10 Reacties

2 maanden geleden

Het kan dat er al tandjes duwen maar daarom komen ze nog niet tevoorschijn. Hier 11 weken en nog heel vaak vuistjes, maar hij pakt wel naar dingen enz.

2 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Het kan dat er al tandjes duwen maar daarom komen ze nog niet tevoorschijn. ...
Elk kindje z'n eigen tempo. 🙃😍 Hier is bvb op de buik liggen een echt drama. Zijn nekje is nog niet zo heel sterk

2 maanden geleden

Mijn dochtertje wordt overmorgen ook 12 weken, ze maakt ook nog constant een vuistje waar ze op sabbelt, maar ze houdt dus nog niets zelf vast. Wel heb ik deze rammelaar die ik voor haar hou en zelf ronddraai, daar is ze heel geïnteresseerd in dan 😅

2 maanden geleden

Hier 12 weken en vanaf 10 weken nam ze dingen bewust, maar ze staat op heel veel voor. Heb nooit een newborn gevoel gehad. Handjes zijn ook vaak dicht, maar sinds 10 weken ook wel af en toe open. Denk dat dit nog wel zal komen bij jou kleine mie. Ik denk ook zo vaak dat ze tanden aan het krijgen is, want ze steekt de volledige vuist vaak in de mond en de laatste tijd ook heftige huilbuien. Niet heel de dag maar sporadisch.

2 maanden geleden

Reactie op ems1996

Hier 12 weken en vanaf 10 weken nam ze dingen bewust, maar ze staat op heel ...
Exact! heftige huilbuien, niet te troosten met momenten. Idd hele vuist dat gaat in dat kleine mondje… volgens mijn mama, voelt ze iets “snijden” als ze over haar tandvlees voelt, zelf voel ik ook iets Maar ben niet zeker.

2 maanden geleden

Mijn haar pakt onze zoon wel al goed vast🥴😅. Soms ook af en toe de oball. Dat is echt wel leuke bal voor motoriek te stimuleren.

2 maanden geleden

Jef is morgen al 15 weken (was 3 weken te vroeg). Waar hij enkele weken geleden nog in 't wilde weg sloeg en "per toeval" zijn speeltuigje raakte op de wipper, kan hij nu sinds een 2-tal weken heel bewust slaan en pakt hij ook bewust dingen vast. Hij heeft hier de laatste 2 weken echt een sprong in gemaakt (ook voetjes vastpakken, rollen naar de zij op de speelmat, geluidjes maken...).

2 maanden geleden

Mijn zoontje is nu 10 weken tot nu vooral een benen man heel veel trappelen met de voeten. Laat zelfs de rammelaars eerder afgaan met zijn voeten 😅Heb ook de indruk dat hij zijn handjes nog niet echt ontdekt heeft als hij iets vast neemt is het denk ik nog eerder toeval dan echt bewust. Handjes gaan wel stilletjes open en maakt al iets grotere arm bewegingen. Als ik aan de handjes trek merk ik dat hij zijn handjes nog kort bij zijn lichaam houd, moet zijn armpjes langzaam strekken (behalve als hij zich uitrekt, dan is dit geen probleem) ook sabbelen op de handjes begint hij nu vaker te doen en vandaag heb ik hem betrapt op het sabbelen op een van zijn knuffeltjes. maar staren en bestuderen van zijn handjes doet hij nog niet. Ik probeer het gebruik van zijn armen wel te stimuleren door gebruik van baby gym en rinkel sokjes en sensorische knuffels met verschillende texturen, rammelaars, bijt en grijpringetjes.

2 maanden geleden

Reactie op Thatiana

Exact! heftige huilbuien, niet te troosten met momenten. Idd hele vuist dat ...
Ola, dan zou het wel kunnen. Ik zal morgen ook eens voelen want eigenlijk nog niet gedaan. Dit is voor ons trouwens echt een musthave voor te grijpen en te sabbelen en vooral te praten. We noemen hem Foxie en dat is echt haar beste vriend!

2 maanden geleden

Hier 10 weken, maar grijpt ook nog niets bewust. Ze heeft wel een hele goeie grijpreflex; zodra er iets in de buurt van haar hand komt (tetradoeken, haar, vingers, T-shirt, ...) houdt ze het wel vast. Maar ze heeft haar handen nog niet echt ontdekt. Ook wel veel kwijl en veel sabbelen -eigenlijk zelfs echt kauwen- op haar vuisten...