3 Reacties
MOD
één maand geleden
Hey Bo.
Hier jammer genoeg een gelijkaardige situatie ... Het heeft lang geduurd voordat Lexi uit een fles wilde drinken. Pas sinds 2 weken kan ze het echt, net op tijd voor de crèche ... Maar ze drinkt echt amper iets overdag. Eens een flesje van 30 à 40ml en eens een flesje van 70/80/90ml en dat is het dan, terwijl ze daar toch ongeveer 8h is. Op maandag/vrijdag letten grootouders op, en daar hetzelfde verhaal. Nu haalt ze 's nachts wel in want dan drinkt ze bijna elke 2h, maar ik geef borstvoeding dus geen idee hoeveel dat dan exact is. 🤷🏻♀️
Ik hoop dat dit nog snel verbetert. Ze was vorige keer al gezakt op haar curves en is nu op 3w tijd amper bijgekomen in gewicht 😬
één maand geleden
Hey, hier zelfde situatie. Onze zoon drinkt al sinds de geboorte flesjes maar vanaf 5 weken gaat dat heel slecht 🥺 heeft precies nooit honger en drinkt zeer weinig. Vaak huilen en overstrekken tijdens het drinken.
Hij heeft wellicht verborgen reflux (onderzoeken zijn lopende) en heeft door de pijn een flesaversie ontwikkeld. We zijn nu in behandeling bij een pediater maar zijn ook naar een lactatiedeskundige en logopediste gegaan om te kijken of de mondmotoriek goed zit.
Nu mogen we refluxmedicatie testen om te kijken of dat helpt. Het heeft lang geduurd voor een pediater ons serieus nam omdat hij nog net op de curve zat, maar toen hij recent covid had wou hij niks meer drinken en kreeg hij een week lang een sonde.. sindsdien nemen ze ons wel serieus!
Veel sterkte en succes - het heeft mij altijd veel zorgen bezorgd dus ik weet hoe het voelt :(