15 Reacties

3 maanden geleden

Een nieuwe voeding heeft echt tijd nodig... Zeker toch paar weken.. alsmaar terug veranderen gaat het erger make.. is gewoon even doorbijten als je binnenpaar weken geen verschil merkt dan kan je zeggen ok probeer andere..

3 maanden geleden

De novalac allernova hebben we 2 weken geprobeerd, eerste dagen heel groot verschil, we hadden een heel andere baby in huis. Ik had verwacht dat we nu met de novarice hetzelfde resultaat zouden hebben maar het lijkt net terug helemaal naar af.

3 maanden geleden

Wij testen al 10 dagen Novarice in combinatie met dieet voor mijn moedermelk en de ostheopate bevestigde vandaag dat onze dochter haar darmen minder gespannen zijn. We gaan het dus nog iets langer geven maar het lijkt toch te helpen. (Dat mag wel voor die prijs van het poeder, ahum)

3 maanden geleden

Reactie op Joa1983

Wij testen al 10 dagen Novarice in combinatie met dieet voor mijn moedermel ...
Na hoeveel dagen merkte je zelf enig verschil, qua huilen, krampen enzo?

3 maanden geleden

Reactie op sop11_9

Na hoeveel dagen merkte je zelf enig verschil, qua huilen, krampen enzo?
Zelf hadden we het nog niet gemerkt dus vandaar was ik blij om te horen dat er vanbinnen toch al iets gaande is. Er werd me gezegd dat je toch echt wel 2 weken à 1 maand moet testen.

3 maanden geleden

Als de symptomen verergeren, zou ik terug gaan naar de kinderarts en vragen wat je best doet. Wij gingen van lactosevrije naar koemelkvrije met lactose (Nestlé Althera denk ik). Symptomen werden onmiddellijk (veel) erger dus na 3 dagen gingen we naar de kinderarts voor andere melk. Kinderarts zei dat het goed was dat we langsgekomen waren, zeker als de symptomen erger waren... Wij hadden wel een positief effect met Novalac Allernova AR en zijn nu de "challenge" aan het doen om terug borstvoeding te introduceren.

3 maanden geleden

Reactie op Tinee

Als de symptomen verergeren, zou ik terug gaan naar de kinderarts en vragen ...
Ja met de allernova zag ik na de eerste fles al een verschil, alleen leek het na een paar dagen terug wat minder te gaan, maar met de novarice is het helemaal een drama. Tis een hele zoektocht en op het einde weet je niet meer welke goede raad op te volgen (vroedvrouw, kinderarts, osteopaat,…). Nieuwe afspraak gemaakt bij de kinderarts en enkel daar op vertrouwen denk ik. De osteopaat had ons die andere melk aangeraden na een test met verschillende melkjes.

3 maanden geleden

Reactie op sop11_9

Ja met de allernova zag ik na de eerste fles al een verschil, alleen leek h ...
Heel herkenbaar. Ik werd er gek van dat iedereen een anders advies had. Voor zover ik het begrijp heeft de Allernova deels verknipte eiwitten maar bestaat er ook nog een melk die nog meer verknipt is (is duurder maar wel terugbetaald).

3 maanden geleden

Ja klopt, we gaan nu maar even verder met de Allernova want de novarice is veel te dun voor haar reflux. Op hoop van zegen 🤞🏼

3 maanden geleden

Reactie op Tinee

Heel herkenbaar. Ik werd er gek van dat iedereen een anders advies had. Voo ...
Volgens mij is dat de Aminova wat je bedoeld met de nog meer verknipte eiwitten. Wij hebben op aanraden van osteopaat toen onze zoon 5 weken was allernova geprobeerd dit werkte goed maar ze gaf ook aan dat hij geitenmelkpoeder wel kon verdragen dus hebben we dit geprobeerd en zijn dit sinds toen aan het geven (hij is nu 15 weken) en het gaat super. Een paar dagen later hadden we al een andere baby.

3 maanden geleden

Reactie op LiesbethV90

Volgens mij is dat de Aminova wat je bedoeld met de nog meer verknipte eiwi ...
Wetende dat de geitenmelk 26€ per pot van 800gr kost zijn we blij dat dit ook een optie was want de Allernova is echt ongelofelijk duur...

3 maanden geleden

Reactie op LiesbethV90

Wetende dat de geitenmelk 26€ per pot van 800gr kost zijn we blij dat dit o ...
Inderdaad, ik betaal nu voor de Allernova iets meer dan 28 euro bij de apotheek voor een pot van 400 gram... En daar kom ik ongeveer 3 dagen mee toe 🙈

3 maanden geleden

Reactie op Tinee

Inderdaad, ik betaal nu voor de Allernova iets meer dan 28 euro bij de apot ...
Is de koemelk allergie vastgesteld door een kinderarts? Zo ja dan schrijven ze dit toch voor of niet? Wij zijn niet bij een kinderarts geweest hiervoor , enkel osteopaat

3 maanden geleden

Reactie op LiesbethV90

Is de koemelk allergie vastgesteld door een kinderarts? Zo ja dan schrijven ...
Ik ben bij de kinderarts geweest, ja. Blijkbaar is de Allernova nog niet de meeste allergene melk en wordt enkel de nog meer verknipte melk terugbetaald. Je moet ook minstens 4 weken een minder verknipte (zoals Allernova) melk proberen vooraleer je die meer verknipte melk kan terugbetaald krijgen. Ik denk trouwens dat het bij ons uiteindelijk geen echte koemelkallergie was. Ik ben sinds een week terug langzaam aan het overschakelen op "gewone" moedermelk en tot nu toe blijven de krampen weg hier... Hij krijgt nu de helft borstvoeding en de helft Allernova.