9 Reacties

7 dagen geleden

Hey mama, Ik leef met je mee! Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt, die allerlaatste keer… toch is 6 maanden echt een geweldige prestatie, hoor! Heb nog al gehoord dat vanaf er geen borstvoeding meer gegeven wordt het kindje vaker naar de vader trekt. Het is een fase. Eventjes doorbijten. Je kindje wil mogelijk een iets sterkere connectie met andere proberen maken. Dat wil zeker niet zeggen dat hij je nu aan de kant schuift. Ikzelf doe ook alle nachten en onze dochter gaat momenteel door de 4-maanden-slaapregressie (20w). I wish dat de papa het wat zou overnemen. Bij ons zal het moeilijk zijn aangezien hij echt niet weet hoe haar in slaap te krijgen.

7 dagen geleden

Hier is het net hetzelfde, hoor! Altijd kunstvoeding gegeven maar ook altijd al papa's vriend geweest. Ons zoontje zeurt soms hele dagen (ik ben nog thuis) en dan komt papa thuis en kan hij opeens schaterlachen. Heel frustrerend, en als je vermoeid bent maakt het je inderdaad heel emotioneel en onzeker. Sommige dagen heb ik het er heel moeilijk mee en andere dagen ben ik net dankbaar dat hij zo gelukkig is bij zijn papa, want ik heb zelf nooit echt een vaderfiguur gehad. Ik vloek dan ook wel eens en denk: ik ben 24u met jou bezig en krijg 1 miniglimlach en papa moet maar een gek gezicht trekken en je schaterlacht. Maar ik mag niet klagen want mijn vriend helpt waar hij kan en hij had het in het begin zo lastig met een band creëren met het kleintje, dat ik het uiteindelijk wel liever zo heb. Al zijn meer glimlachjes en schaterlachjes bij mama altijd welkom. Ik hoop dat dat misschien wat betert als ik binnenkort weer ga werken en hij mij minder als "vanzelfsprekend " ziet.

7 dagen geleden

Baby’s zien zich tot de leeftijd van +- 8 maanden als een geheel met jou. Jullie zijn 1. Daarom is papa of iemand anders vaak interessanter.

6 dagen geleden

Hier lacht hij vooral naar mij als hij mijn blote borsten ziet en dus weet dat er eten aankomt 🤣 Terwijl papa zelfs een lach krijgt als hij ligt te slapen 🙄 Nee serieus, kindjes beginnen nu meer en meer interesse te tonen in anderen (sprongetje in hun sociale ontwikkeling) dus is logisch dat het je pas sinds een paar weken opvalt, en jij bent zoals Sikka zegt nog geen 'andere'. Al snap ik je onzekerheid helemaal, is ook zo'n emotionele rollercoaster geweest de voorbije maanden en nu je laatste borstvoeding gegeven, slaapgebrek, je man die je gevoel niet begrijpt...ik snap dat het je allemaal onzeker maakt. Papa is mss ook gaan werken en jij nog thuis, dus hij ziet papa mss minder dan jou? Ons zoontje is altijd doodgelukkig als papa thuiskomt van zn werk, ook al heeft hij een hele dag 'geneut' bij mij. Probeer in het achterhoofd te houden wat Sikka zegt en geloof erin dat je zoontje later goed zal beseffen dat je zijn mama bent en door vuur zou gaan voor hem. Aan je berichtje voel ik dat je een heel liefdevolle mama bent en dat zal jouw zoontje zeker ook voelen, het resultaat daarvan zal later mss veel duidelijker zijn dan nu. Dikke knuffel ❤️

6 dagen geleden

Geloof in wat iedereen hier schrijft en een dikke knuffel van ver! ♥️

6 dagen geleden

Reactie op MarieT

Hier lacht hij vooral naar mij als hij mijn blote borsten ziet en dus weet ...
Wat een lief bericht! Inderdaad heel herkenbaar 😅 het stelt me wel gerust dat er mogelijks een reden voor is. Hij is ook heel veel tegelijk aan het bijleren merk ik. Zal ook de moeilijke nachten verklaren! Dankjewel voor je lieve woorden dqt doet oprecht deugd!

6 dagen geleden

Reactie op ellie-v

Geloof in wat iedereen hier schrijft en een dikke knuffel van ver! ♥️
Zo lief, dankjewel!

6 dagen geleden

Reactie op Sikka

Baby’s zien zich tot de leeftijd van +- 8 maanden als een geheel met jou. J ...
Dankjewel voor jouw bericht!

6 dagen geleden

Reactie op EDEP

Hier is het net hetzelfde, hoor! Altijd kunstvoeding gegeven maar ook altij ...
Ooh ja ik herken het echt. Een hele dag je best doen eigenlijk zeker bij moeilijke dagen. Papa staat nog maar in de deur en big smile ! En zoals je zegt het slaaptekort en stoppen met bv wegen wel dus dat zal er geen deugd aan doen! Mijn man is ook heel behulpzaam dus ik ben zeker ook heel blij hiervoor en ook dat hij eenen goede band heeft met ons zoontje. Hopelijk krijgen we snel wt meer lachjes he 😁