5 Reacties
10 maanden geleden
Ik kijk afhankelijk van zaak tot zaak. Thuis en in een fatsoenlijk restaurant durf ik wel rauwe groenten te eten. In een frituur of "niet deftige zaak" riskeer ik het niet. Maar ik eet dit ook heel erg graag en dat is een manier om toch voldoende groenten te eten voor de gezondheid van de baby...
Mijn gynaecoloog is hier ook vrij nuchter in. Ze zei dat ik al 28 jaar door kom zonder toxoplasmose, zolang ik nu niks gek doe moet ik me geen zorgen maken. Vooral met rauw vlees en rauwe eieren oppassen.
10 maanden geleden
Ik heb gelukkig dat probleem niet. Ik ben toxoplasmose immuun. Ik moet enkel en alleen opletten met bepaalde soorten vissen en rauwe kaas voor Listeria en salmonella bacterie. Maar anders mag ik alles eten wat in mijn geval een opluchting is want ik ben al gluten-tarwe en lactose intolerant dus heb al genoeg restricties 😅
10 maanden geleden
Ook al geloof ik dat het risico behoorlijk klein is (na 35 jaar er niet op te letten nog geen toxoplasmose gehad), toch is het risico me nu niet waard. Zelf was ik alles grondig. In een brasserie of restaurant neem ik geen slaatjes of rauwe groentjes, rauwe vis of vlees, … Ook geen rauwe groentjes op een broodje. Gisteren in een heel kleinschalige lunchbar heb ik wel durven vragen of ze het fruit bij de yoghurt heel grondig wassen en bij bevestiging opgegeten. Maar voor de rest riskeer ik het toch niet 🙈