33 Reacties

één maand geleden

Ik had dat niet. Vond het nog veel te vroeg om te beginnen werken. Maar eenmaal op het werk vond ik het ook wel heeerlijk dat mn hoofd even op iets anders gericht staat. Inmiddels ben ik al 6 weken bezig en toch blijft het elke dat stom om dat kleine mannetje achter te laten, maar gelukkig nooit voor te lang. Ik was de eerste weken heel moe en nu nog steeds eigenlijk door de slechte nachten.. (hallo 4 maanden slaapregressie) Ik zou zeggen geniet van het weer beginnen werken, het is vast fijn om weer even met iets anders bezig te zijn. En voel je ook niet schuldig he, happy momma = happy baby

één maand geleden

Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, ik begrijp je wel. Zelf verlang ik soms ook eens naar iets anders, hoewel ik helemaal nog niet wil (en gelukkig ook nog niet moet) gaan werken en het liefst voor altijd huismama zou zijn, maar dat komt mss ook door wat voor werk ik doe. Ik werk in een kinderopvang en love my job maar het zal dus gwn hetzelfde zijn als thuis maar x10 🙈

één maand geleden

Ik begon normaal vorige maand maar was hier absoluut niet klaar voor. Nu start ik komende week, halftijds, met een heel bang hartje. Ik sta in het lager onderwijs en krijg een erg pittige klas dus weer dat ik er vanaf dag 1 voor 100 procent zal moeten staan. Terwijl de nachten hier erg zwaar zijn. Enerzijds wil ik idd ook eventjes niet meer 24/24 7/7 enkel mama zijn, maar ook gewoon terug juf. Anderzijds vind ik het zo jammer dat we op werkdagen geen speelmomentjes meer gaan hebben aangezien ik hem 's morgens ophaal, klaar maak, eten geef en we moeten vertrekken en' avonds is hij zo moe van de crèche dat er ook geen vrij momentje meer gaat zijn. Ik vind dit erg jammer, dat is niet waarvoor ik een kindje wou 🙂

één maand geleden

Reactie op Tinee

Ik begon normaal vorige maand maar was hier absoluut niet klaar voor. Nu st ...
Idd, ik weet nog niet hoe het is om haar hele dagen niet bij me te hebben, dus kan er nog niet van meespreken hoe het gaat zijn eenmaal het zover is. Maar voor nu zit ik er soms onderdoor, mss omdat het ook een lastige periode is hier met veel gehuil en gezeur 😊

één maand geleden

Reactie op elisero

Ik had dat niet. Vond het nog veel te vroeg om te beginnen werken. Maar een ...
Als ik begin gaat ze ongeveer 19 weken zijn. Normaal begon ik ook 4 weken geleden maar dat vond ik toen ook wat vroeg precies 😊

één maand geleden

De gedachte dat ik binnen een maand begin te werken maakt me heel onzeker en verdrietig. Misschien omdat we ons dochtertje bijna kwijt waren (odt 11 jaar geleden), ik weet het niet. Ik wil precies alle schade inhalen van toen. 💔

één maand geleden

Ik moet 20 december terug beginnen werken. Gesproken van een einde jaars kadootje 🙄Heb nu al een bang hartje. Hoeveel uren per week gaan jullie werken nu jullie moeder zijn. Hebben jullie sinds het moederschap besloten om minder uren te werken ?

één maand geleden

Ik heb er net mijn eerste week op zitten. De eerste 3 dagen waren een hel. Hoewel ik ernaar uitkeek om terug op te starten. De zondagavond is er een gevoel naar boven gekomen toen ik zijn droomvoeding gaf. Ik was enorm aan het denken dat 'een vreemde persoon' nu alle leuke dingen kan doen met mijn zoontje. Mijlpalen zal meemaken, meer tijd zal kunnen doorbrengen met hem,...en ik als mamazijnde niet. Na dag 3 voelde ik mij al beter omdat hij het ook wel goed deed zeiden ze. En we hebben hem sinds maandag niet meer moeten wiegen om in slaap te vallen dus dat is wel een grote plus. Enige nadeel is dat ik hem om 7u15 afzet en rond 17u15-17u30 terug ophaal, en 's avonds om 19u30 is hij al zo moe dat hij wil slapen. Dus met alles ertussendoor eten maken enz zie je uw kindje eigelijk echt niet veel doorheen de week 😪

één maand geleden

Reactie op Tanya1998

Ik heb er net mijn eerste week op zitten. De eerste 3 dagen waren een hel. ...
Ik ben meteen terug fulltime gestart (40u)

één maand geleden

Reactie op ShannaE

De gedachte dat ik binnen een maand begin te werken maakt me heel onzeker e ...
Oh dit lijkt me heel pittig voor jou, dikke knuffel 🤍 Ik hoop dat het wat zal meevallen voor je en dat je ondanks de vooruitzichten nog heel hard kan genieten van de komende maand 🍀

één maand geleden

Reactie op Biatha

Ik moet 20 december terug beginnen werken. Gesproken van een einde jaars ka ...
Ik heb beslist om van fulltime naar 4/5 te gaan, niet tijdelijk met ouderschapsverlof of tijdskrediet, maar permanent. En zelfs dat vind ik nog te veel 🙈 maar eerst even zien wat financieel haalbaar is

één maand geleden

Reactie op Tanya1998

Ik zou dan nog durven wachten met taken zoals koken tot de pruts slaapt 🙈

één maand geleden

Reactie op MarieT

Oh dit lijkt me heel pittig voor jou, dikke knuffel 🤍 Ik hoop dat het wat ...
Dankuwel 🥰

één maand geleden

Reactie op Auxine

Ik zou dan nog durven wachten met taken zoals koken tot de pruts slaapt 🙈
Maar dan is de kans groot dat we pas vanaf 20u30 eten en dan zou ik wel eens de kast kunnen plunderen 🙊

één maand geleden

Ik begin terug binnen twee weken en kijk er echt tegenop. Ik zou liever fulltime thuisblijven maar dat is geen optie. Ik kijk er wel naar uit om terug routine te hebben voor mezelf en een reden om me ‘s ochtends deftig te kleden ed want ik voel me al vier maanden een slons. 🙈

één maand geleden

Ik start halverwege november terug. Kijk er ook tegenop en zou ook veel liever thuisblijven 🙈 het idee dat ik mijlpalen zal missen maakt me soms verdrietig 😕 langs de andere kant terug wat structuur voor iedereen zal ook wel goed zijn, maar thuisblijven kan ik ook wel gewoon worden 😅

één maand geleden

Reactie op Amaryllisbloem88

Ik begin terug binnen twee weken en kijk er echt tegenop. Ik zou liever ful ...
Ja exact dit, terug regelmaat en een reden om je klaar te maken en terug wat meer mens te voelen 😊

één maand geleden

Reactie op Tanya1998

Ik stop vaak met werken om 15u dus ga haar daarna meteen halen, dus ik zou best nog wel wat tijd samen hebben 😊

één maand geleden

Morgen terug starten met werken. Sinds gisteren een enorm schuldgevoel dat ik mijn ventje moet achterlaten bij de grootouders. Al tranen met tuiten geweend. En iedereen maar het zal je goed doen. Jaja tuurlijk 🙄

één maand geleden

Reactie op Cartia

Morgen terug starten met werken. Sinds gisteren een enorm schuldgevoel dat ...
Oh ik snap je, laat ze maar zeggen. Dat geldt voor een deel van de mama's, maar als jij dat niet zo aanvoelt dan is dat ook normaal. Dikke knuffel en veel succes morgen 🤍