23 Reacties
één maand geleden
Wij zijn ook net begonnen, hebben eerst 2 dagen pompoen gegeven en nu 2 dagen zoete aardappel. De laatste 2 dagen waren niet zo'n succes hier dus we gaan een weekje wachten en dan nog eens proberen.
Ja je merkt zelf wanneer ze hongerig zijn wanneer je de hoeveelheid kan ophogen. Eerst start je met oefenhapjes. Dit gaat meestal snel naar 100g na een tijdje wordt dit 150g, 200g en uiteindelijk 300g.
Succes!
één maand geleden
Ik volg graag mee. Maak je dan telkens 1/3de aardappel en dan 1 soort groenten erbij? Bv wortel aardappel? En bij oefenhapjes gaat dit dan om 2 hapjes bv? Kook je dr aardappel en groentjes en nadien mix je die? Sorry voor mijn vele vragen..
één maand geleden
Reactie op ems1996
Dankjewel! Jullie ook veel succes!
Nog 1 vraagje, vanaf hoeveel gram kan ...
Ik dacht dat de crèche vorige tegen mij zei vanaf dat ze 150g eten geven ze geen melk meer bij
één maand geleden
Reactie op claartje96
Ik volg graag mee. Maak je dan telkens 1/3de aardappel en dan 1 soort groen ...
Wij zijn sinds een week ook gestart met groentepap. Ik maak 50gr aardappel en 100gr groente als 1 portie (werd me aangeraden van K&G). Nu eet hij ongeveer 70gr en geef ik nog melk bij nadien. We geven 3 dagen hetzelfde omdat ze aan de smaak moeten wennen. Wortel en pompoen vallen in de smaak, courgette was zijn ding niet 😅 ik stoom alles en mix het nadien met een beetje zonnebloemolie
één maand geleden
Reactie op claartje96
Ik volg graag mee. Maak je dan telkens 1/3de aardappel en dan 1 soort groen ...
Klopt 1/3de aardappel, 2/3de groenten. Wij doen idd meestal 1 soort groente erbij, maar je kan ook verschillende groenten combineren. Idd errst koken daarna mixen. Vergeet niet om wat vetstof toe te voegen.
Oefenhapjes zijn idd 2 a 4 hapjes. In het begin moet je er niet veel van verwachten. Het is voor onze baby'tjes wat wennen ;) die geven vanzelf aan hoeveel ze ervan willen
één maand geleden
Reactie op Eline156
Wij zijn sinds een week ook gestart met groentepap. Ik maak 50gr aardappel ...
Aardappel moet dit altijd erbij of kies je dit een beetje? Dacht eerst te beginnen met 1 groenten (dan leren ze die smaak kennen) + olijfolie. Of ben ik hier misschien fout in?
één maand geleden
Reactie op ems1996
Aardappel moet dit altijd erbij of kies je dit een beetje? Dacht eerst te b ...
Er moet altijd iets bij van koolhydraten dus ofwel aardappel ofwel deegwaren/pasta of witte rijst
één maand geleden
Reactie op ems1996
Aardappel moet dit altijd erbij of kies je dit een beetje? Dacht eerst te b ...
Voor de oefenhapjes mag je ook wel puur groenten geven om de smaak te leren kennen. Zo ga ik het de eerste weken doen. Maar dat kies je volledig zelf.
één maand geleden
Reactie op Amaryllisbloem88
Voor de oefenhapjes mag je ook wel puur groenten geven om de smaak te leren ...
Ik ga zelf wat inspiratie opdoen bij mama roos kookt. 😊
één maand geleden
Reactie op Biatha
Vandaag is mijn zoontje 4 maanden en heb ik het eerste oefen/ groente papje ...
Haha zalig! Wat een schattig bolleke!
één maand geleden
En hoe snel mag je ophogen met die oefenhapjes? 1 week bv 2 hapjes telkens en nadien meer?
één maand geleden
Doen jullie de olie er in voor het invriezen of op het moment dat je het geeft?