11 Reacties
één maand geleden
Slaapt ze in een co-sleeper? Wat hier echt altijd helpt en amper moeite kost is mijn hand op zijn borst leggen of zijn handje vasthouden, terwijl we dus allebei gewoon in ons bed liggen. Voor ons lijkt hun bedje idd een verlengde maar denk dat dat voor hen anders aanvoelt en ze wat meer die connectie met ons nodig hebben soms. Witte ruis helpt hier ook instant, wiegen ook maar dat is gelukkig enkel overdag soms nodig. Tutje ook enkel overdag nodig.
Wij hadden dat 'probleem' van niet in co-sleeper willen slapen de eerste weken, dan gaven we daar wel aan toe, maar we lieten hem elke dag wat minder lang in ons bed tot hij het helemaal niet meer nodig had, lieten hem wel nooit heel hard huilen in de co-sleeper en we waren er altijd om te troosten. En legden hem in een diepe slaap in de co-sleeper, dan werd hij gelukkig niet wakker.
Enkele weken geleden werd hij ook veel wakker in zijn bedje en sliep gewoon bij ons in het grote bed, maar na 2 nachten had ik door dat hij gewoon te koud had 😅
Ben je zeker dat ze warm genoeg heeft? Klinkt stom maar soms is het gelukkig ook zo simpel haha.
MOD
één maand geleden
Is hier ook af en toe dat ze het niet wil en dan slaapt ze op mij of naast mij in bed. Ik vind dat zelf geen probleem.
Maar wat Marie zegt klopt wel denk ik, er is vast een onderliggende reden: te koud? Of misschien mist ze je (gaat er sinds kort naar de crèche?), of voelt ze zich niet heel lekker. 🤷🏻♀️ Jammer dat we het ze niet kunnen vragen 😅
één maand geleden
Nee geen koud of warm. Gaat ook nog niet naar de crèche. Maar weet wel dat ze vaker rustig is als ik of papa er zijn. Gisteren heeft mijn zus een uurtje gebabysit en zei dat ze alleen aan het jammeren en soms wenen was. Dus misschien is het inderdaad missen.
De handjes vasthouden werkt soms wel, maar nu de laatste tijd niet.
Het is effectief haar bedje dat naast die van ons staat. Geen cosleeper. Ze kent het al van haar geboorte.
MOD
één maand geleden
Reactie op Auxine
Ze is nu 16 weken en is vaak redelijk voor met ontwikkeling dus is ook wel ...
Je moet natuurlijk zelf kijken wat voor jullie het gemakkelijkste werkt. Ik vind het zelf niet erg als ze op mij of bij mij in bed ligt. Dus geen tips hoe je ze weer in haar bedje kan leggen. 😅
Maar het gaat ooit wel weer voorbij 🤞🏻
één maand geleden
Ik heb er geen probleem mee dat ze in ons bed ligt. Tis alleen dat we een border collie hebben die ‘s nachts ook graag op bed ligt en ik zou niet willen dat ze geplet of verstikt wordt. Hij let nu wel wat op maar is nog altijd enthousiast om bij haar te zijn. Afgelopen nachten had ik nu wel niks aan te merken op de hond.
één maand geleden
Reactie op Margogo94
Ahja oei, dat is inderdaad wat anders 😅 Is het een optie om de hond uit de ...
Helaas. We wonen in een appartement op het gelijkvloers. Hij zou alleen maar op de deur krabben en haar zo dus wakker maken. Dan slaapt ze helemaal niet meer. Maar binnenkort verhuizen we en dan zal dat wel de bedoeling zijn.