13 Reacties
3 maanden geleden
Ik ben er zelf nog maar net mee bezig sinds deze week.. wij proberen voldoende dutjes overdag zodat hij s’avonds niet te moe is om te slapen. Na zijn dutjes overdag ook altijd voeden (borstvoeding), wipper, speelmat, zijn rammelaar speeltjes laten zien en stimuleren, tummytime, in zijn parkje en de mobiel op, dan nog eens voeden en zo proberen in de donker in de co sleeper te leggen met camera erop gericht. Het is nog oefenen dus nog niet elk dutje in de kamer. Ook elke dag een dutje tijdens een wandeling, soms eens in de draagzak, in mijn armen of in zijn nestje naast mij in de zetel. Tegen 19u geef ik dan nog de borst en dan om 23 ongeveer nog eens en dan gaan we mee slapen.
Ik heb zelf veel over slaapritme gelezen online en momenteel lijkt het wel te lukken met ervoor te zorgen dat hij s’avonds niet oververmoeid is. En ik hoop dan na verloop van tijd dat de dutjes overdag allemaal in de slaapkamer kunnen 🙈
3 maanden geleden
Wij hebben een gelijkaardig probleem met onze zoon van 9 weken. Hij vecht heel de dag tegen zijn dutjes en weigert deftig in te slapen tegen de vooravond of wordt wakker door krampjes waardoor hij meestal heel lastig en overprikkeld is tussen 20u en 23u en wil heel de tijd clustervoeden. We krijgen hem meestal rond middernacht wel in slaap maar dit ritme is moordend voor mijn eigen rust.
Alle tips om baby’s rond 19-20u in slaap te krijgen tot de droomvoeding zijn welkom
3 maanden geleden
Wij hebben geluk dat onze dochter echt mega goed slaapt snachts. Wat werkt voor ons:
19u30 borstvoeding (hangt iets langer aan)
20u in bad (2x/w met zeep)
20u30 slapen (in haar bed)
22u-23u droomvoeding
3u-4u voeding
7u-7u30 wakker
Overdag doet ze 4 á 5 dutjes
1 grote (2 á 3u) de rest kleine (15min-30min) haar dutjes gebeuren beneden in haar park of wipper of op mij. In daglicht, muziek/tv aan of ik doe een huishouden. Dus maw er is altijd lawaai.
MOD
3 maanden geleden
Oh, arme mama 😢 Ik wou dat ik je tips kon geven! Hier een baby'tje dat overdag moe is maar echt vecht tegen de slaap. En wanneer ze dan toch eindelijk haar dutje doet is het vaak niet langer dan 30 minuten. Wij hebben dan nog het geluk dat ze 's avonds wel goed slaapt en sinds kort geregeld doorslaapt. Maar ze slaapt vaak alleen maar door te tutteren aan de borst (ze wil geen tut), dus is ook niet ideaal 😬
Niet opgeven, en dingen blijven proberen. Je zal uiteindelijk wel dé truc vinden 🤞🏻
3 maanden geleden
Ook hier is slapen een ramp met onze 10 weken oude dochter.. ochtenddutje gaat prima in haar eigen bedje, 's middags lukt het max een uur in haar bed en als ze dan nog moe is pakken we ze bij ons, en dan zijn we vertrokken voor amper nog slaap. Het dutje in de namiddag moet op ons gebeuren of ze slaapt helemaal niet. En eender welk uur we ze boven leggen om te slapen, dit lukt niet. Ze wordt steeds om de 30min wakker en 's nachts maakt ze de laatste 2 weken blokjes van 2u...ervoor kon ze blokjes van 5u slapen! Geen enkel idee waar dit aan ligt, ik heb haar gisteren bewust veel aangelegd (borstvoeding) zodat ze wel een reserve voorraadje had voor s nachts maar helaas was dit ook de oplossing niet. We worden hier zo moedeloos van 🥱
3 maanden geleden
Reactie op 20-06
Ook hier is slapen een ramp met onze 10 weken oude dochter.. ochtenddutje g ...
Ons zoontje is ook 10 weken en de laatste week zijn de nachten ook een ramp! Eerst sliep hij blokjes van 5-6u, maar de laatste nachten zijn het blokjes van 1-2u. Geen idee waaraan dit ligt 🤷🏼♀️ maar ik snap je moedeloos gevoel volledig 😕
3 maanden geleden
Reactie op Eline156
Ons zoontje is ook 10 weken en de laatste week zijn de nachten ook een ramp ...
Ik heb wat opzoekwerk gedaan in de hoop een antwoord te krijgen en ik denk dat ze hier in een slaapregressie zit die de meeste baby's rond 4maanden meemaken. In die periode leren de meesten omrollen maar ons meisje is hier al erg vroeg mee en heeft voor het eerst omgerold toen ze 7w oud was 🙈 ondertussen is ze dit verder volop aant oefenen en vermoed ik dat dit zoveel energie kost dat ze hierdoor moeilijker slaapt en een stuk voor op schema loopt.
3 maanden geleden
Reactie op 20-06
Ik heb wat opzoekwerk gedaan in de hoop een antwoord te krijgen en ik denk ...
Ze zijn er vroeg mee als dit al de 4 maanden slaapregressie is 😅 ik hoop dat dit het is en dat we aan 4 maanden dit niet opnieuw hebben 🙈 het is een beetje slopend 😴 Die van ons rolt op zijn zij, maar nog niet op zijn buik 🤷🏼♀️
3 maanden geleden
Oh ik dacht dat ik vorige week een goed ritme vast had en de dutjes begonnen de lukken. Enkele dagen later en de dutjes werken hier langs geen kanten meer. Baby slaapt amper een halfuur op een hele dag.. Ik leg er mij maar bij neer dat de ene dag de andere niet is.. hier is onze baby 9 weken.. volgens de app zit ze in het groene gedeelte van de sprong maar heb het idee dat dit niet altijd klopt..