43 Reacties
2 maanden geleden
Beetje hetzelfde hier. Had dat ook gehoopt, maar helaas 🙈
10+4 weken, woog 2w geleden 6kg, vraagt overdag met wat geluk om de 3u, maar meestal is het 2u, tegen de avond om het uur / anderhalf uur. Tijdens de nacht laat hij (gelukkig) wel meer tijd tussen: 1x 4 à 5u en daarna 2.5 à 3u.
Denk dat meer routine wel had gekund, maar dat dit ook nog heel normaal is
2 maanden geleden
Hier was het ook zo, ondertussen is ze 14 weken en de laatste twee weken kwam ze niet goed meer bij, wou ook om de 2 uur eten, ik was doodop… ik geef nu twee flesjes NAN evolia bij en kolf regelmatig mijn borstvoeding zodat ik exact weet hoeveel ze eet, en nu gaat het veel beter, ze slaapt 7 à 8 uur door en is veel contenter. Die NAN evolia pap is trouwens super, geen krampen, nergens last van.
2 maanden geleden
Hier 11 weken 5 kilo 700 komt wanneer ze wilt. Hoe geen uur in het oog drinkt max 15 minuten aan de borst meestal tussen de 5 of 10 minuten . En slaapt door tot 6 uur of komt eens om 4 u maar niet vaak. En dan slaapt ze door tot als ik haar broer naar de crèche moet doen. Routine komt er nog niet heel hard in bij ons. Gewoon wanneer opstaan en wanneer gaan slapen. 23 u krijgt ze laatste de borst. En kan ik ze zo weg leggen in de cosleeper.
2 maanden geleden
Doen jullie ook nog altijd vraag aanbod ? Mijn moeder zegt dat ik hem moet trainen om om de drie uur te eten zodat hij echt honger heeft en doordringt als hij dan eet. Heb dat advies tot nu nog niet gevolgd. Goed of slecht idee ? Ik volg momenteel het advies van mijn vroedvrouw die zei vraag aanbod.
2 maanden geleden
Reactie op Biatha
Doen jullie ook nog altijd vraag aanbod ? Mijn moeder zegt dat ik hem moet ...
Je moet vooral ook aan jezelf denken of het fysiek nog oké is om zo vaak te moeten voeden. Ik ben ook gestart met minstens drie uur tussen laten en ik vind dat toch een hele verbetering
2 maanden geleden
Hier 11weken oud overdag bijna altijd om de 2u max 3u maar gebeurt weinig. Door de nacht heel wisselend. Laatste voeding tussen 19u30 en 20u. Drinkt dan vaak vrij lang en slaapt dan meestal tot ongv 4u, maar kan ook vroeger zijn. Daarna zijn de blokjes ongv 3a 4u tot de sag begint. Woog op 10 weken 6,230
2 maanden geleden
Reactie op Biatha
Naar mijn ervaring lijkt dit echt geen goed idee.als je kindje honger heeft heeft het honger zl is dit na 1uur. Hangt allemaal af van het weer, groeispurtje, sprongetje,... je vindt enorm veel info op LLL. Daar kan je ook vragen stellen indien je vraag nog niet beantwoord werd
2 maanden geleden
Reactie op Biatha
Vraag en aanbod doen. Weet niet of je kindje naar de crèche gaat gaan mijn dochter gaat in september en daar zal het om de 3 uur zijn later om de 4 u en natuurlijk als ze honger heeft dan geven ze ook gewoon hè. Maar daar word het wel zo gedaan. Maar eens thuis zal het trg vraag en aanbod. Vraag en aanbod is op jou verzoek en of je kindje zijn verzoek.
2 maanden geleden
Reactie op laura vanderloock
Vraag en aanbod doen. Weet niet of je kindje naar de crèche gaat gaan mijn ...
In november zou hij nr de crèche gaan. Maar maak me beetje zorgen gezien ik nu redelijk nr de pijpen van mijn baby dans. Krijgt eten wanneer hij wil wordt redelijk vaak gedragen wanneer hij wil. Weet dat dit niet haalbaar gaat zijn in de crèche. Beetje huilbaby. Das maak me wel beetje zorgen hoe dit in de toekomst gaat verlopen 🫣
2 maanden geleden
Reactie op Biatha
In november zou hij nr de crèche gaan. Maar maak me beetje zorgen gezien ik ...
Verwennen kan je je kindje niet doen. Mijn zoontje was ook huil baby wel door medische redenen maar hij is nu nog altijd een emotioneel ventje. Bij is nu 20 maand. Maar je kindje pakken en die geborgenheid geven en elke keer troost geven aan de borst is niet erg. Mijn zoontje kon niet los gelaten worden kon niet 1 uur van de borst af gaan hij dronk een uur aan een stuk voor gewoon bij mij te zijn heb daar aan toe geven. (Super zware tijd ). En hij is en kan nu ook al heel veel zelfstandig zijn. Bij andere mensen zijn de kindjes vaak anders omdat ze niet de mama of papa zijn. Baby's weten goed bij wie ze moeten zijn voor de troost of melk die ze nodig hebben. Ik zou zeggen wanneer het kan geef er maar aan toe voor eten te geven of te pakken. De rest (huishouden dat komt later wel) want ik hou heel fel van een proper huis en dat alles op zen plaats staat. Ik heb het daar zelf ook moeilijk mee gehad maar daar in heb ik geleerd.
In de crèche leren ze heeel veel. Maar dan zijn ze ook een stuk ouder. Na 1 jaar moet je wel opletten met op alles toe te geven dan kan je wel even duidelijk maken wat je wil of voor geduld te hebben maar nu probeer maar te genieten. De vorige generatie ( jou ouders, grootouders) die zijn van principe laat je kindje maar effe wenen das goed voor de longen of je moet die wel eens neer leggen. Enzoovoort maar dat is niet meer zo. Dus geen schrik je kindje verwen je niet. Die heeft je nodig en geniet ervan. 🥰
2 maanden geleden
Hier 12w5d en +/- 5,9 kg
Overdag vraagt ze om de +/-3 uur voeding en ‘s nachts rond de 3/4 uur, heel af en toe 5uur ertussen maar dat kwam nog maar weinig voor. Ze drinkt maar 5/8 min aan de borst, lijkt me niet zoveel waardoor ze niet verzadigd is… blij te lezen dat er zeker nog anderen hetzelfde meemaken 😬
MOD
2 maanden geleden
Hier is de dochter 10w+5 en weegt 6,330kg (gisteren gewogen). Tot nu toe was het vaak om het anderhalf of om de 2h, maar sinds een week ofzo drinkt ze ineens veel minder overdag. Kan er niet meteen een getal opplakken maar ze laat er nu soms ineens 4h tussen. Ze drinkt zeker niet langer dan ervoor (ongeveer 5 minuten). 's Nachts slaapt ze wel eens een blok van 5 à 6h, maar haar nachten duren lang. Ze slaapt dan zo'n 14h, en overdag eigenlijk bijna niets. Misschien anderhalf uur verspreid over de dag? (Enkel contactdutjes ook)