat gaat, maar ook weer niet van verkocht. Heb haar nu phillips advent ultra air gegeven, die lijkt tot hier toe de beste.

4 maanden geleden

Hier 2 weken oud en neemt zowel MAM als philips avent

4 maanden geleden

Philips avent air hier! Werkt super, nan,diffrax,bibs geprobeerd maar ging niet zo vlot

4 maanden geleden

Misschien een domme vraag, maar hoe merk je dat het tutje niet goed is voor de baby?

4 maanden geleden

Reactie op Eline156

Misschien een domme vraag, maar hoe merk je dat het tutje niet goed is voor ...
Ze spuugt die meteen uit en/of kokhalst

4 maanden geleden

Reactie op Thatiana

Ze spuugt die meteen uit en/of kokhalst
Ons zoontje heeft de anatomische tut van bibs, spuugt deze na een tijdje uit als hij slaapt en kokhalst soms als je hem zijn tutje geeft..

4 maanden geleden

Onze kleine meid had/ heeft ook een te felle zuigreflex en dus hebben we haar ook een tutje moeten aanbieden want anders zuigt ze aan haar vuistje. Die van Bibs moest ze niet hebben dus zijn we gaan zoeken welke ze het beste nam en dat waren die van MAM maar de speen die vanvoor dicht is.

4 maanden geleden

Phillips Avent air lijkt hier te werken! Difrax nam hij soms heel kort maar was niet echt succes.

4 maanden geleden

Hoe hebben jullie de tut geïntroduceerd? Hoeveel dagen duurde het voor ze de tut accepteerde? Wij zijn nu aan het proberen om een tutje te introduceren, maar het is nog geen succes...

4 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Hoe hebben jullie de tut geïntroduceerd? Hoeveel dagen duurde het voor ze d ...
Wij hebben best wel even gezocht naar het juiste tutje. Wij hebben zeker 7 verschillende tutjes geprobeerd. Uiteindelijk is het de phillips avent ultra air geworden. Ze neemt deze ook enkel wanneer het haar uitkomt😂 als ze ECHT overstuur is (van de kampjes) dus en moe is maar wil tutteren. Van zodra ze slaapt, spuugt ze die ook uit. Ideaal vindt ik. 😁 Ik steek die niet floep in de mond, ik leg dat zo van voor op haar tandvlees/tong/lipjes. Zodat ze deze ook echt moet opzuigen. Zo werkt dat het beste bij haar. Snap je beetje?

4 maanden geleden

Reactie op Thatiana

Wij hebben best wel even gezocht naar het juiste tutje. Wij hebben zeker 7 ...
Hier 3 soorten geprobeerd tot nu toe, Philips Avent Ultra Air lijkt inderdaad degene die ze het minst erg vindt 😬 Maar ze houdt hem nog niet echt in de mond. Ze begint er ook enorm van te kwijlen om een of andere reden 🤔 Zo doen we het ook ongeveer inderdaad, onderlipje 'kriebelen' met de tut en wanneer ze de mond opent er vooraan insteken. Maar ze houdt hem dus nog niet in de mond, ze sabbelt wel een klein beetje maar zodra we de tut loslaten duwt ze hem naar buiten met haar tong. Maar we gaan nog een paar dagen moeten proberen denk ik voor ze eraan gewend is. We willen nu een tutje proberen omdat ze 's avonds heel moe is maar niet in slaap geraakt, dan wil ze zuigen aan de borst maar dat kan echt uren duren en da's niet altijd even aangenaam 🥴

4 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Hier 3 soorten geprobeerd tot nu toe, Philips Avent Ultra Air lijkt inderda ...
Ja ik ken het… zelfde reden hier. Overdag ook. Ze wil slapen en tutteren tegelijk, liefst zan de borst natuurlijk. Maar dat vindt ik niet altijd leuk en ik geraak ni vooruit let len huishouden ect.

4 maanden geleden

Reactie op Thatiana

Ja ik ken het… zelfde reden hier. Overdag ook. Ze wil slapen en tutteren te ...
Idem hier, maar overdag duurt het gelukkig maar zo'n 5 à 10 min voor ze in slaap valt en dan drinkt ze ook echt. Maar we blijven nog even proberen dan met de Philips-tut. 🤞🏻

3 maanden geleden

Die van mij heb ik een tut aangeboden op 4 weken op aanraden dan k&g omdat er ook werd opgemerkt dat hij mijn borst niet enkel wou om te drinken maar ook veel als troost. Vroedvrouw had de dag ervoor de soetispeen aangeraden. Eerste dag succes tweede dag weigerde hij, nu aanvaart hij het als het hem uitkomt. Als hij echt honger heeft moet ik ni afkomen met de tut. Tut werkt hier het beste ik combinatie met de draagzak. Dan steunt die tut tegen mijn borstkas gelijk een derde tepel 😅 meestal valt hij dan even later inslaap.

3 maanden geleden

Hier ook eentje met grote zuignood, mijn man stond er dus op om heel vroeg al een tut te introduceren. Onze man sabbelt vaak op de bibs. Difrax moest ie niet hebben. De bibs pakt hij ook enkel als hij er zin in heeft, dus vaak ook uitspugen of weigeren. Maar dat vind ik niet erg. Hij moet 't ook pas doen als hij er deugd van heeft denk ik dan. Helpt goed tegen de krampjes vind ik, als hij last heeft, biedt het een troost en zorgt ervoor dat hij de krampjes beter kan opvangen, met succes tot gevolg 😅

3 maanden geleden

Wij ook vanalles geprobeerd! En uiteindelijk pakt ze nu die van philips avent ultra soft