12 Reacties

24 dagen geleden

Is het een beetje een vicieuze cirkel dat je stresst dat je moet in slaap vallen en het lukt niet, waardoor je zeker niet in slaap geraakt? Of ben je wel op zich rustig en wil de slaap niet komen (dan moet je even nagaan wat je doet als je wakker wordt van je baby, zijn er lichten die je kan vermijden, gsm niet nemen (schuldig! Het is nu tien voor drie en ik voed mezelf met scherm, da's echt nefast)... Of begin je te piekeren? Of...

24 dagen geleden

Een boek lezen? Ik val hier altijd van in slaap 😅 Kan iemand anders eens de nacht overnemen zodat jij kan slapen?

24 dagen geleden

Is het tijdens de nacht dat je niet meer in slaap geraakt na een voeding / verluiering? Heb daar sinds kort zelf ook last van, klinkt mss dom maar ik voed nu zo veel mogelijk met mijn ogen dicht of half dicht, verluieren blijft een echte wakkermaker dus probeer ik zo min mogelijk te doen, echt enkel als ik stoelgang ruik, we gebruiken een heel zacht lampje met warm licht, verplicht mezelf om mijn gsm niet te bekijken tijdens het voeden en ik kleed me goed warm. Als ik toch te wakker geworden ben, begin ik vaak te piekeren, al dan niet over 'straks wordt de baby weer wakker en slaap ik nog steeds niet', dan durf ik wel mijn man wakker maken om van kant te wisselen in bed, het helpt als hij naast de co-sleeper ligt, dan weet ik dat ik kan ontspannen en niet elk moment paraat moet staan om te troosten. Soms krijg ik ook honger na een tijdje wakker te zijn, dan probeer ik dat niet meer te negeren maar sta kort op om iets kleins te eten, dat werkt bijna altijd. Met 's avonds niet in slaap geraken heb ik gelukkig geen ervaring, maar wat mij wel zou kunnen helpen is een wandeling maken en een warme douche nemen, geen tv kijken. In het begin ging ik ook vaak alleen gaan slapen, al rond 20u, dat gaf me een vrij gevoel dat ontspannend werkt (man nog beneden met baby in park, ons zoontje slaapt nu ook nog steeds in het park 's avonds).

24 dagen geleden

Ik hoop dat je snel je slaap terug hebt, want is echt moordend he zo. 😘🍀

24 dagen geleden

Het is echt het in slaap vallen zelf dat het probleem is. Eens ik geslapen heb en snachts moet opstaan om mn zoontje te voeden/ tuutje te geven val ik wel terug direct in slaap 😅 Ik zit ook inderdaad constant met het gedacht ‘ik moet snel slapen want de baby wordt zo terug wakker’. Ik dacht eerst dat dit het probleem was. Maar mijn zoontje is vandaag naar mijn ouders zodat ik even zou kunnen bijslapen, maar zelfs nu lukt het niet 😅 Straks even langs de dokter!

17 dagen geleden

Hoe was het bij de dokter? Is er al verbetering met het in slaap geraken?

17 dagen geleden

Ik heb hetzelfde... wat ik dan probeer is om met 1 oordopje te slapen zodat ik baby wel nog hoor maar doordat ik dat zo doe hoor ik mn eigen hartslag beter en ik word daar zen van waardoor ik soms beter in slaap val... maar ook niet altijd.

16 dagen geleden

Ik had ook een probleem met in slaap vallen terwijl ik wel stikop was. Dokter geweest: bleek het stressen over zijn slaapritme te zijn en de terugkeer naar werk die toen in aantocht was. Dokter had me melatonine druppels gegeven en die hielpen toen ook wel en helemaal veilig met een baby'tje waar je snachts nog voor moet opstaan. Ondertussen pak ik ze zelfs niet meer.

15 dagen geleden

Reactie op ellie-v

Hoe was het bij de dokter? Is er al verbetering met het in slaap geraken?
De dokter had me sedistress sleep pillen voorgeschreven. Dit bevat Valeriaan. Ik had dit nadien thuis opgezocht, en wat blijkt.. je mag dit niet nemen met borstvoeding, terwijl ik het nog zo had gevraagd 😅 Ondertussen ben ik wel al een 4-tal nachten redelijk vlot in slaap gevallen. Een Linde thee en A. Vogel Nachtrusttablet lijken momenteel te helpen 🙈

15 dagen geleden

Reactie op natasjazulam

Ik had ook een probleem met in slaap vallen terwijl ik wel stikop was. Dokt ...
Kan je dit ook nemen met borstvoeding? 😊

15 dagen geleden

Reactie op BabyLammertijn

Kan je dit ook nemen met borstvoeding? 😊
Oei dat weet ik niet sorry :-)

13 dagen geleden

Regen geluiden op de achtergrond doen, helpt zelfs ook voor uw baby!