17 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Sikka
Ik heb zelf ook een keizersnede gehad 3j geleden en ben nu natuurlijk beval ...
Hopelijk komt ons boelleke ook nog voor de datum. 😊
Ja mijn gynaecoloog zei dat inleiden gevaarlijk kan zijn wegens litteken-scheur.
Nu morgen moet ik op controle en zal het er zeker over hebben.
Het maakt me gewoon zenuwachtig als ik denk dat ik nog over datum ga 🫣
4 maanden geleden
Hier een gelijkaardig verhaal. Mijn eerste bevalling was ook keizersnede maar deze keer gekozen om natuurlijk (proberen) te bevallen. Ik ben ondertussen 40w+1, dus officieel overtijd :) Mijn gynaecoloog zei dat natuurlijk bevallen zeker kan maar dat er inderdaad bepaalde risico’s verbonden zijn aan inleiden omwille van die keizersnede. Zij sprak over ‘mechanisch inleiden’: een ballon, strippen, bepaalde pillen,… Dit kan allemaal. Maar niet de weëenopwekkers via een infuus, dit kan inderdaad teveel druk zetten op het litteken. Dus wachten wij nog even een spontane bevalling af en anders word ik mechanisch ingeleid. En als dat ook niet lukt alsnog een keizersnede helaas. Binnen paar dagen moet ik opnieuw op controle om een concreet ‘plan’ hierover te maken. Maar dus, zeer spannend allemaal!
4 maanden geleden
Hier op 41w+3 ingeleid. Ik heb zelf 3 dagen uitstel gevraagd, maar ik wou niet wachten tot 42 (wat op zich echt wel kan als de gynaecoloog het veilig inschat).
Ze waren ervan overtuigd dat het een lange bevalling ging worden (ik had 0 ontsluiting, zelfs niet na het ballonnetje), tot ze mij aan infuus ook legden, de weeënstorm op gang kwam en ik na een paar uur om epidurale heb gevraagd. Na die prik heb ik op 1u tijd 10cm ontsluiting gehad en natuurlijk kunnen bevallen. Reden van de stugge baarmoederhals en dus 0cm opening, is waarschijnlijk littekenweefsel van HPV virus ooit te hebben weggehaald, maar echt bewijzen kunnen ze dat niet. Ik duim voor jou/jullie voor toch natuurlijk te kunnen bevallen, zelfs al wordt het ingeleid. Zeker over blijven praten met je gynaecoloog 🤞🏼🤞🏼
4 maanden geleden
Reactie op Elena2143
En, hoe was het bij jou? Benieuwd wat ze jou aanraadden… :)
Ze zullen mij opvolgen (monitoring) vanaf uitgerekende datum, zaterdag dus. Dan elke 2 dagen monito met evaluatie, gebeurt er niets tegen 11/07 (40w+5) bespreking eventuele keizersnede. Kan ook dus eerder zijn. Hij wil absoluut niets anders dan afwachten en/of eventueel ballon., natuurlijk in samenspraak met mezelf. Maar geen andere opwekkers.
Dus geduld 🙂↕️ en hopelijk toch nog snelle verandering..
Alles zit nog potdicht ..vaginale onderzoek gehad. En heb nu wel veel pijn hierdoor. Nog extra controle gehad hierdoor, maar alles zag er goed uit..
4 maanden geleden
Wow, spannend hè! Maar waarschijnlijk wel beste idee. Ik had vandaag ook controle (40+3) en ook nog potdicht. Plan is nu afwachten tot 10 dagen overtijd en indien nog steeds niets tegen dan, ook ballon plaatsen etc en alsnog hopen op een goeie inleiding, en als dat ook niet lukt, de dag zelf nog keizersnede…Maar ik hoop natuurlijk dat het hier alsnog vanzelf op gang komt en we niet zo lang hoeven te wachten 🙈
4 maanden geleden
Reactie op Elena2143
Wow, spannend hè! Maar waarschijnlijk wel beste idee. Ik had vandaag ook co ...
En hoe stel je het?
Vandaag monitor gehad. Alles inorde nog steeds dicht 🫣..
Ik mag terug gaan, maandag/woensdag. Donderdag gesprek voor verdere stappen. Opteert tegen vrijdag keizersnede als nog steeds niets is veranderd, ik ben dan 40+6 ver.
4 maanden geleden
Reactie op Elena2143
Waarom kiest jouw gynaecoloog niet voor de optie om 10 dagen overtijd te ga ...
Ja hier sprak men van 8-10 dagen overtijd in normale gevallen.
Wegens die litteken wil hij geen risico's nemen dus word eerder inplannen. (Ik denk ook omdat het dan weekend is en geen geplande keizersnede word gedaan op zulke dagen) 💁🏻♀️
Assistent zei vandaag wel dat het altijd in overleg is met ons.
Wij wachten af, dag/dag.🙂
4 maanden geleden
Reactie op Mmam
Ja hier sprak men van 8-10 dagen overtijd in normale gevallen.
Wegens die l ...
Ja, mij lijkt toch het meest aangenaam en natuurlijk om je lichaam en baby de optimale kansen te geven voor een natuurlijke bevalling? Als het inderdaad veilig kan omwille van dat litteken hè. Mijn gynaecoloog zei dat de mogelijkse druk op het litteken in feite niks te maken heeft met overtijd gaan maar wel met de plotse druk die zou kunnen ontstaan door weëenopwekkers via een infuus.