Dag mama's,
Er zijn hier al wat topics over gepasseerd maar meestal met heel concrete vragen. Ons zoontje zit volop in zijn slaapregressie. Waar hij acht uur sliep, slaapt hij nu 2 uurtjes en vraagt hij ook dikwijls een nachtvoeding. Bovendien wou hij vannacht opeens niet meer in de cosleeper slapen maar enkel op mij. Vermoeiend!
Ik word er zo onzeker van: hij kan zelfstandih in slaap vallen maar geen cyclus verlengen. Moet ik hem nu slaaptrainen? Moet ik opletten dat ik hem geen verkeerde slaapassociatie aanleer door hem op mij te nemen? Zo moeilijk!
Ik vroeg me dus af of er hier mama's zijn die al door de slaapregressie heen zijn geraakt en of ze tips hebben. Plus, het zou me hoop geven als jullie vertellen dat dit bij jullie niet te lang geduurd heeft. 😜
Wij zitten er ook volop in. Veel kreunen, woelen, na 2 of 3u terug wakker (ook door verstopt neusje) en ´s nachts terug een flesje. Vermoeiend maar ooit gaat dat idd over 😊
Maar jullie hebben dan niets speciaals van slaaptraining ofzo gedaan? Gewoo ...
Nee wij hebben hetzelfde ritme aangehouden als ervoor. Elke dag rond dezelfde tijd in bed (19u) dan droomvoeding om 23 u. En dan soms 8x per nacht tutje geven en soms extra voeding. Opeens was dit voorbij, dus duidelijk slaapregressie. In deze periode heeft ze ook leren rollen. Nu slaapt ze van 19 tot 8 u (met 1 droomvoeding om 23u) 🤞🏻
Ik denk dat wij ook 19u gaan aanhouden, vandaag is hij al om 18u gaan slape ...
Nu met uurverandering schuiven wij eten en slapen steeds een kwartiertje op ( hier zijn we een week geleden mee begonnen) zodat we terug in hetzelfde ritme komen als ervoor. Je kan dit best elke dag met een kwartiertje proberen te rekken. Als hij echt moe is kan je hem een klein dutje laten doen rond 17:30 bv
Hier ook al een paar weken meer wakker 's nachts en vaak enkel slapen bij mij in bed. Persoonlijk zou ik sowieso nooit slaaptrainen, maar zeker in deze periode en onder de 6 maanden heeft dit echt geen 'nut'. Je baby kan op deze leeftijd zichzelf sowieso nog niet reguleren en heeft je nu gewoon nodig. Eventjes veel nabijheid biede en, hem aanleren dat slaap veilig is. Dat is de belangrijkste associatie die je nu kan leggen voor goede nachten op lange termijn. Veel moed!
Is bij jullie het ritme ook helemaal naar de vaantjes? Niet wat we echt al een ritme hadden maar nu is het toch wel erg. Minder eten, dus sneller honger, ´s nachts om de 3u wakker en niet content.. amai 😆
Hier ook. Heel vermoeiend en ook wat stresserend vind ik, als ik eraan denk ...
Ik heb hem net van miserie in z'n bed gestoken. Over een uurtje maak ik hem wakker en laat ik hem nog 2u op en dan fles. Hopelijk is dat oké voor meneer 😂
Ik word er hier helemaal zot van. Sinds 2u vannacht elk uur wakker. Dan natuurlijk doodmoe. Dutjes van max. 40 minuten en dus tijdens zijn wakkertijden zo zeuren, huilen, brullen. Het vraagt hier zoveel geduld. Ik krijg niets gefaan in huis