80 Reacties
één maand geleden
Zijn hier mama's die een verdovende zalf (Emla) aangebracht hebben op hun baby's billetje voor de inenting?
Ons ziekenhuis raadde dit aan, mijn apotheek had dat nog nooit gehoord en vond dat niet nodig, ikzelf dacht ook 'waarom...andere vaccins worden toch ook zo gegegeven...', maar K&G raadde daarnet die zalf ook aan...
Ze zeiden dat de RSV inenting wat pijnlijker kan zijn dan de vaccins die hij al kreeg.
Dus nu twijfel ik 😅
één maand geleden
Reactie op MarieT
Zijn hier mama's die een verdovende zalf (Emla) aangebracht hebben op hun b ...
Oei, die was bij onze baby totaal niet pijnlijk. Hij is pas beginnen wenen als de naald er al weer uitging en 't was heel snel gedaan. Bij andere vaccin was het efkes krijsen. Is dus zeker geen extra pijnlijke prik.
één maand geleden
Reactie op MarieT
Onze kleintje weende amper bij de RSV vaccinatie, de andere 2 erna die ze kreeg bij kind en gezin daar was ze feller van aangedaan. Mss hangt het ook wat of van hoe ze deze zetten?
één maand geleden
Reactie op MarieT
Ja ik heb dat wel gedaan. Omdat dit veel meer “vloeistof” is die ze inspuiten kan dat pijnlijker zijn want duurt langer. Ondanks de zalf was het nog steeds wel gekrijs… 🥺
één maand geleden
Reactie op MarieT
Oh zo zielig he 🥺
Ben daarnet toch ook de zalf gaan halen 🤭
Ja mijn moederhart breekt altijd.. maar het is voor het goede doel. En denk dan die zalf zal sowieso wel iets helpen dus waarom niet he.
één maand geleden
Reactie op ems1996
Onze kleintje weende amper bij de RSV vaccinatie, de andere 2 erna die ze k ...
Afh hoe ze prikken en of ze weerstand voelen. Ik heb ook van de ene corona- of griep- of ...-vaccin meer last dan de ander. Afh wat ze passeren en raken met de spuit en of de naald er vlot in gaat.
Miel had er niet veel van gevoeld, kinderarts zei door zijn goeie dikke billekes 😂