9 Reacties
één jaar geleden
Wij hebben de keuze gekregen. Een gewone nipt test waarbij ze de 3 belangrijkste chromosomen bekijken. Of een uitgebreide, waarbij ze alle chromosomen bekijken.
Hier ook nog twijfel wat we gaan doen.
één jaar geleden
Reactie op Natasjatje
Wij hebben de keuze gekregen. Een gewone nipt test waarbij ze de 3 belangri ...
Bij ons leek de gewone 3 chromosomen maar eventuele grote afwijkingen bij andere worden ook vermeld. Daarenboven kwam een extra keuze waarbij gekeken wordt naar de geslachtschromosomen. Als er afwijking is dan zeggen ze je moet weten of je daar zelf mee overweg kan tijdens zwangerschap. Heel moeilijke keuze vind ik... Als ik bv de uitleg opzoek van uz leuven denk ik dat ze daar niet zo uitgebreid onderzoeken.
één jaar geleden
Bij onze eerste kindje hadden ze ons niet gewaarschuwd dat er meer dan de drie standaard testen werden gedaan. Het is dan erg verschieten als er meer afwijkingen op komen en da's heel zenuwslopend. De afwijking die er opstond was niet levensvatbaar, maar werd bij mij in de placenta gevonden. Moest het is het kindje zijn ging de zwangerschap al lang afgebroken zijn. Dus hoe meer je weet hoe meer je ook stress kan krijgen. Wij gaan wss niet nog eens zo'n uitgebreide test gaan, enkel de belangrijkste+ geslacht
één jaar geleden
Bij ons eerste kindje kregen we ook de uitleg rond de nipt test en de 2 soorten nipt testen. Wij kozen voor de gewone nipt test omdat onze gynaecoloog ons ook zei dat bij uitgebreide test soms resultaat niet altijd juist is en dan kan je je zorgen maken voor mss helemaal niks. Ik zou gewoon over praten met je gynaecoloog. Normaal bij de eerste nipt test als er afwijking is doen ze sowieso de uitgebreide erna