Houd jullie kindje het hoofdje al goed omhoog? Of hoe gaat het bij die van jullie?
Mijn dochter (8weken) legt altijd haar armen naast haar in plek van onder haar hoofdje om omhoog te “duwen”
Houd jullie kindje het hoofdje al goed omhoog? Of hoe gaat het bij die van ...
Onze dochter kan eigenlijk al sinds de geboorte haar hoofd goed recht houden 😅
Heb je al eens geprobeerd om de armpjes zelf in de juiste positie te zetten?
Onze dochter kan eigenlijk al sinds de geboorte haar hoofd goed recht houde ...
Ja heb ik. Ze gaan altijd drekt terug naast haar lichaam. Als ze zit kan ze haar hoofdje wel goed rechthouden, verbazend goed. Ofwel vertikt ze het om in tummy time haar hoofd te tillen🙄😂
Ja heb ik. Ze gaan altijd drekt terug naast haar lichaam. Als ze zit kan ze ...
Heel herkenbaar. Hier precies hetzelfde. Victor kan zijn hoofd goed recht houden als we hem dragen, maar tummy time vind hij vreselijk. Hij wilt zijn hoofd niet rechten en legt zijn armen constant naast zijn lichaam ipv onder zijn schouders en ligt dan te kirren alsof we hem mishandelen 😂
Hier eentje van 9weken die tummy time een ware marteling vindt... echt vreselijk. Blij te lezen dat we niet de enige zijn hier. Ook al vanalles geprobeerd. Hij legt er letterlijk altijd zijn hoofd gewoon bij neer 🤷🏼♀️
Op ons houdt ons zoontje zich ook al goed recht. Ook als hij "zit" (met ondersteuning van de rug) lukt hem dat al goed. Tummy time plat vindt hij niet leuk, met een voedingskussen om op te steunen wel. Alleen duwt hij zichzelf continu af en wil hij vooruit kruipen 🙈🙈😂
Je kan zelf ook neerliggen (hoeft niet per se plat plat) en je baby op je buik leggen. Dan hebben ze de motivatie om hun hoofd op te heffen om naar jou te kijken. En voelt het gezelliger dan een koude mat op de grond. Sommige baby's krijsen dan minder, en oefenen ook zo.
Hier 9 weken en ze haat het ook. Ofwel wenen ofwel haar hoofd neerleggen en slapen. 🙈 Wel een beetje schrik dat ze haar nekspieren niet genoeg gaat ontwikkelen…