13 Reacties
4 maanden geleden
Wij zijn met onze dochter ook eens naar een osteopate geweest. Zij had toen ook veel last van krampen en haar nekje zat geblokkeerd door een bevalling die iets te snel gegaan is. Bij onze dochter heeft dit wel een positief effect gehad. Zeker het proberen eens waard! Heel veel succes nog!
4 maanden geleden
Reactie op Dina99559
Hoeveel keer ben je naar een osteopaat gegaan? En was het effect direct te ...
Wij zijn een 3 keer gegaan. We merkten direct dat haar voorkeurshouding weg was die ze altijd aannam bij borstvoeding (makkelijker eten aan de linkerborst dan aan de rechterborst) de krampjes waren beter na de 2de keer. Uiteindelijk ook nutrilon omneo beginnen geven en we hadden op de leeftijd van 4 maanden een kantelpunt bereikt met haar. Plots waren de krampen gedaan en was het alsof haar darmsrelsel ´volgroeid´ was. Wat niet wegneemt dat het een zeeeer pittige periode was.
4 maanden geleden
Hoe is hij in een slaapzak? Bij krampjes helpt het hier om mij arm onder zijn beentjes te steken en die omhoog te duwen (knietjes thv de buik) gezichtje tegen borst houden (baby rechtop dus zoals in draagzak) en dan min 30min rondwandelen in huis... wat in het begin hielp was baby met buik op arm dragen met kersenpit ertussen en rondwandelen. Vooral zoeken naar wat jouw baby rust brengt volgens mij. Ook pas na 3 weken gevonden en werkt ook niet altijd. Wel meestal
4 maanden geleden
Reactie op Dina99559
Protectis geprobeerd en ander water ook, evian en dan van de Aldi
Hij heeft ...
Ik denk dat ook bij onze zoon dat hij altijd honger heeft en hij wil ook hier minimum 120-150. Ik zei het tegen de arts en die zei dat het ook soms kan zijn door de krampen dat hij op zoek gaat naar een zuigreflex of wil eten om de krampen te verzachten. Wat wij nu vaak doen is toch met tuutje te troosten (soms door even aan te drukken), plat op onze schoot leggen en dan helpen met de voetjes, roterende bewegingen buik/heupen en zo de protjes doorlaten. Alsook nadruk leggen op het goed boeren. Zolang hij "neh" kreunt, zit er ergens een boer vast. Pas als alles onderzocht is (pamper, boeren, protjes. ) checken we de zuigreflex met onze vinger en dan geven we weer eten. Ik probeer echt te werken naar die 3 uren en soms uitzonderlijk toe te geven aan mindere tussenuren. Tis niet makkelijk maar zo heb ik het onophoudelijk wenen al paar keer kunnen oplossen.
4 maanden geleden
Ons zoontje heeft ook veel last van krampen. Hij zou ook constant kunnen eten, maar ik denk dat hij dit doet om zichzelf te troosten en niet uit honger. We proberen dus toch minstens 3 uur tussen voedingen te houden. Hij is 2 weken oud en drinkt dus 90 ml per voeding.
Soms is zijn honger nog niet gestild maar met het warme weer is dat ook normaal volgens de vroedvrouw.
Hij maakt meestal ook maar 1x per dag stoelgang maar dat zou normaal zijn voor zo'n kleine baby'tjes. Hij moet hier zeker ook moeite voor doen.
Sinds we water van Aldi gebruiken en protectis druppeltjes, begint het stilaan te beteren. We wachten nog even af maar veranderen anders van voeding. De kinderarts heeft ons Nan pro expert aangeraden.
4 maanden geleden
Gebruik je een tutje? Tutje heeft bij ons al wonderen gedaan, ook al 'mocht het nog niet' zijn wij er op 2 weken mee gestart om aan zijn zuigbehoefte te voldoen, ze willen zuigen om hun ongemakken te verlichten. Bij kind en gezin zeiden ze gewoon op te letten dat je tutje niet gebruikt om een voeding uit te stellen, anders is het oké. Hier merken we goed wanneer het honger is of ongemak, bij honger weigert hij tutje / wordt nog onrustiger, bij ongemak valt hij snel stil. Inbakeren helpt hier ook om hem te kalmeren.
Ook 'fietsen' we veel met zijn beentjes / duwen beentjes tegen buikje om scheetjes te kunnen laten.
Osteopaat kan ook een groot verschil maken.
En heb je al eens met vroedvrouw of kinderarts over reflux gesproken? Mss heeft hij (verborgen) reflux en helpt infacol hem daar niet genoeg bij? Kindjes met reflux willen ook constant drinken.
Ik hoop dat jullie snel iets vinden wat helpt, ik kan me voorstellen dat je helemaal op bent.
4 maanden geleden
Wij gaan met onze dochter naar de osteopaat. Wat een verschil van bij de eerste keer!
4 maanden geleden
Ik raad ook zeker de osteopaat aan! Heb je al huismerkwater van een andere winkel geprobeerd? Eens een ander tutje geven om te zien of hij daar troost uithaalt ipv eten? Als hij echt zo onverzadigbaar is: nan complete comfort al geprobeerd?