Hoi mama’s,
Hoe lang doet jullie kindje momenteel gemiddeld aan tummy time per dag en hoe doen jullie dit?
Ik las dat een kindje van 3 maanden ongeveer een uur tummy time per dag moet hebben (hahaha 😅, ik ben blij als we hier aan 15’ geraken 🙈). Hier leg ik hem op zijn buik in het park met een spiegel of contrastboekje of op zijn autootje of schommeltje
Hier eentje die wel echt fan is van tummy time, en dit al vanaf het begin. Ze doet noets liever dan op haar buik liggen of recht zitten. Gewoon op haar rug liggen is een drama hier. Ze komt zeker wel aan een uur op een dag. Het liefst doet ze dit als ik ervoor lig en dan begint ze een hele uitleg te doen. Zalig! Hier van omrollen nog niet echt spraken. Is wel al eens perongeluk gebeurd.
Nu 11 weken oud, is ook niet de grootste fan van tummy time. Hield het nooit langer vol dan een paar minuutjes. Maar sinds kort rol ik een dekentje onder haar als verhoogje en helpt wel goed. Nu vind ze het veel leuker en lezen we boekjes samen!
Euuh, volgens mij kom ik niet eens aan 15' per dag 😅 Maar ze zit ook veel ...
Hahah Margo hier hetzelfde, ze ligt vaak ook met haar buik op mij en dan al kijkend naar elkaar. Als ze dat beschouwen als tummy time denk ik wel genoeg maar voor de rest doe ik dit niet zo vaak.
De reden hiervan is ook dat ze vaker terug geeft en ik dus bang ben als ik ze zelfs na een uurtje drinken neerleg ze erna weer veel overgeeft…
Maar bon ze kon van 4 dagen al met haar hoofdje rechtkomen dus maak me niet echt zorgen 😅😂