11 Reacties

één maand geleden

Je moet doen waar je je goed bij voelt. En als kolven te zwaar weegt, dan kan je inderdaad misschien beter stoppen? Happy mommy = happy baby! ❤️

één maand geleden

Ik ben volledig gestopt met kolven en ik zet hem aan de borst, drinkt minder en vaker dan als ik kolvde en in de fles maar ik zag het niet meer zitten om te kolven . In begint was moeizaam en had ook niet genoeg om een volle dag door te brengen maar is beetje bij beetje verbeterd en de productie is ook verbetrd dus nu full time bv wel vakker aamleggen dan bij een fles .zoon van 14 weken ook vroeger geboren op 36w

één maand geleden

Hi! Wow wat een presentatie. Eerst en vooral een dikke chapeau dat je dit al zo lang aan het doen bent. Hier van dag 1 super goeie borstvoeding kunnen geven voor mijn dochter maar door reflux begonnen met flesvoeding op doktersadvies. Omdat ik toch de kans wou hebben indien de flesvoeding niet goed aanpakt om terug over te schakelen naar borstvoeding begonnen met kolven. Ik ben daar zeker nog niet zolang mee bezig als jou maar kan nu al zeggen dat dit vrij intensief is. Daarom denk ik dat je niet te hard mag zijn voor jezelf en indien je graag wil stoppen met borstvoeding je deze keuze zeker moet nemen. Alleen jij weet wat er het best is voor jezelf en je baby.

één maand geleden

Reactie op Margogo94

Je moet doen waar je je goed bij voelt. En als kolven te zwaar weegt, dan k ...
Dankjewel voor je lieve reactie !

één maand geleden

Chapeau dat je dat kolven al zo lang hebt volgehouden. Ik heb de eerste 2 weken fulltime gekolfd en dan iets later nog eens 3 weken omdat mijn zoontje koemelkvrije kunstvoeding moest testen. Kolven is heel intensief. Want naast het kolven zelf, heb je ook nog een extra zoveel afwas. Knap dat je dit al zo lang volhoudt. Ik ben zelf mentaal niet klaar om te stoppen met borstvoeding, dus ik kan je hierin geen advies geven. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt maar misschien is het idd een mooie tussenstap (zoals hieronder aangegeven) om bijvoorveeld het drinken aan de borst nog als extraatje te houden en voor de rest over te schakelen op kunstvoeding?

één maand geleden

Reactie op CristinaC

Ik ben volledig gestopt met kolven en ik zet hem aan de borst, drinkt mind ...
Dankjewel voor je advies! Probleem is dat ons ventje niet goed kan vasthouden dus dat we al rap een uur een uur en half bezig zijn voor een voeding maar hij vraagt nog wel om de 2 uur. Dus heb dat een periofe geprobeerd maar is niet haalbaar. Wel fijn te horen dat jij deze overstap hebt kunnen maken! Lijkt me inderdaad toch praktischer!

één maand geleden

Reactie op Mama Van MM

Hi! Wow wat een presentatie. Eerst en vooral een dikke chapeau dat je dit a ...
Ja het is toch iets he? Alles wat errond komt kijken. Vaak dan de stress van "ik moet nog kolven" maar tegelijk heeft hij ook honger. Alle afwasjes tussendoor enz. Dankjewel voor je bemoedigende woorden!

één maand geleden

Reactie op Tinee

Chapeau dat je dat kolven al zo lang hebt volgehouden. Ik heb de eerste 2 w ...
Ik begrijp helemaal wat je wil zeggen met dat je er nog niet klaar voor bent. Ik denk dat dit bij mij ook toch nog het geval is, anders zou ik zo niet twijfelen. Ik vind het wel een goed advies indien ik toch wil switchen om de borstvoeding nog als tussendoor te houden. Het is inderdaad ook dat contact met hem dat ik zo moeilijk vind al af te geven. Veel succes nog met jullie traject . Heb je effectief moeten aanpassen aan

één maand geleden

Reactie op Alexke1992

Ik begrijp helemaal wat je wil zeggen met dat je er nog niet klaar voor ben ...
Koemelk vrij? Hier ook koemelkallergie dus is inderdaad ook super gedetailleerd op je eten letten!

één maand geleden

Mijn dochter werd dysmatuur geboren dus ook vanaf het begin fulltime gekolfd. Constant uren tellen, afwassen, zien dat je klaar bent om te kolven, opstaan in het midden van de nacht omdat het echt nodig is om te kolven, … dat is echt super zwaar. Op een gegeven moment had ik er zo genoeg van, maar vond het emotioneel ook heel moeilijk om te stoppen. Ik ben dan begonnen met half poedermelk-half moedermelk te geven en moedermelk in te vriezen zodat ik haar elke dag nog een beetje kan geven tot ze 6 maanden is. Ondertussen gestopt met kolven rond 12 weken. Wat. Een. Bevrijding. Nu denk ik: ik had dit echt veel eerder moeten doen, maar het was een proces. In ieder geval heeft mijn dochter haar goede start gehad dus blije baby en blij moeder hier!

één maand geleden

Reactie op nbdiekd

Mijn dochter werd dysmatuur geboren dus ook vanaf het begin fulltime gekolf ...
Dat is inderdaad ook exact mijn gevoel! En dat dan in combinatie met het eten geven heb je zo goed als geen tijd om is te slapen of iets anders te doen. Dankjewel voor jouw reactie want ik vind dit echt een super idee! Zo kan je elke dag ( al is het maar 1 voeding) toch nog melk geven! Ik denk dat ik mijn oplossing gevonden heb ☺️