6 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben nu 1X geweest, ze heeft verborgen reflux maar had ook een voorkeurshouding al van in de buik en daardoor zit haar nekje vast waardoor haar middenrif niet zo goed werkt. Na 1X zag ik nog niet zo zeer resultaat, haar nekje zat nu wel erg vast zei hij. Dus moet meermaals terug keren met haar.
Hij duwde op drukpunten, ze lag er comfortabel maar na 25 minuten had ze er wel genoeg van. 😂
4 maanden geleden
Wij zijn nu twee keer geweest, volgende week derde keer, voornamelijk voor buikkrampjes en reflux. Maar we hadden de eerste keer eigenlijk preventief een afspraak gemaakt om Oskar na te laten kijken, mede omwille van een voorkeursligging (het bleek geen blokkade te zijn). Wat de osteopaat bij ons deed, is de baby manueel behandelen op zijn schoot. Dat zijn verschillende druk- en draaibewegingen aan de buik, rug en heupen voornamelijk. Wij moeten hem zo vaak mogelijk kort op zijn buik leggen zodat de flexie en extensie beweging in zijn rug (overstrekken) onbewust vermindert en sterkere bewuste spierbewegingen worden.
4 maanden geleden
Hier enkele weken geleden ook geweest. Ons zoontje zat nergens vast ofzo, maar had enorm veel last van de darmen. De osteopaat heeft zowel hem als mij getest op verschillende voedingsstoffen. Ik moest in mijn ene hand het flesje met de voedingsstof (bv lactose) houden en dan werd er getest hoeveel spanning er op mijn andere hand zat. Het leek wel tovenarij.
Conclusie hier uit was dat we allebei gevoelig zijn voor lactose. Ik at daarna lactosevrij (maar blijkbaar geef je sowieso een beetje lactose mee in de borst) en gaf lactosevrije kunstvoeding. Er was resultaat, maar erg miniem. Kinderarts schreef koemelkeiwitvrije melk voor die lactose bevatte en de symptomen verergerden terug. Nu ben ik een koemelkeiwitvrije en lactosevrije melk aan het geven. Dus ik denk dat de osteopaat wel eens gelijk kon hebben, hoe raar het testen er uit ook zag 🙈
4 maanden geleden
Reactie op Tinee
Hier enkele weken geleden ook geweest. Ons zoontje zat nergens vast ofzo, m ...
Eerst de osteopaat afwachten en waarschijnlijk toch naar de kinderarts gaan. Het is te zien wat de osteopaat zegt.