12 Reacties
4 maanden geleden
Hier ook reflux en krampjes, ze wordt er morgen 7 weekjes. Is ook al sinds week 5 ongeveer aan de hand heb ik het gevoel…
4 maanden geleden
Maak je veel melk aan of krijgt je baby veel lucht binnen tijdens het voeden? Mijn kleintje had beide en daardoor veel krampen en ze was heel onrustig er door. Heb dit besproken met de vroedvrouw en ik moest liggend borstvoeding geven. Zodat de melk omhoog moet gaan, tegen de zwaartekracht in. Ook moet ik blokvoeden, dus ik doe nu 4-5 uur aan dezelfde borst voor ik van kant wissel. Ik merk veel verbetering!
4 maanden geleden
Reactie op Steffi123
Maak je veel melk aan of krijgt je baby veel lucht binnen tijdens het voede ...
Het is met tepelhoedje dus krijgt misschien inderdaad veel lucht binnen.
Waarom moet je blokvoeden ? Wat is de redenering hierachter?
4 maanden geleden
Reactie op Lievemama⭐️
Het is met tepelhoedje dus krijgt misschien inderdaad veel lucht binnen.
...
Vooral om de productie wat te verminderen, ik maak melk aan voor 4 kinderen zei mijn vroedvrouw 😅
Maar het helpt ook om een minder hevige stroom te hebben na de eerste voeding van het blok. Ik merk dat mijn dochter vanaf de 2e voeding in 1 blok, minder hard moet slikken om bij te blijven met de hoeveelheid melk.
Kind en gezin zei ook dat blokvoeden de beste optie was voor mijn productie.
MOD
4 maanden geleden
Reactie op saarcrs
Als onze baby tijdens het drinken onrustig wordt, leggen we hem even rechto ...
Doe ik ook, ik leg ze dan vaak rechtop op mijn benen of even over de schouder en dan volgt er al vaak een boer of wat scheten 🤭 Ik probeer sowieso semi-rechtop voeding te geven zodat ze minder last heeft, en zodat ze zich niet zo snel verslikt.
4 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Doe ik ook, ik leg ze dan vaak rechtop op mijn benen of even over de schoud ...
Op den duur begin je ze wel te kennen en weet je wat ze nodig hebben hè 🙈 Tot het misschien plots niet meer werkt, haha, maar voorlopig is dat ook hier de oplossing!
Ik geef de laatste voeding en de eerste ‘s morgens wel altijd in bed (liggend). Maar voorlopig heeft hij daar geen last van precies. 🤞
MOD
4 maanden geleden
Reactie op saarcrs
Op den duur begin je ze wel te kennen en weet je wat ze nodig hebben hè 🙈 ...
Ja, hier ook in bed. Ze is 4 weken oud vandaag, dus dat zijn er nog wel een aantal bij ons 😅 's Morgens wilt ze altijd wel meerdere keren eten, dus het duurt echt een paar uur tegen dat ik beneden geraak 🤭
4 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Ja, hier ook in bed. Ze is 4 weken oud vandaag, dus dat zijn er nog wel een ...
Neem uw tijd, zou ik zeggen! Nu gaat het nog… wanneer we weer moeten gaan werken, gaat dat niet meer. 🥹 Ik geef ook soms 2x voeding in bed en ben (met douchen inbegrepen) met momenten pas na 10u beneden. We knuffelen (en dutten) dan nog even samen in bed. 😍
MOD
4 maanden geleden
Reactie op saarcrs
Neem uw tijd, zou ik zeggen! Nu gaat het nog… wanneer we weer moeten gaan w ...
Ja, zolang ik geen afspraken heb ik de voormiddag blijven we inderdaad lekker lang liggen 😄 Of eigenlijk is het zo dat ik uit bed kom en er altijd terug in kruip omdat ze wil eten terwijl ik me aan het klaarmaken was 😂