11 Reacties

9 dagen geleden

Hier 5 maand aka 22 weken. Gaat nu 3 weken naar de creche. Ze doet dat super goed. slaapt flink, eer flink en speelt flink. Ze horen haar enkel huilen of zeuren als ze honger heeft of moe is. De begeleiders zijn fan van haar. Ik krijg altijd een happy baby mee naar huis. Het is best normaal dat ze wat moeilijker deed. Het is een nieuwe omgeving, nieuwe geuren, veel lawaai, nieuwe gezichten. En ze is nog maar 1x geweest. Even de tijd geven

MOD

9 dagen geleden

Hier moest Maurice ook enorm wennen. Veel gepakt worden en aandacht krijgen in het begin en in slaap gewiegd worden. Dat was na een week al een pak beter en intussen (na een kleine maand) slaapt hij daar beter dan thuis 😅

9 dagen geleden

Oh tuurlijk is dat niet abnormaal, maar de onthaalmoeder is waarschijnlijk liever eerlijk over hoe haar dagje was. Ik snap wel echt dat je moederhart pijn doet 🥺 is echt niet leuk om zoiets te horen, maar weet dat heel veel kindjes heel snel wennen... ik werk in een crèche en wij merken dat kindjes die het moeilijk hebben de eerste dagjes, vaak snel happy worden in de opvang, en wie chill is de eerste dagjes, krijgt vaak zijn/haar klopje wat later. Zeker als ze thuis niet zo'n huilertje is zou ik me niet zo'n zorgen maken, is eventjes hard maar komt zeker goed. Gaf je al iets mee met jouw geur in? Zoals een T-shirt of doudou waarmee jij geslapen hebt? Dat kan haar geruststellen 😘 Ik wens jullie allebei heel veel succes 🍀

9 dagen geleden

Vorige week ging ons dochtertje (21 weken) voor de eerste keer naar de crèche. Op maandag en dinsdag sliep ze ook niet goed. Ze dronk ook minder dan bij ons. Donderdag en vrijdag was het al veel beter. Op woensdag gaat ze naar mijn mama en ook daar had ze het moeilijk. Ze moeten gewoon echt wennen denk ik! Ik snap wel hoe je je voelt. Ik had het echt moeilijk op mijn werk. Ik heb ook telkens wat zenuwen als ik of mijn partner haar gaat halen. Hoop altijd dat het een goeie dag was voor haar…

9 dagen geleden

Onze zoon gaat nu 1 maand naar de crèche en doet het super goed. Hij moest ook eerst in de open ruimte slapen maar omdat hij niet kon slapen van lawaai, licht,... Hebben ze hem na twee dagen apart in de gang naar de andere kamertjes gelegd. Daar het een deur met ruit is vn grote ruimte naar de gang is, ben ik wel blij dat hij daar beter slaapt en rust kan vinden en ze hem ook kunnen zien. Aanpassing vraagt het sowieso maar zolang ze goed eten/slapen na een tijdje, heb je een goede opvang.

9 dagen geleden

Ik weet ook niet of het kan helpen maar ons zoontje kreeg niet alleen een andere slaapplaats (de gang) ipv open ruimte maar ook zijn eigen bedje met slaapzak en doudou (met mijn geur). Ik denk als ze iedere keer prikkels krijgen via geuren, lawaai en licht... dat ze sowieso moeten aanpassen. Ms hebben ze ook een oplossing voor jou met vb eigen bedje

9 dagen geleden

Onze dochter zit nu aan haar 2e week. Ze gaat 3 dagen/week. Ze zeggen dat ze heel vrolijk en aangenaam is. Ze slaapt daar wel super goed. Groentepatatjes eet ze in de opvang veel beter (en properder) dan thuis. Enkel drinkt ze zeer weinig melk en maak ik me daar wel wat zorgen over. Ze heeft de afgelopen dagen wat harde Kaka waardoor we een lavementje hebben moeten steken daarna was het terug wat beter maar nu weer wat moeilijker. Zou dit komen door te weinig te drinken? Normaal zijn haar flesjes thuis 150ml die ze bijna uit drinkt maar in de opvang zit ze soms maar aan 30ml 🫤

9 dagen geleden

Ons zoontje gaat sinds begin september 2 dagen per week naar de crèche. Hij doet het daar goed. Ik vind het leuk om te zien hoe blij hij is als hij de begeleiders ziet, dus ik denk dat hij er wel graag is. Hij eet er goed. Slapen doet hij er minder goed, hij slaapt dutjes van een halfuur (4 per dag ongeveer), dit lukt thuis beter. Binnenkort mag hij daar in de slaapruimte slapen ipv in de leefruimte. Ik merk wel dat hij erg overprikkeld thuis komt.

9 dagen geleden

Lexi zit nu aan haar 6e week crèche, ze gaat 3 dagen: dinsdag, woensdag, en donderdag. Ik geef borstvoeding, en ze is nooit echt fan geweest van flesjes dus ze drinkt niet heel veel op de crèche. Het begint wel te beteren, maar is zo rap afgeleid ook. Gisteren heeft ze 150ml gedronken op de 6h dat ze er was, dat is het meeste dat ze daar al gedronken heeft! 🥳 Slapen is altijd al een ramp geweest 🙈 Dat doet ze thuis ook niet heel goed. Met heel veel moeite kunnen we haar zo'n 30 minuten laten dutten, wel contactdutjes. In de crèche is te veel te zien, dus vaak valt ze tegen 13h of 14h wel in slaap voor een uurtje (maar bij elk geluidje schiet ze wakker 😬). Ze doet dan vaak een dutje van 2h wanneer we thuiskomen en begint om 18h dan al aan de nacht. 🤷🏻‍♀️ Dinsdag heeft ze het vaak wat moeilijker. Dan zeurt ze denk ik veel 🙈

9 dagen geleden

Reactie op Margogo94

Lexi zit nu aan haar 6e week crèche, ze gaat 3 dagen: dinsdag, woensdag, en ...
Ik heb nu het geluk dat ik veel telewerk doe en momenteel niet echt iets te doen heb op mijn werk, dus we proberen haar dagen in de crèche voorlopig nog kort te houden. Ze moet er minimum 5h zitten, dus meestal ga ik ze na een uurtje of 6 weer ophalen.