20 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Thatiana
Waar leg je hem te slapen, als je hem weglegd? En hoe (gwn plat, hoofd eers ...
Overdag in zijn parkje, ‘s nachts in zijn co sleeper. Als ik hem op zijn rug leg is hij direct wakker dus ik leg hem altijd op zijn buikje zoals hij in slaap is gevallen bij mij.
2 maanden geleden
Reactie op MrsVanderhaegen
Overdag in zijn parkje, ‘s nachts in zijn co sleeper. Als ik hem op zijn ru ...
En op zijn zijtje leggen met een reiskussen of opgerolde handdoek tussen zijn beentjes en achter zijn rugje? Hem na neerleggen nog even zachtjes wiegen en dan je hand op hem laten liegen en
Heel zachtjes loslaten… werkt hier wel prima… ik weet tijdens een sprong is het hier ook moeilijker…
2 maanden geleden
Bij ons lukt het slapen soms ook moeilijk, vooral overdag is hij nog nooit een goeie slaper geweest. Sinds een 4-tal nachten is het ‘s nachts ook om zeep. Valt ook enkel maar in slaap op schoot en wordt idd ook na 30min heel vaak terug wakker, om moedeloos van te worden idd.. ook nog een sterke moro-reflex wanneer hij eindelijk slaapt en ik hem in bed wil leggen..
2 maanden geleden
Reactie op Thatiana
En op zijn zijtje leggen met een reiskussen of opgerolde handdoek tussen zi ...
Ook al geprobeerd.. hij wordt enorm onrustig vanaf hij alleen ligt en enkel oppakken helpt anders begint hij te wenen en uiteindelijk te krijsen. Hij is niet te troosten als hij neerligt.
2 maanden geleden
Reactie op Eline156
Bij ons lukt het slapen soms ook moeilijk, vooral overdag is hij nog nooit ...
Het is zo frustrerend en vooral maak ik me zorgen over het feit dat hij amper slaapt zo.. Hij is ook echt heel moe dus ik vraag me af komt het dan door mij dat hij niet kan slapen of waar ligt het aan. Ik heb al alles geprobeerd.
2 maanden geleden
Het is zo frustrerend en vooral maak ik me zorgen over het feit dat hij amp ...
Hij slaapt hier ook amper tenzij op mij.. ligt ook helemaal niet graag alleen en stopt enkel met wenen als we hem pakken (en valt dan direct in slaap want hij is ook duidelijk moe), ik herken je situatie volledig. Vandaag heeft hij ook amper geslapen, ik denk maximum 2u van een hele dag. We proberen sinds een paar dagen een middagdutje in bed omdat hij toch iets zou slapen, maar na 45min terug wakker en niet meer in slaap te krijgen, ‘s avonds ook meer dan anderhalfuur om hem te doen slapen en komt dan ook vaak wakker.. heel frustrerend en hebben hier ook al alles geprobeerd, tot nu toe is er niet echt iets dat werkt heb ik de indruk
2 maanden geleden
Reactie op Eline156
Hij slaapt hier ook amper tenzij op mij.. ligt ook helemaal niet graag alle ...
Het is al iets dat ik niet alleen ben.. Ik begin op een duur echt te denken dat ik mss iets verkeerd deed. Nu na 3,5uren te proberen hem in slaap te krijgen is hij eindelijk in slaap gevallen op mij. Nu laat ik hem wel liggen want hij is helemaal uitgeput.
2 maanden geleden
Het is al iets dat ik niet alleen ben.. Ik begin op een duur echt te denken ...
Ik heb ook al vaak aan mezelf getwijfeld, ‘leuk’ om te weten dat we idd niet alleen zijn. Hij slaapt nu sinds 21u (ben met hem naar boven gegaan om 19u..), we hopen op nog eens een goede nacht 🤞🏼
MOD
2 maanden geleden
Herkenbaar! Wij hebben ook echt een FOMO-baby. Ze wil overdag écht niet slapen, zelfs al is ze eigenlijk wel moe. Ze vecht echt tegen de slaap. Als we ze na veel moeite dan toch in slaap krijgen, duurt het vaak maar 30 minuten. Als ze 1,5h slaapt overdag is het al veel. 💀
En ook hier: slaapt zalig als je ze vasthoudt, maar zodra je haar wil wegleggen schiet ze wakker. Bij haar komt het wel vaak doordat er lucht vastzit. Dus we blijven proberen om alle scheetjes en boertjes eruit te krijgen zodat we ze in de co-sleeper kunnen leggen. Dit duurt ook heel lang en heeft een aantal pogingen nodig 🫠 Gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed, hopelijk blijft dat nog even zo 🤞🏻
2 maanden geleden
Ook al geprobeerd.. hij wordt enorm onrustig vanaf hij alleen ligt en enkel ...
Ik herken dit heel fel en dit is bij ons gebeterd van zodra reflux werd vastgesteld. Nu krijgt hij medicatieH. et klinkt heel herkenbaar dus daarom dat ik het maar even doorgeef. Vanaf we hem wouden neerleggen was het feest. Maakt dus inderdaad niet uit waar of hoe lang we hem aan het wiegen waren wegleggen was altijd een probleem. Hij sliep ook alleen maar om onze borstkast.
2 maanden geleden
Ik weet niet hoe oud je kindje is maar rond 9 weken kunnen ze pas zelfs melatonine aanmaken. De slaapjes ervoor gaan vaak enorm slecht, met name het in slaap vallen.
Hier ook een kindje dat die periode heel slecht sliep, overdqg slaapt hij nogsteeds enkel op mij. Ik heb het gewoon geaccepteerd en doe geen poging meer hem weg te leggen. Zijn dutjes zijn belangrijker.
2 maanden geleden
Hij is 11 weken. Ik zit er gewoon wat mee in dat hij binnenkort naar de opvang gaat ook. En zelfs de dutjes op mij duren Max 30-45 minuten 😣
2 maanden geleden
Reactie op Alexke1992
Ik herken dit heel fel en dit is bij ons gebeterd van zodra reflux werd vas ...
Misschien ga ik eens raad vragen bij de kinderarts dan..
MOD
2 maanden geleden
Hij is 11 weken. Ik zit er gewoon wat mee in dat hij binnenkort naar de opv ...
Hier gaat de dochter pas op 7 oktober naar de crèche maar ben nu ook al aan het proberen om haar overdag te laten slapen zonder mij (zonder succes 😅) want dit wordt inderdaad een drama. Komt ook nog eens bij dat ze geen tut of fles wilt, dus daar moeten we ook aan werken 🫠
2 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Hier gaat de dochter pas op 7 oktober naar de crèche maar ben nu ook al aan ...
Duimen dat alles goed loopt 🤞🏻