22 Reacties
2 maanden geleden
Hoi! Eerst en vooral : ik stel me toch wel wat vragen bij het feit dat jouw crèche de kinderen geen vaste voeding kan/wil geven? Dat lijkt me heel raar en niet oké.. Ik werk zelf in de sector van kinderopvang, maar dit heb ik nog nooit gehoord...
Hier gaat zijn eetschema ongeveer als volgt:
- 7u à 7u30 fles van 150 cc (thuis)
- rond 11u patatjes (+-200gr)(opvang)
- tussen 15u en 16u fles van 150 cc (opvang)
- tussen 18u en 19u fles van 150 cc (thuis)
Tussen 21u en 22u fles van 150 cc (thuis)
2 maanden geleden
Ik vind dit ook wel heel raar dat ze daar geen papjes geven...
Hier ongeveer:
8u borstvoeding
11u groentenpap 120g
12u30 borstvoeding
14u30 fruitpap
16u borstvoeding
19u borstvoeding
En dan om de 2,5 a 3u borstvoeding tot de ochtend 🙂
Op dagen dat hij naar de crèche gaat, begint het allemaal een uurtje vroeger, maar geef ik meestal wel borstvoeding van zodra hij thuis is (16u30 ipv 16u na de fruitpap)
2 maanden geleden
Reactie op hou42
Ik ben begonnen met groenten en fruitpap rond 12 weken en de uren zijn bij ...
Mag ik vragen waarom je eerst groenten geeft en dan fruit?? Ik geef het hier andersom rond dezelfde uren maar in mijn ogen is het eerst fruitpap dan groentenpap 🙈 uiteraard kies je zelf hoe en wanneer je het geeft 😁
2 maanden geleden
Reactie op Kim0116
Mag ik vragen waarom je eerst groenten geeft en dan fruit?? Ik geef het hie ...
Ik vind het logischer dat om 12 uur middageten is dan krijgt ze haar groetenpap en het vieruurtje fruitpap heb al mijn kinderen zo groot gebracht en kind en gezin vind het goed zo 😊
2 maanden geleden
Waarom geeft jouw crèche geen hapjes? Dit lijkt me niet oké, vanaf 6m hebben kindjes dat nodig. Wat doen ze daar met peuters?
En alle baby's een fles geven is ook een pak tijdrovender dan hapjes...
En enkel tussen 8 en 15u is de opvang open of heb ik het fout?
Sorry voor de vragen, ik snap het niet goed 😅
2 maanden geleden
Reactie op Kyma2015
Hoi! Eerst en vooral : ik stel me toch wel wat vragen bij het feit dat jouw ...
Ik snap je volledig! Vond het ook even schrikken… ik woon namelijk in spanje dus ik vrees dat het er hier anders aan toe gaat?🥲 ik ben ook opzoek naar eventueel een prive creche die dit dan wel doen🙏🏼
2 maanden geleden
Reactie op MarieT
Waarom geeft jouw crèche geen hapjes? Dit lijkt me niet oké, vanaf 6m hebbe ...
Ik woon in spanje dus hier gaat het er jammer genoeg anders aan toe waar ik met mn belgische mentaliteit ook over moet zetten jammer genoeg. Daarom deze vraag van hoe ga ik dit het beste aanpakken😅 ben ook opzoek naar eventueel een prove creche die dit dan wel kunnen doen…
2 maanden geleden
Reactie op mriewright
Ik woon in spanje dus hier gaat het er jammer genoeg anders aan toe waar ik ...
Oh amai idd wel wat andere mentaliteit dan hier 🙈
Ik denk dat ik dan groentjes zou geven van zodra je thuiskomt? En mss fruit voor vertrek?
Of fruit bij thuiskomst en groentjes later op de avond als dat niet te laat wordt voor je kindje.
2 maanden geleden
Hallo,
Zoontje (5M) eet groentepap van zijn 4 maandjes en vanaf 4,5 maand ook fruitpap.
7u-7u30: fles 180cc + 6.
10u00-11u: groentepap (170gr)
12u: fles 180cc+ 6 wordt aangeboden is meestal niet helemaal leeg.
14u30-15u: fruitpap (150gr)
16u30: fles 180cc + 6.
19u: fles 180 cc + 6. En naar naar bed om 19u30.
Soms vind ik het moeilijk als ze al zoveel vaste voeding nemen om te weten hoeveel ml melk ze dan nog moeten? Iemand die dit weet? 🫶🏼
2 maanden geleden
Reactie op mriewright
Ik snap je volledig! Vond het ook even schrikken… ik woon namelijk in spanj ...
Oh je woont in Spanje! Oké, daar heb geen ervaring 😂
Ik vraag me dan wel oprecht af wat ze doen met 1-2 jarigen die toch echt geen liters melk meer nodig hebben.. die krijgen hopelijk dan toch wel vaste voeding 🤭