39 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb trouwens gewoon gebeld naar de pediatrie en ze hebben ons meteen ingepland, zij hebben de vaccins liggen dus moet je niet eerst halen bij de apotheek.

2 maanden geleden

In ons ziekenhuis beschikbaar vanaf 1 oktober. Heb meteen een afspraak gemaakt. Wordt terugbetaald mocht je tijdens de zwangerschap nog niet gevaccineerd daarvoor stond erbij. Maar wist zelfs niet dat dat kon. Heb enkel kinkhoest vernomen.

2 maanden geleden

Reactie op Auxine

In ons ziekenhuis beschikbaar vanaf 1 oktober. Heb meteen een afspraak gema ...
Ik had het toen gevraagd aan mijn gynaecoloog en ze zei dat dat niet nodig was als je niet in het RSV-seizoen ging bevallen. Dat vaccin werd toen ook niet terugbetaald.

2 maanden geleden

Nee ik niet, ben niet zo van de “nieuwere vaccins”

2 maanden geleden

Ja heb op 14 oktober een afspraak in ziekenhuis ervoor

2 maanden geleden

Ik ga het doen. Mijn zus is huisarts en stuurde vandaag me ook een berichtje, dat ze niet altijd fan is van extra vaccins ofzo, maar dat ze die van de RSV echt wel een goeie vindt en echt aanraadt. Dat sterkte me wel in mijn beslissing.

2 maanden geleden

Ja hoor, daar kunnen ze echt heel ziek van zijn . Het is trouwens niet echt een vaccin. Ze spuiten namelijk de antistoffen zelf in. Bij een vaccin wordt het lichaam aangezet tot het maken van antistoffen. Het is dus minder 'zwaar ', maar beschermt maar 6 maanden. Net goed om de winter door te komen.

2 maanden geleden

Zonder twijfel. Bij ons zijn de vaccins gewoon beschikbaar in het ziekenhuis dus als je bij de pediater moet zijn, kan het onmiddellijk gezet worden vanaf oktober.

2 maanden geleden

Hier krijgt ons zoontje wel het vaccin. Hij is nu 12 weken en krijgt gewoon elk vaccin dat er beschikbaar is. Ik weet dat er een heel debat is van wel of niet maar ik heb ook alles gehad leef ook al 27 jaar🤣

2 maanden geleden

Ja, zonder twijfelen

2 maanden geleden

Wij gaan het ook laten zetten. Dit vaccin wordt nu trouwens standaard int ziekenhuis geplaatst bij alle nieuwe babytjes.

2 maanden geleden

Ja onze afspraak staat gepland volgende maand

2 maanden geleden

Voor diegenen die het vaccin al gehad hebben, hoe reageerde de baby ? Koorts? Ik laat het binnen 2 weken zetten maar dan zit onze zoon al in de creche. Is om beetje in te schatten of ik hem best thuis hou de dag van vaccin (of dag erna).

2 maanden geleden

Onze zoon ligt al een week in het ziekenhuis door COVID. Kinderarts zei dat er al veel gevallen van RSV zijn op de gang en raadt het vaccin ten zeerste aan. Ons zoontje wordt als hij beter is asap gevaccineerd

2 maanden geleden

Wij kunnen vanaf 28 september een afspraak maken in het ziekenhuis voor de inenting

één maand geleden

Ik heb gebeld voor een afspraak, bij ons is het vaccin voor baby’s van +5kg pas beschikbaar vanaf 14/10. Ik heb dat dan maar meteen vastgelegd.

één maand geleden

Nee

één maand geleden

Reactie op prien

Voor diegenen die het vaccin al gehad hebben, hoe reageerde de baby ? Koort ...
RSV is geen echt "vaccin" maar antistoffen. Het lichaam moet dus niet "vechten" dus daarom gaan ze normaal ook geen koorts of dergelijke maken. Het mag ook in combinatie met andere vaccins gegeven worden😉

één maand geleden

Reactie op J.97

Ik heb gebeld voor een afspraak, bij ons is het vaccin voor baby’s van +5kg ...
Hier ook