10 Reacties
13 dagen geleden
Sommige kindjes hebben een grotere zuigbehoefte dan andere en zullen op de een of andere manier aan die behoefte willen voldoen. Al is het via tepel, tut, duim, knuffeldoekje…
Ervaar je het zelf als lastig? Zo niet hoef je daar niks aan te doen hoor.
Zo wel, wanneer is het dan lastig? Met het slapen? ‘s nachts? Overdag?
13 dagen geleden
Reactie op ShannaE
Die tut afleren, is dat iets nieuws? Wat is het voordeel? Een oprechte vraa ...
Veel slaapcoaches raden een tut af omdat er zo een slaapassociatie ontstaat en ze dus die tut nodig hebben om in slaap te vallen. Maw jij kan er elke nacht x aantal keer uit om die tut terug in de mond te stoppen zodat die verder slaapt.
Rond de 3 maanden is de ‘ideale’ moment om dat af te leren.
13 dagen geleden
Reactie op Sikka
Veel slaapcoaches raden een tut af omdat er zo een slaapassociatie ontstaat ...
Dat is inderdaad de reden dat ik het gedaan heb! 😋
13 dagen geleden
Reactie op Sikka
Sommige kindjes hebben een grotere zuigbehoefte dan andere en zullen op de ...
Neen is niet lastig enkel snachts wel beetje want is 4 keer per nacht dat ik hem moet aanleggen enkel om te “tutten”. Nu gaat dit nog maar als ik moet gaan werken zal dit toch zwaar zijn.
Overdag lukt het hem eigenlijk zonder 😕
12 dagen geleden
Reactie op Sikka
Normaal betert dat vanzelf wel. Als jullie het nog niet doen kan samen slap ...
Jaaa samen slapen in bed helpt echt wel! Okeee we bijten nog wat door haha 😛
12 dagen geleden
Reactie op Sikka
Pff nee ligt sowieso kut. 🥲 Wat voor mij het beste werkt is op mijn zij en ...
Dan foefel ik dat kussen zodanig dat het echt alleen maar bij mijn hoofd is en niet te dicht bij waar hij ligt.
Als ik nog wakker ben na zijn voeding kruip ik eigenlijk altijd met mijn hoofd tot op hoogte van zijn lichaam en slaap ik gewoon normaal zonder kussen verder.
Als hij dan wakker wordt pak ik mijn kussen, dat ergens aan mijn voeten op het bed ligt, en leg ik dat dan zoals omschreven. Maar dan is het niet meer open bar natuurlijk.