20 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Lizzy1706
Mijn dochtertje haar tong ziet ook wit en mijn tepels branden ook soms, maa ...
Zien je tepels paars? Misschien om een 2de opinie vragen? Want wat anders kan het witte op haar tong zijn? Ik heb zelf spijt dat ik zolang heb gewacht met behandelen dus misschien foto van tong tonen aan je vroedvrouw ofzo om zeker te zijn? Blijkbaar komt spruw voor bij 80% van de babys
3 maanden geleden
Reactie op eyl27
Zien je tepels paars? Misschien om een 2de opinie vragen? Want wat anders k ...
Volgens de kinderarts is het gewoon melkafzet. Ze heeft zelfs ook geen last denk ik want slaapt goed en eet goed. En mijn tepels zien idd wel wat paars maar buiten het branderige gevoel geen last
3 maanden geleden
Reactie op Mejo2
Als het echt spruw is is deze gel veel beter en veel makkelijker om op de j ...
Oh echt? Hoe komt het dat dit krampen geeft?
3 maanden geleden
Reactie op eyl27
Ik denk dat het vooral misselijk maakt
Onze baby krijgt dit ook al enige tijd en krijst met momenten dus was al aan het denken of dit geen oorzaak zou zijn..
3 maanden geleden
Reactie op eyl27
Deze zou overal out of stock zijn :(
Ja klopt hadden ze tegen ons ook gezegd.. komt nergens meer binnen..
3 maanden geleden
Reactie op claartje96
Onze baby krijgt dit ook al enige tijd en krijst met momenten dus was al aa ...
Hoe lang gebruik je het al? Geen verbetering? Gisteren heeft myn baby letterlyk heel zijn maag overgegeven, nu durf ik niet meer op het achterste stukje van zijn tong te smeren , hij kijkt meestal vies wanneer we het erop smeren, en geeft de laatste tijd meer over dan normaal dus zal daaraan liggen hoogstwaarschijnlijk
3 maanden geleden
Hier ook spruw. De dokter wilde de daktarin niet voorschrijven voor 6 maanden… Gelukkig hebben we allebei niet veel last van de spruw en behandelen we voorlopig door met nystatine. Net aan het tweede flesje begonnen en ik zie wel al beterschap.
Ik weet wel alleszins al 2 apotheken in Limburg waar ze het hebben als jouw dokter het wil voorschrijven. Voor degenen in de regio: De Neve in Zolder en Vanlaer in Stevoort.
3 maanden geleden
Hier hetzelfde verhaal.. ook al eventjes last van spruw: witte aanslag op zijn tong en mijn tepels liggen precies open. Aanhappen doet echt pijn.
Voor mezelf gebruik ik de daktarin zalf en voor hem de daktarin crème. Onze apotheker maakt deze zelf, omdat de echte crème niet meer te krijgen is.
Heb de indruk dat het al wat beter is, maar we zijn er nog niet..
Smeren jullie de zalf en crème na elke voeding? Vroedvrouw zei van dat wel te doen, apotheek zei 2x/dag zalf voor mij en 4x/dag crème bij hem…
Buiten tutjes en flessen goed uitkoken na elk gebruik is het ook belangrijk om tetradoeken of slabbetjes te wassen op 60 graden. Alles wat in aanraking komt met speeksel/melk eigenlijk…
3 maanden geleden
Reactie op eyl27
Bedankt voor de tip! Ben je dan al ongeveer 2 weken aan het behandelen? Ik ...
Nu net 1 week achter de rug en aan het tweede flesje begonnen. Ik smeer inderdaad daktarin op mijn tepels. Ik smeer na elke voeding.
Qua hygiëne ben ik zelf wat zoekende want je kan daar wel heel ver in gaan. Thuis gebruik ik ook veel papieren zakdoekjes die ik daarna onmiddellijk weg gooi na het afvegen van zijn mondje.
3 maanden geleden
Reactie op Neleee
Hier hetzelfde verhaal.. ook al eventjes last van spruw: witte aanslag op z ...
Ik gebruik 4x per dag daktarine creme voor mijn tepels, hier kan je ze wel bestellen moest je apotheek het niet hebben: https://www.farmaline.be/nl/medicijnen/BE00014258/daktarin.htm voor myn babys tong gebruik ik nystatine labaz, is vloeibaar 1ml 4x per dag helemaal in het mondje smeren, ben al een week bezig maar de spruw is nog hard aanwezig. Ik heb wel enige verbetering opgemerkt maar had verwacht dat het veel sneller over zou gaan
3 maanden geleden
Reactie op El_Rem
Nu net 1 week achter de rug en aan het tweede flesje begonnen. Ik smeer ind ...
Ohja en op aanraden van mijn vroedvrouw nog zeker een week doorbehandelen nadat het weg is!
Ik smeer de nystatine ook goed uit met een wattenstaafje op zijn tong. Anders slikt hij het gewoon allemaal in…
3 maanden geleden
Reactie op El_Rem
Nu net 1 week achter de rug en aan het tweede flesje begonnen. Ik smeer ind ...
Mijn vroedvrouw zei 4x per dag de creme op mijn tepels te smeren, op de besluiter stond volgens mij ook dat je niet te vaak moet gebruiken en mijn baby drinkt regelmatig kleine hoeveelheden dus ik durf niet goed na elke voeding te smeren