8 Reacties

6 maanden geleden

OMG ik heb net hetzelfde... Google praat over het carpale tunnelsyndroom, maar mijn osteopate wist ook niet meteen ene oplossing Ik heb het vooral snachts en sochtends. Net opgestaan en kan hand amper sluiten.Voor de rest zo goed als geen vochtophoping en deze week, week 35. Pijnlijk, stijf net zoals jij het beschrijft noch extreem dik. Ik volg hier graag wat het kan zijn of vooral wat je hiertegen kan doen..Probeer met te masseren met natuurlijke olie, maar elke ochtend opnieuw is het van dat ... You are not alone ☺️

6 maanden geleden

Jup sinds het warmere week van de voorbije dagen. Ook da gevoel in men voeten. Voelen gezwollen maar zien er niet echt gezwollen uit.

6 maanden geleden

Reactie op AnnikCoco

OMG ik heb net hetzelfde... Google praat over het carpale tunnelsyndroom, m ...
Ja had het ook even gegoogled, kwam ook daar op uit. Heb ook amper kracht in mijn handen, heel vervelend 🙄. Voor de rest ook geen last van vocht vasthouden, vind het maar een raar gevoel dit 😅. Steek af en toe mn handen onder koud water, geeft voor enkele seconden een verlichtend gevoel maar is natuurlijk geen oplossing!

6 maanden geleden

Reactie op sop11_9

Ja had het ook even gegoogled, kwam ook daar op uit. Heb ook amper kracht i ...
Ikzelf woon op de Canarische eilanden dus heel warm hier en daardoor wss meer last van vochtophouding, maar het zijn enkel men handen en idd meer het gevoel dan dat ze er dik uitzien. Osteopate wist het ook niet goed, maar raadde me aan ze in koud water met zout te steken... nog niet geprobeerd...Voelt alsof vingers allemaal gekneusd zijn.

6 maanden geleden

Ik heb al een paar weken last van slapende armen en handen , voornamelijk 's nachts. Dit voelt niet als gewoon 'slapen' maar is echt stekende en brandende pijn die alleen weggaat als ik rechtop ga zitten. Bij mij is er wel veel zwelling aan de gang 🙈 Ik kan mijn handen niet meer tot een vuist maken en door de dag vallen ze ook regelmatig in slaap, maar dat is niet de pijnlijke variant dan zoals tijdens de nachten

6 maanden geleden

Ik ben 37 weken en heb sinds een 2-tal weken ook stijve vingers en minder kracht in m'n handen, vnl. 's morgens vroeg na het opstaan. Volgens de vroedvrouw is dit inderdaad gewoon vocht en niets om me zorgen over te maken.

MOD

6 maanden geleden

Ik heb dit al enkele maanden, nu wordt het wat erger… bewegen van mijn armen en handen helpt wel. Als er effectief tintelingen ontstaan wordt er soms bijkomend een brace aangeraden

6 maanden geleden

Ik heb dat ook en aan gynaecologe gevraagd. Heel erg veel kan je er idd niet aan doen. Als het echt te veel pijn doet/ongemakkelijk is, kan je bij de apotheek blijkbaar wel een brace kopen, zodat je pols recht blijft terwijl je slaapt (liefst zelfs nog iets verder naar achter geplooid). Ik heb niet in zo’n brace geïnvesteerd, maar kijk wel heel erg uit naar wanneer dit voorbij is! 😄 zou dus vocht in die carpaal tunnel…’ding’ zijn. Gelukkig is het hier wel voorbij wanneer ik een halfuurtje uit mijn bed ben en bezig ben.