11 Reacties
3 maanden geleden
Oh wist ik niet. Vermoedelijk zo een probe om je spierspanning te meten?
3 maanden geleden
Oh amai ik doe ook postnatale kine 1x per week en wij doen oefeningen om de bekkenbodemspieren en buikspieren terug wat sterker te maken. Zonder toestelletjes en dergelijke, puur eigen kracht. Lijkt me ook onaangenaam zo een toestelletje 😅
MOD
3 maanden geleden
Ik had vandaag mijn kennismakingsgesprek en eerste sessie. Ik heb voor nu 2 oefeningen voor de bekkenbodemspieren en 1 voor de dwarse buikspieren gekregen die ik thuis kan doen. Ik moet gewoon mijn spieren bewust aanspannen een aantal keren. Volgende week gaan we dan beginnen met de oefeningen voor de andere buikspieren. Er komen dus (nog) geen apparaatjes aan te pas.
Bij mij is het wel preventief, want heb geen klachten en alles lijkt goed te werken.
3 maanden geleden
Hier ook al sessies postnatale kine achter de rug. Enkel de eerste keer inwendig onderzoek om te kijken hoe het gesteld was met mijn bekkenbodemspieren, deze waren nog goed in orde. Sessies daarna telkens oefeningen voor bekkenbodemspieren, buikspieren en algemene conditietraining. Ik had 2 beurten prenataal gehad en ga nu stoppen na de 7de beurt postnataal want heb het gevoel dat we niks nieuws meer doen. Ik ging 1x per week.
3 maanden geleden
Ik doe ook oefeningen met probe! Is raar, maar wel heel goed voor je herstel. Ik voel wel echt al heel veel verbetering (ik kon mijn urine helemaal niet lang ophouden na de bevalling - vlak erna zelf bijna niet). Door die probe ziet ze hoe ik opspan en hoe hard. Ik moet wel maar 1 x per week bekkenbodem met probe doen, en sinds vorige week doen we nog eens 1 x per week core oefeningen voor buikspieren terug aan te spannen. Telkens een halfuurtje.
3 maanden geleden
Reactie op SparklesandSmiles
Ik doe ook oefeningen met probe! Is raar, maar wel heel goed voor je herste ...
Oh blij te horen dat ik niet alleen ben met die probe 😱. Vandaag tweede keer geweest en terug die spanning moeten voelen en moeten opspannen wanneer het aangezet werd. Ze zei wel eenmaal dat dit beter wordt en je de spieren begint te voelen en te gebruiken, dat ik dan pas aan de buik kan beginnen werken. Het is vooral belangrijk nu om bekkenbodemspieren eerst in orde te krijgen dan vb te gaan lopen of zot buikspieren gaan doen want zo komen velen terug met urineverliesproblemen. Ik wil de bekkenbodemspieren gewoon weer goed voelen en gebruiken.
3 maanden geleden
Reactie op prien
Oh blij te horen dat ik niet alleen ben met die probe 😱. Vandaag tweede ke ...
Ja dat klopt! Ik span heel goed op, maar voel nog niet wanneer ik de bekkenbodem ontspan. Nog wat werk aan de winkel 🙄☺️ maar weetje, mss voelde ik dat ervoor ook wel niet… Ik heb die bekkenbodem vlgs mij voorheen nooit bewust gebruikt denk ik 🤫
Lopen mag je sws niet doen de eerste 6 maand na de bevalling ; ik start bijgevolg niet opnieuw op met lopen tot na de volgende zwangerschap 😁