8 Reacties
2 maanden geleden
Ons dochtertje is sinds dinsdag ook 3 maanden! Bij ons loopt het al enkele weken op deze manier:
- tussen 6 en 7 wordt ze echt wakker en dan geef ik een eerste flesje (150ml water + 5 schepjes). Daarna leg ik ze nog eens terug in bed en slaapt ze gemiddeld nog eens tussen de 45min à 1u30.
- tweede flesje (150ml + 5 schepjes) rond 10u00-10u30, daarna hou ik me wat bezig met haar, maar doet ze soms nog een klein dutje in haar wipper ofzo!
- derde flesje (150ml + 5 schepjes) tussen 13u30-14u30. Daarna leg ik haar terug boven in bedje en slaapt ze soms nog 1 à 2u.
- vierde flesje rond 17u30 - 18u30 (150ml + 5 schepjes), soms slaapt ze tussen haar 4de en laatste flesje nog maximum 30min, maar vaak ook niet.
- vijfde en laatste flesje rond 21u00 - 21u30 (180ml + 6 schepjes), en meestal kan ik haar dan in bedje leggen rond 22u00-22u30.
Per 24u slaapt zij gemiddeld een 12u à 12u30 (soms is dit eens maar 11u, soms ook 14u). Ik begin dinsdag ook met werken terug, dus dan moet ze ook naar de opvang. Ben benieuwd hoe het daar gaat gaan. ☺️
2 maanden geleden
Ons zoontje is nu 11 weken en sinds een aantal dagen proberen we ook wat structuur aan te bieden. Voor zijn middagdutje leggen we hem sowieso in bed boven. Te zien hoe laat hij ‘s morgens wakker is slaapt hij soms ook nog even in zijn bedje in de voormiddag, niet elke dag. Hier ook 5 voedingen ondertussen. We proberen om tegen 20u met hem naar boven te gaan, pamper verversen, slaapzak aan, flesje geven en tegen 20u45 zit hij in bed, werkt hier voorlopig wel zo. Meestal vraagt hij nog een voeding ‘s nachts rond 2u30.
2 maanden geleden
Reactie op CarolineTielen
Ons dochtertje is sinds dinsdag ook 3 maanden! Bij ons loopt het al enkele ...
Toen ze nog klein was, probeerde we haar dutjes te laten doen beneden, maar dit was echt een ramp! Wij zijn dan ook al vrij snel (denk 7w) begonnen met dutjes in haar bed te laten doen (aangezien ze anders overdag echt niét sliep, dus wij zijn vanaf toen al begonnen met haar overdag boven te leggen). Beneden slapen thuis met lawaai werkt dus niet, maar ze heeft al twee wendagen op de opvang gehad, en aangezien ze nog zo klein is, leggen ze haar te slapen in de grote ruimte (pas vanaf 6m apart in een bedje). Maar daar heeft ze beide keren 2u30 geslapen (van de 3 uur wennen). 😅
MOD
2 maanden geleden
Onze dochter is nu 10 weken oud, dat ritme verandert nog constant. Eerst dronk ze vaak om het anderhalf uur, en sliep ze bijna niet overdag. Sinds een paar dagen drinkt ze minder vaak en wil ze nu toch wat slapen overdag.
Mijn vriend had ook verlof deze voorbije 2 weken en dan liggen wij echt tot de middag in bed (ik zit nu ook nog in bed 😅), en dan slaapt de dochter eigenlijk ook ongeveer mee tot 's middags 😬
Dus nee, we kunnen hier nog niet echt spreken van een duidelijk ritme 😅
2 maanden geleden
Dochter is 11 weken.
Wordt wakker 6u30-7u en krijgt de borst. Slaapt dan 30’-60’. Dan staan we op. Ze drinkt iedere 3u overdag. En ze heeft wakkertijden van 90’-120’. Rond 19u30-19u45 gaat ze in bad, na het bad krijgt ze een flesje borstvoedingsmelk (150ml) van de papa en gaat rond 20u30 naar bed en slaapt binnen 5min. Ze komt rond 2u30-3u terug voor een kleine voeding aan de borst. Ze slaapt overdag in haar parkje beneden of in het borstvoedingskussen naast mij in de zetel.
2 maanden geleden
Zoontje is hier ook iets meer dan 3 maanden oud(14w+3). Ritme kennen we hier ook nog niet 😂 Ik geef 7 voedingen per dag, maar de uren wisselen. Sinds enkele dagen geef ik wel standaard 's avonds rond half 10 a 10 uur en mijn partner geeft dan een flesje gekolfde melk rond 1u. Gisteren sliep hij dan verder tot 5u30, maar vannacht was het bijvoorbeeld 3u30 en 8u vanmorgen. Doorheen de dag probeer ik om de 3u aan te houden.
Dutjes doen we naargelang de wakkertijd. 1,5u wakker en dan een "verplicht" dutje, meestal op zijn kamer.