43 Reacties
2 maanden geleden
Zoontje 11 weken oud en ongeveer 6kg.
Overdag voeding om de 2,5 a 3u.
In de nacht 1 langer blokje van 4,5u. Heel uitzonderlijk eens iets langer (6u), maar is nog niet zo vaak voorgekomen 😄
Leuk te lezen dat het bij jullie ook zo is!
Heb ook al de commentaar gekregen dat ik ‘s nachts gewoon zijn tuutje moet geven ipv te voeden, dat ik hem teveel verwen 🤦🏻♀️
Omduur zou je twijfelen aan jezelf.
2 maanden geleden
Reactie op BabyLammertijn
Zoontje 11 weken oud en ongeveer 6kg.
Overdag voeding om de 2,5 a 3u.
In d ...
Oh ik snap zo'n denkwijzes toch echt niet... stel je voor dat wij honger hebben en iemand propt een tut in onze mond, vreselijk toch 🙈
En ze hebben ook écht honger he, ik ben nu aan het voeden en mijn zoontje was weer heel onrustig op zoek, was alles aan het opeten wat in de buurt van zijn mond kwam, een tut lost dat echt niet op.
Zeker niet twijfelen aan jezelf ❤️
2 maanden geleden
Reactie op Joa1983
En dan vergeet ik er nog bij te schrijven dat ze 40 minuten drinkt. Die 2u ...
Haha idem! 30 min of langer, heel op zijn gemak ook. Vroedvrouw in het ziekenhuis na de bevalling zei 'later ga jij nog aan mij denken wanneer je hem 10x moet zeggen 'eet door, doe verder'' 🤣
2 maanden geleden
Reactie op Tinee
Zoontje is 15w+1, weegt 5.3 kg en drinkt om de 3 uur. 's Nachts kan er al w ...
Hij drinkt trouwens wel lang, ik leg hem max 15a20 min per borst aan want hij kent geen stop.
De nachten gingen hier een tijdje beter, maar nu is het vaak weer om de 3u. Ik geef een laatste keer borst rond half 10 a 10 uur (ongeacht wanneer er hiervoor gedronken werd), mijn partner geeft dan een flesje rond half 1 a 1 uur en vanaf dan voed ik opnieuw op vraag, vaak rond half 4 a 4 uur opnieuw en dan 's morgens rond 7 uur. Ik begin binnen 2 weken te werken en hoop er zo wat ritme in te krijgen...
2 maanden geleden
Zoontje van 9 weken hier, 6,420 kg. Overdag ongeveer om de 3u. 's avonds soms iets korter afhankelijk van zijn vraag. Na de laatste voeding gaat hij slapen tussen 21u en 23u, slaapt meestal dan blokje van 4 of 5u. Daarna vraagt hij opnieuw om de 3u. Hij laat nooit meer tijd tussen
MOD
2 maanden geleden
Hier 10+3w en overdag vraagt hij elk 1.5-2.5h, s avonds clustert hij dus kan hij soms een uur aan een stuk aan de borst hangen, daarna doet hij vaak een blokje van 6u ongeveer ☺️ het is trouwens helemaal normaal dat ze niet doorslapen met bv (hoe vermoeiend soms ook 😅), ik blijf ook gewoon op vraag voeden en ga de crèche vragen dit ook te doen in de mate van het mogelijke
2 maanden geleden
Hier beetje het omgekeerde aan het gebeuren sinds die vaccins allemaal… overdag kan hij 5-6u verder en snachts is hij er om de 3u. Iemand een gouden tip om dat om te draaien? Want mijn productie is nu ook volledig omgedraaid waardoor ik snachts precies meer melk heb dan overdag.
Hij is nu 13weken en 6kg.
2 maanden geleden
Reactie op Ssssssss
Hier meisje van 11 weken, drinkt gemiddeld om de 3u overdag, snachts laat z ...
Mag ik vragen als je dochter 7 uur aan een stuk slaapt hoe doe jij dit dan met de borstvoeding? Kolf je ‘s nachts 1 malig? Want dat moet toch stuwing geven? Ik ervaar dit zeker nog niet want mijne is na 3/4 uur weer wakker, maar stelde mij die vraag wel voor moest ze ooit langer slapen?
MOD
2 maanden geleden
Reactie op ems1996
Mag ik vragen als je dochter 7 uur aan een stuk slaapt hoe doe jij dit dan ...
Als mijn zoon pas na 6.5h komt heb ik zelf ook erge stuwing, vaak lekken mijn borsten ook al dan, ik kolf niet extra omdat dit overproductie in de hand zou kunnen werken (toch zeker als je leegkolft, de druk er af kolven kan natuurlijk wel als het echt pijn doet)
2 maanden geleden
Reactie op ems1996
Mag ik vragen als je dochter 7 uur aan een stuk slaapt hoe doe jij dit dan ...
Ik kolf niet tussendoor omdat ik enorme overproductie had in het begin, nu is dit stabiel maar als ik zou kolven wordt dit weet gestimuleerd. Meestal lekken ze wel, ik slaap met compressen, maar ervaar geen pijn. Als ze maar 1 borst drinkt doordat ze terug in slaap valt kolf ik de andere wel een beetje.
2 maanden geleden
Zoontje van 14w, iets meer dan 6kg. Meldt zich amper om te eten. Overdag geef ik hem om de 3u eten, ook al vraagt hij er niet om. Zijn laatste keer drinken is rond 22u30-23u en dan slaapt hij tot 7u-7u30. In de crèche laten ze 4 à 5u tussen zijn voedingen. Als hij een dag naar de crèche ging, krijgt hij 5 voedingen op een dag, als hij gewoon bij mij is zijn dit er 6.
één maand geleden
We zijn nu 3 weken verder. Is er bij jullie al een verschuiving te zien?
Zoontje is nu 14 weken en hier is er precies terug minder tijd tussen de voeding helaas... Overdag max 2u15 ongeveer en 's nachts ongeveer 3 tot 3,5u. We zitten meestal terug op 3 nachtvoedingen ipv 2 en zijn lang blokje doet hij niet meer helaas ☹️