8 Reacties

6 maanden geleden

Ik ben net 33 weken vandaag en ben ook van plan om tot 39 weken te werken. Tot nu toe lukt alles prima bij mij, maar ik werk ook veel van thuis uit. (In april zelfs geen enkele keer naar kantoor geweest...) En gelukkig krijg ik geen vervelende (goedbedoelde) opmerkingen. Of ik ervaar ze toch zelf niet als storend. Werkdruk ligt ook sowieso niet heel hoog bij mij want ik heb geen contact met klanten en ook geen strakke deadlines. Heb je nog veel verlofdagen over? Anders kan je af en toe eens een dag vrijaf nemen als je er nood aan hebt?

6 maanden geleden

Denk aan jezelf. Als het niet meer gaat, kan je huisarts je altijd thuis schrijven. Ik zou het niet kunnen (werk wel in de zorg) succes nog 🥰

6 maanden geleden

Ik ben 32 weken en ook nog ah werk. Ik ben leidinggevende en zit met constante druk. Daarnaast merk ik dat mijn focus niet meer is zoals die was voorheen en ook lichamelijk vind ik het lange zitten best zwaar (voor mn bekken). Ik heb al aangegeven dat ik wrs niet tot 39 weken ga werken maar eerder tot 35/36 weken, dan ga ik ook naar de huisarts voor een briefje. Ik ben nooit afwezig op het werk dus nu denk ik even aan mezelf 😊, als het niet meer gaat dan is het zo.

6 maanden geleden

Ik ben 36 weken en sinds vorige week werk ik halve dagen. Ik heb een job waarbij ik een hele dag veel rondloop en me moet bukken etc. Ik had ook eerst gedacht om tot 39 weken te werken maar mijn lichaam geeft aan dat dit niet haalbaar is. Ik werk nog tot 37 weken en vanaf dan ben ik thuis. Luister naar je lichaam, is zeer belangrijk!

6 maanden geleden

Ik werk momenteel niet, ben 32 weken. Ik werk in de zorg. In de zorg moet men tot 6 maand blijven werken en zelfs dat raad ik niet voor iedereen aan. Voor in de zorg te werken vindt ik dat persoonlijk te lang. En veel mensen rondom mij vinden dat eigenlijk ook. Misschien als ge in een rustige en gemoedelijke werkomgeving kon werken en gewoon uw uurtjes kon kloppen. Ma in de zorg is dat de laatste tijd vaak niet het geval.

6 maanden geleden

Ik werk hier ook nog! Momenteel 35w en ervaar een beetje hetzelfde als jij. Binnen 2w komt mijn vervangster, en ik heb er stiekem helemaal geen zin in om de overdracht te geven… Slaap en dikke voetjes spelen me parten + bekken bij lang stilzitten idd… Ik spaar mijn verlof voor na zwangerschapsverlof omdat ik pas crèche heb in februari…

6 maanden geleden

Ik ben bijna 35w, ben thuis sinds 30w (ziekenverlof - moederschapsbescherming owv agressie op het werk). Als het echt niet meer lukt, raad ik je aan om ziekenverlof te vragen... Ik had veel last van hoge bloeddruk, slecht slapen... Ik ervaar nu zoveel meer rust en mijn lichaam voelt ook echt veel beter aan. Succes !

6 maanden geleden

Ik ben 34 weken en ik ben nu gestopt met werken. Lichamelijke en mentaal kan ik het niet meer aan door werk en persoonlijke omstandigheden. Luister naar je lichaam en blijf thuis als dat voor u meer rust en peace geeft ❤️