6 Reacties

5 maanden geleden

Wordt je kindje steeds om hetzelfde uur gewogen? Want dat kan wel verschillen. Voor of na voeding, begin of einde van de dag,… Vroedvrouwen zeiden ook dat ze 10% van hun geboortegewicht mogen verliezen, maar niet meer dan dat.

5 maanden geleden

Wat kan helpen is om de borst goed leeg te laten drinken en niet te snel te wisselen. Dan krijgt hij meer vette achtermelk binnen. De voormelk is licht verteerbaar en daar komen ze minder snel van bij. Dus als je te snel wisselt zou het kunnen dat hij te weinig vette melk binnen krijgt. Ik geef per voedingsmoment één borst, enkel indien ze niet verzadigd is geef ik de tweede ook. Eerste 2 weken waren 12 voedingen per dag, nu zitten we aan 8 a 9 voedingen en ze is nu 4 weken. Ondertussen 800 gram bijgekomen.

5 maanden geleden

In het ziekenhuis wogen ze mijn zoontje (telkens enkel met propere Pamper, in romper) voor en na de voeding. Daar we dachten dat hij goed dronk, dan was het maar 5gram verschil. Dat is het moeilijke met borstvoeding.

5 maanden geleden

Heeyy, hier woog mijn zoontje bij de geboorte 3,320kg. Na een week was dit 3,250 en op 1week en 5 dagen woog hij 3,225. Vervolgens is hij pas beginnen bijkomen. Mijn vroedvrouw was niet ongerust omdat hij (zoals bij jou) genoeg plasluiers had en goede ontlasting. Ook was hij gewoon heel allert als hij wakker was. 😊

5 maanden geleden

Wordt dit steeds met dezelfde weegschaal gewogen? En ook telkens net voor/na de maaltijd? Ons mannetje (1 maand oud) was de vorige keer bij de vroedvrouw ook niet voldoende bijgekomen. Maar de weging ervoor was bij kind&gezin. Nu blijkt dat de weegschaal daar net wat anders meet wat een verschil zou kunnen opleveren... Wij vergelijken dus het gewicht enkel wanneer het met dezelfde weegschaal gewogen is...