8 Reacties
3 maanden geleden
Ja! Mijn zoon heeft ook momenten dat hij tijdens zijn slaap ineens veel aant bewegen is en dat kan soms echt 1-2uren duren maar hij houdt zijn ogen wel gewoon dicht. En daarna slaapt hij weer rustig door. Echt gek.
Ik weet ook niet goed wat dit is... Dan slaapt hij bv. van 23u30-4u
Dan van 4-6u onrustig bewegen
Van 6-8u weer rustig slapen
Ik doe hier niks tegen
3 maanden geleden
Ons zoontje maakte zichzelf ook wakker door het schrikreflex en door bewegen van armen en benen. Hij sliep toen ook in een slaapzak, met de armen vrij. Sindsdien zijn we hem volledig aan het inbakeren. Dat helpt, eens hij zich er aan over geeft, slaapt hij heel rustig. Wij zijn nu na een 6 tal weken aan het afbouwen (zoontje is nu 11 weken en 4dagen oud.)
3 maanden geleden
Ons zoontje (bijna 7 weken) doet dit ook, vroedvrouw zei dat 's nachts de meeste prikkels wegvallen en dat veel kindjes dat dan compenseren door zelf prikkels te creëren. Ze zei dat hij dan niet oncomfortabel is, want daar maakte ik me wat zorgen over.
Hier slaapt hij in een puckababy, maar vroedvrouw raadde aan om hem echt in te bakeren in een tetradoek als we dit willen vermijden.
3 maanden geleden
Ons zoontje (11w oud) sloeg zichzelf 's nachts ook wakker met zijn armen. We hebben hem een hele tijd ingebakerd met een tetradoek, maar vanaf 3m zou dit moeten afgebouwd worden. Daarom hebben we enkele dagen een gewone slaapzak geprobeerd, maar hij is nu veel te onrustig en slaapt te weinig. We gaan terug inbakeren en dit stapsgewijs afbouwen (tetradoek losser doen, 1 handje los...).
3 maanden geleden
Ik meen mij te herinneren dat ze de motorische vaardigheden vooral snachts oefenen. Op 7 weken zijn dat voorzl de handjes ontdekken. En de ledematen die ze proberen onder controle te krijgen. Wij bakeren ook half in en durven hem soms ook op de buik (zonder inbakeren) te leggen. Dan ligt hij wel rustiger. Is maar een fase, als de sprong is gemaakt worden ze weer rustiger ;-)