9 Reacties
4 maanden geleden
Wauw, Het lijkt alsof je exacy onze situatie omschrijft! Ik volg even mee. Onze zoon morgen een week oud.
4 maanden geleden
Misschien in de dag wat meer wakker maken en 2 voedingen meer geven dat ze wat kan clusteren voor de nacht?
4 maanden geleden
Overdag proberen haar wat wakker te houden. Een baby ken nog geen verschil tussen dag en nacht. Ik hou haar bv wakker door haar op haar speelmat te leggen en wat met knuffeltjes te spelen met haar dat vind ze heel interessant. Of op haar buikje te leggen op voor haar nekje te oefenen ook niet te lang. En als ze haar eet terwijl wat babbelen tegen haar of haar voetje kriebelen blijf ze ook wat wakker. En in de avond geef ik haar elke dag een babymassage zodat ze een avondritueel geeft want bij zo een herhaling gaat een baby achteraf weten dat het daarna bedtijd is je hoef nu niet een massage geven je kan ook altijd een badje geven of een liedje zingen maar zolang het elke avond het zelfde is zodat ze het herkent. Ik geef haar laatste flesje ook in een donker kamer en geef ik haar zo weinig mogelijk aandacht dat ze niet over prikkeld geraak. Misschien help deze tips jouw ook. ☺️
4 maanden geleden
Ik heb 3 inbaker slaapzakken aangeschaft om uit te proberen. Mijn zoon heeft ook net als jou dochter graag zijn armpjes naast hem. Als ik die probeer plat in te bakeren word hij wild. Ik. Heb een swadellini (gebruik ik soms als hij echt te wild is bij het voeden😅) een ergo poch maar die was geen succes omdat hij zijn armen niet plat wou. Gelukkig kan ik er ook voor kiezen om de pitsers te lossen zodat hij zijn armen er door kan steken als een gewone slaapzak. De favoriet is uiteindelijk de love to dream swaddel. Deze inbaker slaapzak geeft de mogelijkheid om hun armpjes naast hun te zetten. Kan wel zijn dat ze die vol sabbelen als ze honger hebben. Ma is beter dan de handjes vol sabbelen? Eerste keer was wennen maar nu doet hij die wel graag aan. Is een swaddel lijn die meegroeit met je kind wel goed letten op de maat, stadium, en tog waarde ik heb er nu twee eentje voor de zomer en 1 voor gemiddelde temperaturen.
4 maanden geleden
Reactie op Biatha
Ik heb 3 inbaker slaapzakken aangeschaft om uit te proberen. Mijn zoon heef ...
Hihi de cutie. Nog nooit gezien zo een soort slaapzak. Ik heb soms gevoel dat onze zoon niet echt fan is van een slaapzak of dekentjes. Hij beweegt heel graag met zijn voeten en zo trappelen tegen de rand van de cosleeper. Met de slaapzak moet hij meer gewicht verplaatsen door de slaapzak en raakt hij geïrriteerd. De lichte slaapzak van Hema werkt op dit moment ook het beste voor ons. Hopelijk tegen de winter wel meer gewent aan slaapzakken.
4 maanden geleden
Reactie op prien
Hihi de cutie. Nog nooit gezien zo een soort slaapzak. Ik heb soms gevoel d ...
Aan de voeten is de slaapzak wat ruimer, de slaapzak op de foto is de zomer versie is redelijk dun en stretcht goed uit. Als ik heb omhoog hou zie ik het licht erdoor schijnen. Heb deze op bol.com besteld ma je kan ook via de love to dream site of denk dreambaby die heeft die ook je kan het eens bekijken. Een gewone slaapzak is ook goed, je ziet wat het beste past bij jou kind. Ik heb het gevoel voor mijn zoon de love to dream swaddel of een gewone slaapzak met armen het beste is. Maar ik verkies deze omdat hij anders zijn gezichtje open krabt. En dan moet hij niet slapen met krabwandjes.
4 maanden geleden
Bij ons helpt ‘s avonds een badje doen! Soms elke dag en soms een dag tussen, als het elke dag is dan wel alleen met badolie en geen zeep. Hij slaapt daarna 4 uren aan een stuk 😘
4 maanden geleden
Hier hetzelfde probleem. Wij gebruiken nu ook de inbakerslaapzak van love2dream en die helpt een beetje (eens hij in slaap ligt). Hij houdt zichzelf vooral wakker door de krampjes. Verder ben ik nu ook begonnen met een koemelkeiwit vrij dieet omdat er toch best veel kindjes zijn die hier last van hebben. Misschien dat ook eens bespreken met je vroedvrouw/huisdokter/pediater?