16 Reacties
2 maanden geleden
De pukababy slaapzakjes! Van 3-6maand zijn die slaapzakjes waar ze ingebakerd in zijn. Niet superstrak, maar de armpjes zitten ´losser´ in een soort zakje. Vanaf ze echt kunnen omrollen kan je de ritsjes bovenaan opendoen en hun armpjes erdoor steken! Zeer tevreden van deze slaapzakjes en gebruiken ze voor onze 2de dochter nu!
2 maanden geleden
Reactie op lauraDN
De pukababy slaapzakjes! Van 3-6maand zijn die slaapzakjes waar ze ingebake ...
Aha dankjewel, kan ik zeker proberen. Had deze slaapzak enkele weken geleden ook al eens getest maar toen sliep ze enorm slecht. Ze heeft nu zo'n ergopouch slaapzak en daar zitten haar armen veel strakker. Maar uiteindelijk zal ze ooit zonder moeten dus is dit misschien een goede volgende stap.
2 maanden geleden
Onze dochter is 15w en ze slaapt in haar bedje in haar nestje en ingebakerd in meyco doek… voor ons helaas viel het testen van de pukkaslaapzak niet mee juist omdat haar armen teveel ruimte hadden… voor het af te bouwen heeft mijn vroedvrouw me aangeraden om te beginnen met een arm ingebakerd en andere er uit … sowieso is het een wen proces maar als het goed verloop kan ik de tweede arm er ook uit laten. En wat betreft het nestje, hier komt het ook krap maar ik weet niet welk model je hebt maar hier hebben we de domoo en die kan je aan het uiteinde open laten en dan gewoon meer achteraan aan de rand van het bed doen zodat ze niet volledig uit de cocoon zou schuiven
MOD
2 maanden geleden
Reactie op ShannaE
In van die nestjes slapen raadde mijn vroedvrouw sterk af omdat dit onveili ...
Die zijn inderdaad eigenlijk niet bedoeld om in te slapen. Maar mijn vroedvrouw had het in het begin net wel als tip gegeven, want dat is nog altijd beter dan een baby die helemaal niet slaapt 🥲
2 maanden geleden
Wij Bakeeden eerst ook in maar op den duur kreeg ons zoontje zich los getrokken en werd hij wakker van de kou. Wij zijn dan rond de 12 weken begonnen met een slaapzak met mouwen. Door de mouwen is hij nog iets beperkter in het zichzelf wakker kloppen. We kregen de tip van K&g om de mouwen eventueel eerst met een losse steek vast te naaien aan de slaapzak zodat ze de armen niet tot in het gezicht kunnen slaan.. Maar was hier uiteindelijk niet nodig 😉
2 maanden geleden
Wij hebben nooit ingebakerd of een nestje gebruikt, gaf me geen veilig en goed gevoel. Gewoon een slaapzakje en gaat prima. Zeker geen lakentjes of dekentjes gebruiken want daar geraken ze gemakkelijk onder en is gevaarlijk naar verstikkingsgevaar toe. Heb je al de ergopouch slaapzakken geprobeerd?
2 maanden geleden
Reactie op Amaryllisbloem88
Wij hebben nooit ingebakerd of een nestje gebruikt, gaf me geen veilig en g ...
Ja in een ergopouch slaapzak slaapt ze momenteel maar dan met de knoopjes aan de armen nog vast. Dit werkt momenteel voor de nacht heel goed. Maar 1 armpje los en ze wordt meteen wakker.. Hopelijk lukt dit beter als ze wat ouder is.
2 maanden geleden
Wij hebben ook een heel beweeglijke jongen, dus ik begrijp je volledig 😉
Ik heb me heel wat ingelezen want begon me ook zorgen te maken en wij hebben het in 2 stappen gedaan. Eerst een week (denk zelfs eigenlijk maar 4/5 dagen) zonder nestje met inbakerslaapzak. Maar al heel snel was duidelijk dat die slaapzak gevaarlijk begon te worden door het wiebelen naar de zijde. Wij hebben dan ook gewoon volledig cold feet de slaapzak uitgedaan (dit adviseren ze ook). 3 pittige dagen waarbij dutjes minder goed verliepen (korter en minder diep slapen). In het begin schrok hij zichzelf wakker, ook doordat hij heel houterig was. Maar eigenlijk net doordat hij niet langer ingebakerd zat, heeft hij dit heel snel afgeleerd en was hij snel minder houterig en schrok hij ook minder snel.
Nu slaapt onze vriend bijna elke nacht rustig op zijn zijde 😊
2 maanden geleden
Reactie op Lies - Mama van Arthur 💚
Wij hebben ook een heel beweeglijke jongen, dus ik begrijp je volledig 😉
I ...
Bedankt voor de tips! Op hoeveel weken zijn jullie hier mee begonnen? En ik lees dat de dutjes enkele dagen minder vlot waren, deed je de inbakerslaapzak dan eerst enkel overdag uit of ook meteen 's nachts? Onze dochter slaapt overdag enkel in de draagzak 😅 hierin slaapt ze wel vrij snel en lang maar haar overdag inbakeren of wegleggen lukt totaal niet.