15 Reacties

3 maanden geleden

Helemaal hetzelfde hier 😊 badje, flesje, white noise, knuffelen, slaapzakje 🥰

3 maanden geleden

Ons dochter drinkt als ze net wakker is en daarna verluieren we haar. Dan mag ze beetje spelen, knuffelen we, doen we oefeningetjes voor haar motoriek en na 1u15 zien we dat ze moe wordt (ze begint dan te geeuwen en wrijft in haar oogjes). We leggen haar dan neer om te slapen en ze valt onmiddellijk in slaap. Dat is haar routine overdag

2 maanden geleden

Overdag wordt ze lastig en geeuwt ze als ze moe, alsook worden haar wenkbrauwen rood. Wij leggen ze in haar park, geven haar tutje en binnen 5min slaapt ze. ‘S avonds rond 19u30 de borst in de zetel, rond 20u in bad, na bad krijgt ze eerst een propere pamper aan en wordt daarna van Top tot teen ingesmeerd met naïf of zwitsal. Dan body aan en pyjama. Slaapzak en dan in bed. Ook hier duurt het 5min. Wij zien dat haar laatste dutje tot 19u is. Moest die niet uitkomen steken we haar iets vroeger in bed maar de routine blijft hetzelfde. Ze is moe tussen 1u30 en 2u15 wakkertijden. Hoe later op de dag hoe sneller moe ze is.

2 maanden geleden

Nog een beetje zoekende hierin. Mevrouw haar routine 's avonds is gewoon sabberen aan de borst tot ze slaapt 😅

2 maanden geleden

Overdag als het kan: Naar boven (kamer is niet donker), pamper verschonen, Numsy aan, borst - slaap. In de avond spoel ik zijn neus nog even voor hij naar bed gaat maar verder wel hetzelfde ritueel.

2 maanden geleden

Reactie op Sikka

Overdag als het kan: Naar boven (kamer is niet donker), pamper verschonen, ...
Ook zoveel snot? Overdag geen last van maar ´s nachts 💀💀

2 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Ook zoveel snot? Overdag geen last van maar ´s nachts 💀💀
Jep same. 🥲 Hoevaak spoel jij? Ik doe voor slapen gaan ‘s avonds, ‘s nachts en ‘s ochtends. Maar dan overdag is dat eigenlijk niet nodig en doe ik het ook niet. Weet eigenlijk niet of ik dat dan beter ook wel een keer doe of niet?

2 maanden geleden

Reactie op Sikka

Jep same. 🥲 Hoevaak spoel jij? Ik doe voor slapen gaan ‘s avonds, ‘s nach ...
Ik denk dat 3x per dag meer dan genoeg is. Ik doe soms alleen ´s morgens en ´s avonds. Heb wel alles mee moet het ´s nachts nodig zijn. Ik hou me vast voor de winter 🫠

2 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Ik denk dat 3x per dag meer dan genoeg is. Ik doe soms alleen ´s morgens en ...
Hier alleen ‘s nachts als het echt nodig is. Pfff hopelijk al genoeg antistoffen opgebouwd tegen dan. Hoewel ik een beetje schrik heb dat het bij hem om allergieën gaat. Ikzelf heb ook enorm last.

2 maanden geleden

Reactie op Sikka

Ik had gelezen dat je alleen moet spoelen als ze verkouden zijn? Ik heb ook echt nog nooit haar neus gespoeld 😬🙈 #Loedermoeder?

2 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Ik had gelezen dat je alleen moet spoelen als ze verkouden zijn? Ik heb ook ...
Obviously. 😂 Ben blij voor jou dat je het nog niet hebt moeten doen. Baby vindt het ook echt geen pretje maar het helpt hem wel om weer even vrijer te ademen.

2 maanden geleden

Reactie op Sikka

Obviously. 😂 Ben blij voor jou dat je het nog niet hebt moeten doen. Baby ...
Oke oef, dacht dat ik weer een belangrijke memo had gemist 🤭🤣

2 maanden geleden

Reactie op Sikka

Hoi! Op mijn werk zeggen we altijd ochtend+avond en enkel als het nodig is nog eens overdag, als je onnodig spoelt is het ook weer niet zo goed voor hun neusslijmvlies. Dus goed bezig denk ik 😉 @Margogo94: helemaal geen loedermoeder 😆 mijn vroedvrouw raadde zelfs aan om nooit te spoelen omdat dat blijkbaar ook weer voor meer aanmaak van snot zorgt. Ik doe het wel omdat onze baby het nodig heeft, maar zolang jouw dochtertje dat niet nodig heeft... 👌

2 maanden geleden

Reactie op MarieT

Hoi! Op mijn werk zeggen we altijd ochtend+avond en enkel als het nodig is ...
Af en toe een korstje, maar die niest ze er wel zelf uit 🤭

2 maanden geleden

Overdag: ze wordt altijd moe na 1,5/2u wakker te zijn, ik leg haar in haar bedje boven met white noise op en tut, leg haar ook ik haar slaapzak, ze valt gelijk vaak in slaap. Ze sliep beneden maar minder diep, nu slaapt ze in haar eigen bedje beter en daarom boven. ‘S avonds: verversen/ proper maken, pyjama en slaapzak aan, klein boekje, voeding en dan de coo sleeper in. Ook dan valt ze wel gemakkelijk in slaap. Ik heb het wel nog moeilijk om haar steeds op dezelfde tijd naar boven te brengen. Ik lees vaak bij velen om 19 uur laatste fles maar merk dat ze dan echt vaak vroeger wakker is ‘s ochtends en dan vraagt ze zoveel voedingen… droomvoeding is moeilijk want ze drinkt dan super slecht of gwn niet.. dus als iemand tips hieromtrent heeft, shoot. Nu gaat ze rond 21/21.30 u slapen.