3 Reacties
7 maanden geleden
Hi Ellen,
Ik heb ook sinds een tweetal weken een enorme pijn onder mijn rechterborst, net niet in het midden. Bij mij wordt het wel niet erger met eten maar eerder door te zitten en bezig te zijn in het algemeen..
Het is een stekende, brandende pijn die van binnen naar buiten uitstraalt en echt maar op 1 plek. Ik kan het zo aanduiden met mn vinger. Alsof de baby met een aansteker tegen mn buikwand aanzit.. en wanneer ze beweegt worden de pijnscheuten 100x erger..
Ben al bij de gynae geweest (toen 31 weken) en het is een geknelde zenuw. Ook werd toen ACNES-syndroom/buikwand-syndroom genoemd.. hij zei me vol te houden en dat het mogelijks kan beteren als de baby indaalt. Mocht het echt niet gaan dan kon ik contact opnemen met de fysische geneeskundige. Wat ik nu dus ook heb gedaan, al heb ik pas zaterdag een afspraak..
Ben nu 33 weken en de pijn wordt elke dag erger en erger. Het gooit m’n hele dagplanning in de war en kan het soms wel uitschreeuwen van de pijn. Ik ben nochtans echt geen pussy. Liggen, zitten, niks helpt. Rechtstaan verlicht een beetje maar ook te lang rechtstaan is geen optie natuurlijk..
Hoop dat ze ons beiden kunnen helpen. Want dit nog 7 weken volhouden kan ik echt niet.. zo’n zalige zwangerschap gehad en nu voelt het echt alsof er een donderwolk boven alles hangt 🥺 ik had gehoopt nog te genieten maar op dit moment kan ze niet snel genoeg geboren worden.. pfff
Courage voor jou ook! Samen sterk! 💪🏼💪🏼
7 maanden geleden
Reactie op Manon8300
Hi Ellen,
Ik heb ook sinds een tweetal weken een enorme pijn onder mijn re ...
Hey Manon, dankjewel voor jouw reactie!
Die symptomen klinken inderdaad heel bekend. Alleen is het bij mij aan de linkerkant en straalt het zo verder uit naarmate de tijd vordert. Rechtstaat helpt inderdaad, maar ook maar eventjes... Ik neem soms paracetamol als ik het echt niet meer uithoud van de pijn, maar vermijd dit liefst. Nu lees ik ook dat het eventueel brandend maagzuur zou kunnen zijn, maar heb niet het gevoel dat het dat is. Is m'n eerste zwangerschap dus natuurlijk is alles gissen 😅.
Laat zeker weten hoe het was bij de fysische geneeskundige en wat zij jou als tips geven. Ik duim dat het werkt. 🙌🏻
Nog veel moed en ik hoop dat de pijn snel verlicht of dat de indaling er voor zorgt dat de druk afneemt. De laatste loodjes! 😙
7 maanden geleden
Hi Ellen, even een update.
Diagnose ACNES-syndroom is gesteld geweest. Heb een plaatselijke verdoving van de zenuw gekregen. De pijn zou in de loop van de dag dus helemaal moeten verdwijnen 🤞🏼👍🏼
Hopelijk voel jij je al iets beter? Zoniet, ik zou er toch even naar laten kijken als je echt heel veel pijn hebt..
groetjes