13 Reacties
MOD
2 maanden geleden
Reactie op eyl27
Hij weigert hier ook om in zijn park te slapen :(
Hier lukt het intussen 1 op de 3 keer ongeveer, met veel geduld 😅 ik baker hem in en leg hem weg na wat wandelen samen. Vaak moet ik hem nog een paar keer troosten maar valt hij uiteindelijk toch in slaap voor ongeveer 45 minuten. Dat lukt pas sinds vorige week, daarvoor sliep hij alleen maar bij mij overdag.
2 maanden geleden
Hier is het ook een gevecht om hem overdag te laten slapen (eender waar).. het ging een periode wat beter, maar plots weer bergaf (ik kan er geen vinger opleggen waarom: vaccin, sprongetje, slaapregressie,...)
Als hij dan slaapt, is het max 30-45minuten.. uitzonderlijk langer (vaak als hij op mij ligt)...
Ik probeer te werken met een kort ritueel (hij gaat van happy happy naar doodop en oververmoeid in 2 minuten), een tuutje en als hij weent pak ik hem op/bij mij en als hij terug gekalmeerd is, leg ik hem opnieuw in zijn bedje zodat hij rustig en bijna zelfstandig in slaap kan vallen (volledig zelfstandig is het niet gezien de tuut)..
Het blijft trial en error dat slapen overdag bij ons...
2 maanden geleden
Reactie op Kyma2015
Hier is het ook een gevecht om hem overdag te laten slapen (eender waar).. ...
Hier een beetje hetzelfde verhaal. Ongelofelijk moeilijk, je ziet dat hij moe is en dan valt hij in slaap bij ons, je wilt hem wegleggen en het is drama. Het lukt ons 1/3 keer overdag na heel lang shhhht'en, white noise en hand op hem... Hij huilt momenteel ook heel vaak.
2 maanden geleden
Reactie op LisaRs
Hier een beetje hetzelfde verhaal. Ongelofelijk moeilijk, je ziet dat hij m ...
En als je probeert te kijken naar de wakkertijden en vermoeidheidssignalen? Probeer je baby eens wakker in bed te leggen dan vallen die meestal dieper in slaap en schieten ze niet meer zomaar wakker. Bij ons lukte het ook niet met te laten slapen op ons en dan wegleggen, schoot altijd wakker. Nu lukt het elke keer door haar wakker in bed te leggen
2 maanden geleden
Hier ook zo, ik geef er aan toe en zo slaapt hij vaak 2,5u. Ik moet hem ook wel helpen een nieuwe cyclus te koppelen. Hij wordt even wakker of weent en dan wieg/voed ik hem weer in slaap.
Dat zelfstandig in slaap vallen komt wel. Het ene kindje is daar vroeger klaar voor dan de ander.
2 maanden geleden
Ik merkte bij mijn dochtertje ook al snel dat ze graag op mij sliep of in de wipper daarin viel ze ook heel gemakkelijk in slaap maar werd gemakkelijk wakker van bv. Een vlieg die irritant op haar hoofdje zat. Dus heb van mijn hart een steen gemaakt en ben begonnen met haar in haar cosleeper/ of ons grote bed in slaap te leggen. Hetzelfde ritueel als ‘s nachts enkel zonder boekje en of voeding in bed. Dit heeft serieus geholpen maar toen was ze nog maar 8w dus wel al een tijdje geleden.
Als eigen bed niet lukt, misschien wel de wipper? Waarin je hem een tijdje in duwt tot hij in een diepere slaap ligt? Dan zijn je handen wel even vrij om iets anders te doen. Als dat lukt later de wipper op de kamer zetten en dan daar in wiegen? En zo stilletjes aan het bedje proberen, ik denk maar luidop mee. 😬