33 Reacties

één maand geleden

Ik ben al een maand geleden gestart en dacht er klaar voor te zijn omdat ik al thuis zit vanaf het begin dat ik zwanger was. Natuurlijk ging ik men dochter enorm missen, dus het was dubbel…. Nu eerlijk gezegd, had ik beter nog dat langer thuis gebleven… ik zie enorm af en niet van men baby maar van men werk. Ze hebben in het jaar dat ik weg was enorme veranderingen gebracht en kan dus niet volgen. Ik ben kleuterjuf (aller kleinste) en merk gewoon dat ik buiten het lesgeven echt niet meer na de schooluren kan werken. Vroeger zat ik thuis elke dag nog 2/3 uur bezig en in het weekend 6 uur maar nu met een baby lukt mij dit niet. Nu zijn er nog extra dingen bijgekomen en lukt het mij al helemaal niet meer. Ik kan elke dag wel wenen want mijn relatie lijdt er ook wat onder, mijn gezondheid,… . Dacht dat ik sterker was en het wel zou aankunnen… not.. 😪

één maand geleden

Reactie op MarieT

Oh ik snap je, laat ze maar zeggen. Dat geldt voor een deel van de mama's, ...
Ja de psycholoog vindt het ook niet zo een goed idee om nu al terug te gaan werken. Maar ik dacht bij mezelf oh het is 14 dagen werken en dan ben ik terug 2 weken thuis (verlof). Maat nu heeft mijn overste mij de 2de week al meer uren gegeven dan ik normaal doe. Conclusie ik zie mijn kindjes dus 4 dagen bijna niet. Ik werk van 8u30-19u 😭

één maand geleden

Reactie op ems1996

Ik ben al een maand geleden gestart en dacht er klaar voor te zijn omdat ik ...
Ik vind je sterk hoor, alleen al de keuze om vorige maand al opnieuw te beginnen vind ik sterk van je... niet te streng zijn voor jezelf dat het toch te vroeg bleek. Dat kon je op voorhand niet weten en bepaalde dingen heb je ook niet zelf in de hand, zoals die veranderingen. Die uren die je thuis nog deed: moet dat echt of deed je dat als extra? Kan je dat (mss tijdelijk) achterwege laten? Is helemaal normaal dat dat met een baby'tje thuis niet meer lukt toch. Maar als jij en je relatie er zo onder lijden, zou ik naar de huisarts gaan en je verhaal doen... Je bent nog maar enkele maanden geleden mama geworden, dat is niet niks dus wees vooral niet te streng voor jezelf. 🍀

één maand geleden

Reactie op Cartia

Ja de psycholoog vindt het ook niet zo een goed idee om nu al terug te gaan ...
🥺 oh dat zijn lange dagen, kan je dat mss eens bespreken op je werk?

één maand geleden

Reactie op MarieT

🥺 oh dat zijn lange dagen, kan je dat mss eens bespreken op je werk?
Neen helaas niet het "voordeel" is dat ik maar 3,5 dagen werk en de rest thuis ben maarja niet als ze mij 39uren geven ipv de 32uren die in mijn contract staan. Antwoord hierop is ja je bent dan eens in een andere week een extra dag thuis

één maand geleden

Reactie op Cartia

Neen helaas niet het "voordeel" is dat ik maar 3,5 dagen werk en de rest t ...
Typisch 🙈 liever je kind elke dag nog even wakker bij je hebben dan eens 1 dag extra thuis he 🙈

één maand geleden

Reactie op ems1996

Ik ben al een maand geleden gestart en dacht er klaar voor te zijn omdat ik ...
Oh dat is niet fijn :( Ik sta ook in het onderwijs en start morgen terug. Ik heb ook wel wat schrik voor het thuiswerk. Ik heb daarom besloten om mijn zoontje een uurtje langer in de crèche te laten zodat ik dan al wat kan werken op school. Is het een optie om tijdeljk halftijds te gaan dmv ouderschapsverlof? Ik ga dat nu doen en dat brengt wel wat rust...

één maand geleden

Reactie op Cartia

Morgen terug starten met werken. Sinds gisteren een enorm schuldgevoel dat ...
Succes vandaag! 🤍

één maand geleden

Reactie op Tinee

Oh dat is niet fijn :( Ik sta ook in het onderwijs en start morgen terug. I ...
Jij ook! 🤍

één maand geleden

Ik ben vorige week woensdag begonnen en ook al een dag naar Londen voor werk gedaan. Uiteindelijk is het heel goed meegevallen. Collega s hebben mij goed opgevangen, bijna geen tijd om veel na te denken over gemis. Ik weet dat hij in goede handen is. Het doet zelfs deugd om van sommigen te horen: " ik ben zo blij dat je terug bent". Wat ik wel merk, is dat ik op einde van de dag wel enorm verlang om mijn zoontje te halen. Om dan die grote glimlach te zien op zijn gezichtje ❤️❤️❤️ maakt mijn dag weer helemaal goed. Voor diegenen die twijfelen, jullie kunnen dit 💪 wij hebben dit tenslotte als kind ook meegemaakt...

één maand geleden

Reactie op Sikka

Succes vandaag! 🤍
Tnx

één maand geleden

Reactie op prien

Ik ben vorige week woensdag begonnen en ook al een dag naar Londen voor wer ...
Vandaag terug begonnen met werken en heel herkenbaar! Zo fijn om van collega's te horen dat ze blij zijn dat je terug bent ☺️ Ik vond het wel erg pittig en ben bekaf nu. Ons zoontje slaapt ook al 2u (onderweg naar huis van de crèche in slaap gevallen) dus nog niet veel knuffeltijd gehad hier.

één maand geleden

Ik begin ook bijna terug te werken. En eigenlijk kijk ik er ook wel naar uit, maar is het heel dubbel, want ik ga mijn baby zo erg missen. Nu zit ik steeds op de eerste rij wanneer hij nieuwe dingen leert of doet, terwijl mijn partner die dingen allemaal mist als hij gaat werken. En binnenkort missen we die dingen allebei. Toch dacht ik lang dat ik liever huismoeder zou zijn vanaf ik een kindje had, maar dat is eigenlijk niet zo. Er is bij mij ook een triestige keerzijde van altijd thuis te zijn en te zorgen voor… Ik mis gewoon echt het behalen van andere doelen buiten een goeie dutjes/eet-dag. Maar eigenlijk wil ik het allemaal 😜. Dus misschien zal ik wel evolueren naar een 4/5 of zo… of zal ik m’n werkdagen zo moeten invullen dat ik ‘s avonds sneller klaar ben. Ik ga het moeten afwachten en een nieuw ritme moeten vinden…