14 Reacties
10 maanden geleden
Ik word er ook helemaal ongemakkelijk van als iemand ongevraagd aan mijn buik komt. Eigenlijk doet alleen mijn eigen moeder dat. 🙈 Verder vraagt iedereen het en dan vind ik het prima hoor. Ik ben gewoon graag voorbereid ofzo.
Ik heb ook nog geen gepaste reactie gevonden die ik kan gebruiken.
10 maanden geleden
Als ze dat doen moet je dat optijd aangeven dat je dat niet leuk vind en ongepast vind als ze dat niet vragen ik heb dit tot nu toe niet meegemaakt alleen bij mijn schoonmoeder maar van haar kan ik het verdragen dus hier heb ik geen probleem mee tot nu toe. En als mensen dat gaan doen ga ik daar sws op reageren
9 maanden geleden
Heb het rechtuit gezegd. Mijn schoonmoeder kwam ook aan mijn buik zelfs toen er nog niets te zien was . Eerste keer schrok ik wel van wat doet die nu 🙈. Maar nu heb ik eerst door lichaamstaal geprobeerd om aan te tonen van nee. Mijn handen voor mijn buik of mijn jas ervoor houden als je binnenkomt. maar ze bleef doordrammen en zei Ale mag ik nu nie aan je buik komen. heb echt stap achteruit gedaan en gezegd van snap dat je blij bent maar ik kan dat echt niet verdragen dat er iemand aan mijn buik komt .
9 maanden geleden
Heb het gehad met nieuwjaar met mijn schoonmoeder was zo gepikeerd om vanalles en op die moment dat toen ze ongevraagd wreef over men buik zei ik euh ge zijt nu over men darmen aan het wrijven ze 🤷🏻♀️. Ik heb ze het nooit meer weten doen 😂 voor de rest vraagt iedereen het en dan vindt ik het niet zo erg maar ongevraagd kan ik het niet verdragen 🤷🏻♀️🫣
9 maanden geleden
Oh is dat iets typisch schoonmoeders? De mijne weet ondertussen dat ik daar niet van hou 🥴 Een stapje achteruit lijkt me al een heel duidelijk signaal. 🍀
9 maanden geleden
Reactie op prien
Op 15 Weken gaf de oudere receptioniste van mijn werk een zoen op mijn buik ...
😜😜😜😜
9 maanden geleden
Ik heb zelfs al een collega gehad die mijn buik vast had 😆 en toen was ik nog maar 12 weken ver, dus er was eigenlijk weinig te voelen. En ze hield haar hand net onder mijn borsten, zodus in de verste verte niet op de baby. Heel vreemd, maar ik wist niet wat te reageren.
8 maanden geleden
Mijn schoonmoeder doet dat bij mij ook, sinds ze weet dat ik zwanger ben (das bij 10weken) ben er nu bijna 24. Ook altijd ongevraagd. Heb al op subtiele manier, zoals mijn buik intrekken of men buik naar links of rechts bewegen, maar ze begrijpt het niet. Ik verdraag het alleen als mijn echtgenoot men buik (ongevraagd) aanraakt. Voor de rest moet iedereen eraf blijven😋