25 Reacties

5 maanden geleden

Vraag het aan uwe vent 馃槅馃槅馃槅 馃槆馃槇

5 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Vraag het aan uwe vent 馃槅馃槅馃槅 馃槆馃槇
Hahaha, da ga ik hem ni aandoen denk ik 馃槀

5 maanden geleden

Met de duimen? Mijn vroedvrouw vertelde mij om met je wijs-en middenvinger te masseren, allez eerder stretchen met beide handen. Je moet je vingers inbrengen tot aan je 2e botje en dan eigenlijk je vagina open trekken zeg maar tot het was pijn/oncomfortabel voelt en dat dan even aanhouden, los laten en dan dan 10x doen elke dag

5 maanden geleden

Ik vind het ook iets moeilijk & vrij pijnlijk. Op de ene tekening leggen ze precies uit dat je meer inwendig moet duwen & de andere tekening zeggen ze dat je niet voor de ingang op dat vliesje moet duwen? Geen idee dus..

5 maanden geleden

Reactie op Thatiana

Met de duimen? Mijn vroedvrouw vertelde mij om met je wijs-en middenvinger ...
Oh oke dus eigenlijk echt meer inwendig? Niet aan de rand van de vulva zeg maar?

5 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Hahaha, da ga ik hem ni aandoen denk ik 馃槀
Hihi nee idd. Hier een keizersnede gepland. Vorige zwangerschap zelf niet gedaan, ze hebben me toen wel moeten knippen. Achteraf toch wel wat last van gehad.

5 maanden geleden

Reactie op claartje96

Oh oke dus eigenlijk echt meer inwendig? Niet aan de rand van de vulva zeg ...
Ja zo heb ik het begrepen van mijn vroedvrouw. Minder kans op scheuren. Ik had er zelf nog nooit van gehoord dus ze heeft dat in kleuren en geuren uitgelegd馃槄

5 maanden geleden

Mijn lieve partner doet dit voor mij, was een grote stap maar zelf lukte het mij nu ook wel niet goed. Ik verloor een deel slijmprop terwijl de massage werd uitgevoerd. 馃槀 Maar het kan maar helpen, dus daarmee dat ik er wel achter sta.

5 maanden geleden

Reactie op Thatiana

Met de duimen? Mijn vroedvrouw vertelde mij om met je wijs-en middenvinger ...
Yes, ik weet hoe het moet. Meestal wordt gezegd met de duimen, maar met mijn vingers geraak ik er ook niet hoor. Mijn buik zit echt in de weg 馃槀

5 maanden geleden

Reactie op claartje96

Ik vind het ook iets moeilijk & vrij pijnlijk. Op de ene tekening legge ...
Ja, tis sowieso wat vaag. En aangezien ik maar met 1 hand tegelijk eraan kan, weet ik ook niet of ik het goed doe

5 maanden geleden

Reactie op claartje96

Oh oke dus eigenlijk echt meer inwendig? Niet aan de rand van de vulva zeg ...
Ja, je moet ze echt een paar centimeter inbrengen

5 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Hihi nee idd. Hier een keizersnede gepland. Vorige zwangerschap zelf niet g ...
Ai, dat lijkt me inderdaad niet plezant.

5 maanden geleden

Ik heb het geprobeerd maar ik geraak daar helemaal niet comfortabel aan met mijn vingers 馃槄 ik heb het opgegeven na 2x proberen.

5 maanden geleden

Reactie op ems1996

Mijn lieve partner doet dit voor mij, was een grote stap maar zelf lukte he ...
Ja, en anders is het maar voor het gevoel, dan heb ik toch die voorbereiding

5 maanden geleden

Reactie op MrsVanderhaegen

Ik heb het geprobeerd maar ik geraak daar helemaal niet comfortabel aan met ...
Hahaha, ik heb de indruk dat niemand er zelf nog bijkan 馃槀

5 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Ja, en anders is het maar voor het gevoel, dan heb ik toch die voorbereidin ...
Ik was erg sterk in mijn bekkenbodemspieren maar kon moeilijk loslaten, dus daarmee moest ik dat echt trainen zodat ik niet tijdens een wee optrek van de spieren maar loslaat. Ik moet wel zeggen we doen dit vanaf 37 weken en merk echt wel verschil! 馃

MOD

5 maanden geleden

Mijn partner stelde al voor op dit te doen maar het lijkt me zo oncomfortabel dat ik ga passen denk ik 馃檲

5 maanden geleden

Reactie op ems1996

Ik was erg sterk in mijn bekkenbodemspieren maar kon moeilijk loslaten, dus ...
Geen idee eigenlijk hoe het zit met mijn bekkenbodemspieren. Is dat iets dat je gynaecoloog heeft vastgesteld? Ik wilde eigenlijk met 34 weken beginnen, maar was het een beetje uit het oog verloren. Ben nu ook al 36+6

5 maanden geleden

Reactie op NDL

Mijn partner stelde al voor op dit te doen maar het lijkt me zo oncomfortab ...
Het is ook niet iets noodzakelijk natuurlijk. Zeker als jij je er oncomfortabel bij voelt!

5 maanden geleden

Ik wist eerlijk gezegd niet dat dit een ding is馃檲馃榿. Eerlijk gezegd blijf ik nu beetje weg uit die zone met vingers omwille van schimmelinfecties/ blaasontsteking omdat ik vroeger voor zwangerschap af en toe last had van blaasontsteling/schimmelinfectie en wil dit nu ten alle tijd wil vermijden om daar iets van contaminaties te starten 馃檲