16 Reacties
6 maanden geleden
Wij hebben gewoon bij onze eigen bank een extra spaarrekening geopend maar eigenlijk niet vergeleken... Maar nu ben ik wel benieuwd 😀
6 maanden geleden
Wij hebben gewoon een spaarrekening geopend bij argenta. Geen speciale baby rekening ofzo. Dit omdat de bank ons dit af geraden heeft. De reden hiervoor: als je eens geld gebruikt van die spaarrekening omdat het even krap is en er moet iets betaald worden dan kun je dat niet met dat geld doen want je moet dat altijd verantwoorden. Ook als er ooit iets mis loopt tussen jou en het kindje kun je dat geld niet terug pakken, het zal altijd voor het kind zijn. Klinkt heel drastisch, maar heb het al meegemaakt bij een kennis helaas. Vandaar dat wij een gewone spaarrekening bij onze eigen bank hebben 😊
6 maanden geleden
Wij hebben een babyrekening geopend. Van zodra de baby geboren is, staat dit ook officieel op zijn naam (en wij zijn dan wel nog eindverantwoordelijk tot 18 jaar wat hij er mee doet). Dit werd ons aangeraden, mocht ons iets overkomen dat hij toch wel al geld op zijn naam staan heeft en niet via erfenis moet gebeuren.
6 maanden geleden
Reactie op panneke96
Wij zitten ook met alles bij kbc en hebben daar een spaarrekening geopend � ...
Ohja, dit is ook zo eentje dat op zijn naam komt. Je kon kiezen dat hij vanaf 18,21 of 25 jaar eindverantwoordelijk is hiervoor. Wij kozen 21 jaar, tot die tijd ben ik titularis.
6 maanden geleden
Reactie op panneke96
Ohja, dit is ook zo eentje dat op zijn naam komt. Je kon kiezen dat hij van ...
Idem hier 😊
6 maanden geleden
Wij wilden het niet als een gewone spaarrekening van ons omdat het nooit onze bedoeling is dat we van die rekening zouden moeten nemen...alles wat hier gestort wordt, is zijn cadeau/toekomstopstapje. Iedereen staat hier natuurlijk vrij in maar bij ons heeft die rekening een ander doel dan dingen nog te bekostigen ofzo.
6 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Jup, bij ons ook. Ik vind het dus niet erg dat wij er niet zomaar geld kunn ...
Ja dat is zo, om die reden heb ik ook even getwijfeld het te doen, maar uiteindelijk niet gedurfd door dingen die we al zagen gebeuren in de eigen familie met volwassen kinderen van 18-25 die volledig op het verkeerde pad geraakten. Is mss wat pessimistisch om zo te denken, maar door wat ik al gezien heb wil ik zeker zijn dat mijn kind goed met geld kan omgaan voor hij het later krijgt.
MOD
6 maanden geleden
Reactie op MarieT
Ja dat is zo, om die reden heb ik ook even getwijfeld het te doen, maar ui ...
Ik weet niet of het bij iedere bank zo is, maar bij KBC kunnen we er ook voor kiezen om het geld pas vrij te geven wanneer ons kind er een huis mee wil bouwen/kopen. Dus mochten we zien dat het kind op zijn 18e toch slecht omgaat met geld, dan kiezen we voor die optie. 😅 Het geld komt dan ten laatste vrij wanneer ze 30 jaar zijn.