9 Reacties
één maand geleden
Wij hebben dat met onze twee kindjes gedaan, eigenlijk vrij snel na de geboorte. Zoontje was 6w oud en dochtertje 8w. Eigenlijk vooral preventief want hadden geen van beiden echt klachten. Mijn dochtertje had wel moeite met aanhappen en verslikte zich regelmatig. Zij is ook geboren met de navelstreng rond haar nek, waardoor haar keel- en nekspieren verkrampt waren en een beetje onderontwikkeld. Met manuele manipulaties en oefeningen voor thuis nu helemaal verholpen ☺️ mijn man is nog steeds sceptisch maar ik vind het de moeite wel waard 🥰
MOD
één maand geleden
Heb het niet gedaan - wel vaak over getwijfeld - maar we hebben hier ook zo'n FOMO-baby die graag vecht tegen de slaap. Zij gaat nu al zo'n 2 weken naar de crèche en de dutjes gaan inderdaad niet super. Soms doet ze maar 1 dutje van een uur op een hele dag, waarbij ze dan ook nog vaak wakker schrikt want daar lopen uiteraard ook andere kindjes die lawaai maken 🙈
één maand geleden
Reactie op Margogo94
Heb het niet gedaan - wel vaak over getwijfeld - maar we hebben hier ook zo ...
En 's avonds dan niet te veel wenen van vermoeidheid in de crèche? Of 's avonds heel erg overprikkeld?
Hier ook al lang aan het twijfelen voor wel of niet te gaan naar de osteopaat.
MOD
één maand geleden
Reactie op Kkknnn
En 's avonds dan niet te veel wenen van vermoeidheid in de crèche? Of 's av ...
Ja, ze is wel moe dan. Ze gaat 3 dagen per week, en ze valt dan soms wel een heel stuk vroeger in slaap dan anders 😅 Echt wenen doet ze niet echt, maar wel zeuren en soms moeilijk in slaap geraken, maar dat was dus ook al vóór ze naar de crèche ging 🙈
één maand geleden
Wij zijn regelmatig bij de osteopaat geweest maar heeft geen invloed gehad op haar slaap gedrag. Bij ons ook witte ruis en het liefst aan de borst in slaap. Dutjes overdag ook moeizaam. Het is op 1 hand te tellen dat ze boven heeft geslapen. Ik ga regelmatig wandelen of een stukje rijden zodat ze slaapt. Dit is helaas al 4 maanden zo geweest en gebleven. Voorkeurshouding, krampen, reflux heeft het zeker bij geholpen!
één maand geleden
Ik heb dat gewoon eens gedaan uit nieuwsgierigheid. Viel reuze mee! Ze zei dat de stress van de geboorte wat spanning had veroorzaakt in zijn nek, maar voor de rest waren zijn ledematen en buikje enzo erg soepel. Ze heeft wat oefeningetjes algemeen gedaan met hem, en dan specifiek op zijn nekje gewerkt, en er was wel een verschil te merken na die twee sessies. Na de tweede sessie zei ze dat alles los was en dat ik niet hoefde terug te komen. Leuke ervaring. Was nog nooit bij een osteopaat geweest
Wel uiteraard eentje kiezen die ervaring heeft met baby-osteopathie 😉
één maand geleden
Ik heb een soortgelijke bevalling gehad maar dan met keizersnede ipv zuignap. Ook heel veel struggles met dutjes. Ben naar een osteopaat geweest maar qua dutjes of vechten tegen de slaap heeft het alleszins niks gedaan. Wel zat ze heel vast in haar nek en leek ze meer ontspannen na enkele behandelingen. Maar tis zeker geen wondermiddel.