19 Reacties
4 maanden geleden
Om de 4u een flesje hier, soms 3,5u. Ik schrijf alles op in een boekje: uur van het geven van de fles, hoeveel hij gedronken heeft en wanneer hij stoelgang heeft gemaakt (dit ging moeilijk). Misschien overdreven,maar werkt voor mij ook gemakkelijk om terug te kijken als de vroedvrouw langskomt.
4 maanden geleden
Wij gebruikten eerst een schriftje en vulden het samen in en nu ben ik naar een app overgeschakeld, baby tracker. Super gemakkelijk in gebruik. Het is mijn houvast geworden omdat ik een slecht geheugen heb en alles goed wil monitoren, zeker met de triple feeding. Ik dacht dat de post ging gaan over ergens op tijd komen met een baby, want dat vind ik persoonlijk een heel erg grote uitdaging :) :) :).
4 maanden geleden
Reactie op Joa1983
Wij gebruikten eerst een schriftje en vulden het samen in en nu ben ik naar ...
Hier ook gebruik van een schriftje, maar ergens op tijd komen met de baby is ook een grote uitdaging voor mij.
Ook alles willen monitoren en noteren tot op het controle toe .
Nee het is meer dat ik moeite heb om uit te rekenen hoeveel uur tussen 2 flesjes zitten. Bv eentje gegeven om 14u25 wanneer moet ik de dd volgende geven.
4 maanden geleden
Reactie op CindyW88
Om de 4u een flesje hier, soms 3,5u. Ik schrijf alles op in een boekje: uur ...
Ja dat is idd heel gemakkelijk.
Maar ik wil het leren om spontaan te kunnen doen
4 maanden geleden
Ik kreeg als tip de medela app, kan je ook zonder kolf gebruiken. Ik heb nu ook wel de medela kolf. Maar werkt voor mij super, ik toon je even hoe het eruit ziet. (Let niet op hoe weinig onze dochter drinkt, de laatste dagen drinkt ze veel te weinig… spijtig genoeg)
Je kan vanalles ingeven: kolven, flesje, borstvoeding, pampers, slapen, gewicht/ lengte
Ik doe het enkel voor de voeding, maar ik vind het persoonlijk top en gemakkelijk!
4 maanden geleden
De eerste week thuis heb ik een schriftje gebruikt, maar ik vergat zo vaak dat in te vullen. Dak van een vriendin de app “baby tracker” als tip kreeg. Sindsdien gebruik ik die app. Je kan er van alles in zetten:
- voedingen
- kolf sessies
- pampers
- slaap
- temperatuur
- activiteiten (bv tummy time)
- mijlpalen (bv eerst glimlach)
- gewicht/lengte.
Het is volledig gratis, geen account enkel geboortedatum en naam van de baby ingeven.
4 maanden geleden
Reactie op Thatiana
De eerste week thuis heb ik een schriftje gebruikt, maar ik vergat zo vaak ...
Het fijne ervan is dat, als de baby bv slaapt, blijft dat op vergrendelscherm staan. Zo vergeet je nooit dat af te zetten. Ik zit ook op men gsm als ik ze voeding geef, dus ik ga naar de app
4 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Ik geef borstvoeding dus kan geen antwoord geven op je vraag, maar ben nu w ...
Hij geeft hongersignalen, maar ik denk dat ik mij te hard focus om mijn zoontje op vaste tijdstippen te voeren. Zonder dat ik kijk naar hem wat hij wil zeggen omdat ik bang ben dat ik zal vergeten om hem eten te geven. Niet dat zal doen maar ik ben daar zo bang voor dat ik op gecontroleerd af dat zo hard op focus
4 maanden geleden
Ik geef 90% van de dag borstvoeding maar geldt het niet altijd om te voeden op vraag? Lijkt me alleszins veel relaxter om op deze manier te werken. Pin je niet te extreem vast op die uren want dat hou je niet vol, je zal wel merken als jouw zoontje honger heeft en zolang hij volgens zijn curve goed groeit en bijkomt is alles ok, toch? ;) Wees mild voor jezelf mama, controle loslaten begint al heel vroeg met kleine stapjes waaronder deze
4 maanden geleden
Reactie op Tinee
Ik gebruik de app Baby+ om alles bij te houden.
We zijn recent (hopelijk t ...
Ik ga nu kijken om vooral op vraag zijn flesje te geven. Mssn is voor mij ook gemakkelijker. Dan klokvast
4 maanden geleden
Reactie op Laurax
Ik voed op vraag en max om de 4u. Ik zet gewoon mijn wekker.
Ook maak ik ...
Hoe hou je hem ‘s avonds wakker? De mijne valt steeds in slaap, met alles wat ik doe en ik vind het dan zo zielig… ze is nu wel maar 7 weken dus de onderbroken nachten neem ik erbij maar zou wel fijn zijn om eens iets meer te slapen, dus ben eens benieuwd 😬😳