14 Reacties

5 maanden geleden

Ik ben vorige week vrijdag getoucheerd op 36+2. Ik had toen 1,5 cm ontsluiting, zei ze. Ik heb dan 2 dagen bloedverlies gehad (ik was gewaarschuwd dat dit kon) maar verder niet echt last van gehad 🙂 Vandaag 37+3 en nog geen tekenen van naderende bevalling 😘 Succes!

5 maanden geleden

Reactie op Jasmien1994

Ik ben vorige week vrijdag getoucheerd op 36+2. Ik had toen 1,5 cm ontsluit ...
Best wel al vroeg om getoucheerd te worden. Was er een reden? Baby al ingedaald ofso?

5 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Best wel al vroeg om getoucheerd te worden. Was er een reden? Baby al inged ...
Ja, was inderdaad vroeg. Ze is inderdaad al ingedaald maar ik denk dat de voornaamste reden was dat we een familiale voorgeschiedenis hebben van vroeggeboorte (die ik al verbroken heb intussen 😊)

5 maanden geleden

Reactie op Jasmien1994

Ja, was inderdaad vroeg. Ze is inderdaad al ingedaald maar ik denk dat de v ...
Gelukkig 🥰 nu vorige keer was hij totaal nog niet ingedaald. Dus ik hoor wel even eerst wat hij nu zegt. 😁

5 maanden geleden

Als jij je daar ongemakkelijk bij voelt zou ik dit ook zo aangeven. Mijn controle was op 40 weken en toen zouden ze ook toucheren maar ik gaf aan dat ik dit niet prettig vond en de gynaecoloog zei ook dat het niet hoeft het kan maar hoeft niet. Geef vooral aan wat jij wilt.

5 maanden geleden

Ik ben het eens met Cartia. Toucheren hoeft niet. Als jij dat niet wil, zou ik dat gewoon aangeven. Veel wijzer word je daar uiteindelijk toch niet van, je kan nog weken met ontsluiting rondlopen, toch? 🤷🏻‍♀️

5 maanden geleden

Idd, laat niet over je grenzen gaan! Het is oke om dit te weigeren, je bent vast niet de eerste die dit doet. 🤍

5 maanden geleden

Bij mij vroeg de gynae langs haar neus weg ook of ik graag wilde dat ze al eens voelde (37w) was ik toen. Nee danku, ik wil toch ook liever niets per ongeluk in gang zetten... dat is wat je zelf wil. Ik denk dat je bij sommige handelingen geen voordeel hebt. 🤷‍♀️

5 maanden geleden

Mijn gyn gaf aan de volgende keer ook te voelen, ben dan nog maar 34 weken 🤔 heb hier ook mijn bedenkingen bij en zal denkik ook vragen om te passen

5 maanden geleden

Ik denk inderdaad dat ik het moment zelf ga zien hoe ik me erbij voel. Maar momenteel ben ik van mening dat ik de natuur gewoon z'n hangetje laat gaan. Mocht ik op uitgerekende datum nog niet zijn bevallen staat er sowieso al monitor gepland dus dan kan er eventueel indien nodig ook gevoeld worden 🙃

5 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Ik denk inderdaad dat ik het moment zelf ga zien hoe ik me erbij voel. Maar ...
Vertel zeker hoe je voelt. Ik heb mijn gevoel gedeeld voor ze gingen voelen en de gynaecoloog begreep het en vertelde ook wat en zeer voorzichtig vond ik echt aangenaam hoe ze ermee omging

5 maanden geleden

Reactie op Cartia

Vertel zeker hoe je voelt. Ik heb mijn gevoel gedeeld voor ze gingen voelen ...
Gynaecoloog heeft me gisteren zelf gevraagd of hij 'moest' voelen. Heb gezegd dat het niet echt nodig was dus hebben we geskipt 🤭

5 maanden geleden

Reactie op Jasmien1994

Ik ben vorige week vrijdag getoucheerd op 36+2. Ik had toen 1,5 cm ontsluit ...
Was dit dan toucheren of eerder strippen?

5 maanden geleden

Reactie op claartje96

Was dit dan toucheren of eerder strippen?
Toucheren in mijn geval 🙂