44 Reacties

3 maanden geleden

Ik gebruik fysiologisch water pipetten en per neusgat spuit ik dit er in.

3 maanden geleden

Reactie op prien

Ik gebruik fysiologisch water pipetten en per neusgat spuit ik dit er in.
Wij ook en werkt het beste vind ik

3 maanden geleden

Ik heb ook zo'n aspirator (van een ander merk) en durf het ook niet te gebruiken. Lijkt me zo onhandig 😅

3 maanden geleden

Reactie op AischaV

Wij ook en werkt het beste vind ik
Spuiten jullie in het ene neusgat tot het er langs het andere neusgat uitloopt?

3 maanden geleden

Reactie op Eline156

Spuiten jullie in het ene neusgat tot het er langs het andere neusgat uitlo ...
Bij mij lukt dat niet altijd maar zelfs dan nog, niest hij zijn snot er dan wel uit

3 maanden geleden

Reactie op prien

Bij mij lukt dat niet altijd maar zelfs dan nog, niest hij zijn snot er dan ...
Bij ons zoontje hoor ik ‘s morgens dat er veel slijmen zitten, maar als ik zijn neus wil spoelen dan komt er niets uit aan de andere kant. Heb al gedacht dat ik mss te voorzichtig ben

3 maanden geleden

Ik gebruik eerst fysiologisch water https://www.farmaline.be/nl/hygi%C3%ABne/BE02612513/physiodose-neus-oogoplossing-5-ud-gratis-promo.htm?expa=gs&ef_id=Cj0KCQjwtZK1BhDuARIsAAy2Vzu8SrcyMXxI5dk9HITapfZ6JER_fmtamui2dfBycyTGrpBuUgLdqLcaAhUEEALw_wcB:G:s&adword=google-product/CSS%20pMax_nl-BE_%20600//BE02612513&gclid=Cj0KCQjwtZK1BhDuARIsAAy2Vzu8SrcyMXxI5dk9HITapfZ6JER_fmtamui2dfBycyTGrpBuUgLdqLcaAhUEEALw_wcB Daarna zuig ik alles weg met : https://www.newpharma.be/apotheek/physiomer/307919/physiomer-neusreiniger-nieuw.html?utm_campaign=cha%20%2D%20shopping%20be%20nl_espace%20grossesse%20%2D%20b%C3%A9b%C3%A9%20%2D%20enfants&utm_source=google&utm_medium=cpc&mtm_cid=13797517581&utm_term=&utm_content=531929482758&mtm_adtype=mpla&mtm_productad=307919&mtm_group=shopping%20be%20nl_espace%20grossesse%20%2D%20b%C3%A9b%C3%A9%20%2D%20enfants%20%2526%20physiomer&mtm_placement=307919&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwtZK1BhDuARIsAAy2Vztvz_VH8XPpSwCC2uVLaE1-JNL48c6gyUENtTQx5KYFO14tdWqOAycaAqr-EALw_wcB Werkt goed zo

3 maanden geleden

Hier ook spoelen met fysiologisch water (zoontje 4w) Soms komt er een snotje uit, soms niet. Vroedvrouw raadt zelfs aan om dit voor iedere voeding te doen. Ik probeer een paar keer per dag. Zou op latere leeftijd goed zijn om oorontstekingen te vermijden volgens haar

3 maanden geleden

Reactie op eyl27

Ik gebruik eerst fysiologisch water https://www.farmaline.be/nl/hygi%C3%ABn ...
Wij doen hetzelfde! Ik spuit dat fysiologisch water wel in een spuitje, heeft een zachte top wat me dus veel fijner lijkt voor ons beebje. https://www.bol.com/nl/nl/p/neusreiniger-baby-neuszuiger-snotzuiger-baby-verzorging-neuspompje-baby-neuspeer-toetenvegers-snoetenpoetsers-baby-neusreiniger-neusspuit-baby-neusspuit-voor-baby-s-2-stuks-neus-spuit/9300000139864411/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9300000139864411&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmPXZT4csmXxJkL-UNrlGmPpk&gclid=Cj0KCQjwtZK1BhDuARIsAAy2VztQ6cmz4IkKQZ8UYSH6FGgSCHKnmdUAfAypREx2AlPPtk6_ZdhXYYAaAicxEALw_wcB 8 van de 10 keren komt het er langs zijn andere neusje uit. Bij die pipetjes lukte het meer niet dan wel.

3 maanden geleden

O ja, timing net voor de voeding omdat de slijmen anders op het maagje kunnen liggen zei vroedvrouw ook nog

3 maanden geleden

Reactie op Sikka

Wij doen hetzelfde! Ik spuit dat fysiologisch water wel in een spuitje, he ...
Ik doe dit trouwens al vanaf zijn geboorte.

3 maanden geleden

Wou het ook al eens doen maar durf het niet aan 🫣

3 maanden geleden

Reactie op Eline156

Spuiten jullie in het ene neusgat tot het er langs het andere neusgat uitlo ...
Ik draai het hoofdje langs ene kant en spuit met een pipetje fysiologisch in het bovenste neusgat, zo komt het er langs het andere meestal uit en daarna hoofdje andere kant draaien. Heb wel al gemerkt dat je met een pipetje niet lang “krachtig” genoeg kan spuiten.

3 maanden geleden

Reactie op lies 85

Ik draai het hoofdje langs ene kant en spuit met een pipetje fysiologisch i ...
Ik heb unidoses fysiologisch water gehaald en heb ook de indruk dat ik er niet krachtig genoeg mee kan spoelen

3 maanden geleden

Ik heb zoiets gekocht en lijkt wel iets te doen. We vullen ze met fysiologisch water en spuiten dat dan in haar neus.

3 maanden geleden

Reactie op Vanessa 35

Wou het ook al eens doen maar durf het niet aan 🫣
Vraag aan je verpleegster van kind en gezin/je vroedvrouw om het eens voort te doen. Hier ook zo gedaan toen ze drie dagen oud was en sindsdien doen we het elke dag.

één maand geleden

Sorry dat ik dit topic terughaal maar wou geen nieuw topic starten. Als ik met fysiologish water zijn neus reinig, is dat hier altijd drama. Huilen en echt zielig. Ik heb ook een elektrische reiniger maar vind dat die niet zo grondig helpt. Huilen jullie baby s ook nog bij dat spoelen?

één maand geleden

Reactie op prien

Sorry dat ik dit topic terughaal maar wou geen nieuw topic starten. Als ik ...
Ja hysterie bij mijn kleine dramaqueen 😅 precies of ik ga ze vermoorden 😅 maar ja dat heeft ze met in bad/ douche gaan ook 😅 kind houd ni van water volgens mij 😂

één maand geleden

Reactie op prien

Sorry dat ik dit topic terughaal maar wou geen nieuw topic starten. Als ik ...
Jep hier ook vaak drama, verslikken/stikken. Vooral als ik het liggend doe gegarandeerd wenen. 🥲

één maand geleden

Ik gebruik physiomer baby. Spuit zachtjes en hiermee weent hij niet elke keer