27 Reacties

3 maanden geleden

Bij ons had het krijsen te maken met koemelk allergie maar dit was echt al vanin het begin.. voorlopig ervaren wij sprong 2 als heel rustig maar kwamen dan ook van extreem krijsen.. :(

3 maanden geleden

Ik ervaar sprong 2 vooral ‘s avonds, Dan barst er hier los.

3 maanden geleden

Hier zou hij nog 10 dagen in sprong 2 zitten maar ik mag niet klagen.. het kan natuurlijk nog beginnen 😆

3 maanden geleden

Hier hetzelfde!

3 maanden geleden

Hier zou mijn zoontje ook in sprong 2 zitten, maar ik merk hier echt totaal niks van.. in vergelijking met sprong 1 is sprong 2 echt 'zalig' 😅

3 maanden geleden

Reactie op kiana3005

Hier zou mijn zoontje ook in sprong 2 zitten, maar ik merk hier echt totaal ...
Heel herkenbaar. Sprong 1 waren 2 vreselijke dagen. Maar van sprong 2 niks gemerkt 🤷‍♀️. Hij is vrijdag 12 weken, dus hopelijk is hij gewoon voorbij gegaan 🤞

3 maanden geleden

Misschien last van reflux? Wij hebben ook 3 dagen gehad dat ze echt krijste met tranen en niet te troosten was, en bij de dokter zagen ze dat haar keel wat rood was...

MOD

3 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Misschien last van reflux? Wij hebben ook 3 dagen gehad dat ze echt krijste ...
Af en toe komt er wel wat melk terug inderdaad, hij leek er nooit echt last van te hebben tot nu. We zitten nu in de wachtzaal, ben benieuwd ☺️

3 maanden geleden

Reactie op NDL

Af en toe komt er wel wat melk terug inderdaad, hij leek er nooit echt last ...
Bij ons eigenlijk ook nooit last van gehad, behalve die 3 dagen dan. Had al van bij de geboorte gemerkt dat ze wat een verborgen reflux heeft. Hopelijk vinden ze de oorzaak en kunnen ze er iets aan doen 🤞🏻

3 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Bij ons eigenlijk ook nooit last van gehad, behalve die 3 dagen dan. Had al ...
Wat hebben ze bij jou als oplossing geboden voor de reflux?

3 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Wat hebben ze bij jou als oplossing geboden voor de reflux?
Omeprazole (siroop), die moest ik enkele dagen geven en daarna zou het weer beter moeten zijn. Ik heb het nu 2 dagen gegeven en gisteren en vandaag niet. Ze leek er in die 4 dagen geen pijn meer van te hebben.

3 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Omeprazole (siroop), die moest ik enkele dagen geven en daarna zou het weer ...
Heb je hiervoor onderzoek in ziekenhuis moeten doen? Want hier moet hij eerst nog in ziekenhuis verblijven voor onderzoek vooraleer ze omeprazole voorschrijven

3 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Omeprazole (siroop), die moest ik enkele dagen geven en daarna zou het weer ...
Ga da beter dan gaviscon baby? In de zin van innemen, ik geef gaviscon aan Elora maar da vind ze ni lekker en huilt erbij. Omeprazole is op voorschrift zeker… En hoe bestempelen ze da je kind reflux heeft?

3 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Heb je hiervoor onderzoek in ziekenhuis moeten doen? Want hier moet hij eer ...
Neen, maar het was ook geen kinderarts die dit heeft voorgeschreven, maar de huisarts van wacht - misschien dat daar het verschil zit? En we moe(s)ten het ook niet langdurig gebruiken...

3 maanden geleden

Reactie op Thatiana

Ga da beter dan gaviscon baby? In de zin van innemen, ik geef gaviscon aan ...
Geen idee, dit was de 1e x dat we medicijnen moesten toedienen. Maar ik heb het idee dat onze dochter niets aangenaam vindt want geen moedermelk is 😅 Zelfs de vitamine D & K trekt ze een vies gezicht bij en ze begint dan ook te kwijlen en haar tong uit te steken. Ik heb nu dus maar 2x de Omeprazole gegeven, denk dat ze een deel ook wel heeft uitgespuugd met haar kwijl, maar ze moest er niet bij huilen. Is inderdaad op voorschrift want dat moeten ze magistraal maken in de apotheek. Bij ons heeft de huisarts van wacht gewoon geluisterd en vragen gesteld. Hij heeft ook eerst uitgesloten dat het geen oorontsteking was en zag dan dat dus haar keel wel wat ontstoken was. Ik had mijn vermoedens over verborgen reflux wel al eens geuit bij de vroedvrouw en K&G maar aangezien ze er geen last van had (lees: gewoon goed drinkt en bijkomt) doen ze daar niets aan.

3 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Geen idee, dit was de 1e x dat we medicijnen moesten toedienen. Maar ik heb ...
Awel ja ik heb dat ook al paar keer aangehaald bij K&G en die vertellen mij dat dat niet kan omdat ze geen huilbaby is🙄 maar Elora drinkt goed, spuugt wat terug (zelfs uren na haar voeding), slikt grote stukken door die na haar voeding omhoog komen en weet soms geen houding aan te nemen behalve rechtop. Dit zijn toch tekenen van Reflux?? Maar volgens k&g niet want ze us geen huilbaby 😳 dus ik heb naar de huisarts gebeld en uitgelegd, die heeft gezegd dat ik eens mag proberen met gaviscon te geven, maar ze vind da niet lekker en spuugt het uit als ze het binnen heeft🙈

3 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Neen, maar het was ook geen kinderarts die dit heeft voorgeschreven, maar d ...
Kinderarts hier wil een heel stappenplan doorlopen vooraleer voorschrift te geven 🙄 terwijl je gewoon ziet dat het reflux is.. zijn mondje ruikt ook gewoon echt zuur met momenten

MOD

3 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Geen idee, dit was de 1e x dat we medicijnen moesten toedienen. Maar ik heb ...
Idem hier, alles wat geen moedermelk is spuugt hij uit (ook een tutje, borstvoeding uit de vriezer en een flesje momenteel 😅). De dokter maakte zich in ieder geval geen zorgen omdat hij goed bijkomt en nog goed drinkt, op onderzoek was er ook niks te vinden. Hopelijk ligt het aan het sprongetje en gaat het snel weer beter

3 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Kinderarts hier wil een heel stappenplan doorlopen vooraleer voorschrift te ...
Soms zouden ze beter naar mama luisteren...

3 maanden geleden

Reactie op Thatiana

Awel ja ik heb dat ook al paar keer aangehaald bij K&G en die vertellen ...
Hier ook geen huilbaby, behalve dan die 3 dagen vorige week... Eens bij een andere kinderarts proberen misschien?